Accessibility Tools

Articles

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ208

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ 181

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΟΥΔΑΣ ΜΑΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047045/mgoudas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές θεωρίες και έννοιες για την μεγιστοποίηση της παρακίνησης την αποτελεσματικότερη δόμηση της εξάσκησης των παιδιών και των νεαρών αθλητών

4.1, 4.2, 4.3

•         Να μπορεί να χρησιμοποιήσουν βασικές ψυχολογικές δεξιότητες επικοινωνίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της φυσικής αγωγής ή της προπόνησης με νεαρούς αθλητές

4.1, 4.2, 4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Η έννοια της θετικής ανάπτυξης

•         Ενίσχυση, τιμωρία και εσωτερικά κίνητρα                                                            

•         Ανταγωνισμός και συνεργασία στον παιδικό αθλητισμό

•         Ανάπτυξη της αυτό-ρυθμιζόμενης μάθησης στη φυσική αγωγή      

•         Η ανάπτυξη θετικής αυτό-εικόνας

•         Αθλητισμός και ηθική ανάπτυξη

•         Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής μέσω της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού

•         Ευαισθητοποίηση για τις ανισότητες και τις διαφορές φύλου μέσω της φυσικής αγωγής

•         Ανάπτυξη θετικών στάσεων προς τη φυσική αγωγή και τη δια-βίου άσκηση

•         Εφαρμογές διδασκαλίας αθλητικών δεξιοτήτων με αυτό-ρυθμιζόμενη 

•         μάθηση         

•         Κίνητρα επίτευξης και στόχοι επίτευξης στον  παιδικό  αθλητισμό και στη φυσική αγωγή - Απόδοση αιτιών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές Εργασίες Εξάσκησης

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Ενδιάμεσες εξετάσεις (2) 30%

ΙΙΙ. Σύντομα τεστ (2) 10%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Κολοβελώνης, Α., & Γούδας, Μ. (2016). Διδάσκοντας αθλητικές δεξιότητες σε παιδιά. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη

Θεοδωράκης, Ι., Γούδας, Μ., & Παπαιωάννου, Α. (2015). Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Παπαιωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι., & Γούδας, Μ. (2016). Για μια καλύτερη φυσική αγωγή. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Κυριακίδη.

Weinberg, R., & Gould, D. (2011). Foundations of Sport and Exercise Psychology (5th Ed.). Champaign, IL: Human Kinetics

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK1121

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   1&2

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία και Πράξη

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_131

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47065 / vvouts@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

Τη σφαιροβολία, το άλμα σε μήκος, το άλμα σε ύψος, τον ακοντισμό, τους δόμους με εμπόδια και τους δρόμους ταχύτητας

 

·         την βασική τεχνική των αθλημάτων και τους κανονισμούς των αθλημάτων

1.1.

·         την βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

1.6.

·         την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

3.1.

·         την μεθοδολογία διδασκαλίας των αθλημάτων

2.9.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         των φυσικών-σωματικών ικανοτήτων

•         των τεχνικών-σωματικών ικανοτήτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         της μεθοδολογίας διδασκαλίας

•         των μεθόδων βελτίωσης των φυσικών ικανοτήτων

•         των μεθόδων αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Τεχνική ανάλυση των αθλημάτων

•         Κανονισμοί των αθλημάτων

•         Μεθοδολογία διδασκαλίας των αθλημάτων

•         Ασκησιολόγιο για την βελτίωση φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

•         Αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο στάδιο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ναι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

6

Πρακτική άσκηση

52

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

42

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή εξέταση (40%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Πρακτική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει αξιολόγηση επίδοσης και μεθοδολογίας διδασκαλίας στα αθλήματα

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κλασικός αθλητισμός στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό.Θεσσαλονίκη, Κέλλης Σ., Κοντονάσιος Γ., Μάνου Β., Πυλιανίδης Θ., Σαρασλανίδης Π., Σούλας Δ., 2009

Κλασικός αθλητισμός για το σχολείο και το σύλλογο,

Κατζίδης Δ., Παπαϊακώβου Γ., 2017

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK0107

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  1ο & 2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ145

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047067/ptsimeas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων.

1.1

•         Σχεδιάζει και να εφαρμόζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν.

2.1

•         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσουν έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες

2.9

•         Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστούν.

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ηγετικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Ιστορική αναδρομή, Κανονισμοί καλαθοσφαίρισης, Φύλλο Αγώνα

•         Βασικές στάσεις-Μετακινήσεις, Τρέξιμο-άλματα-αλλαγή κατεύθυνσης, σταματήματα (jump-stop, stride-stop), Στροφές (Pivot).

•         Ντρίπλες.

•         Λαβή της μπάλας-Υποδοχή Πάσες (Στήθους, Σκαστή, Πάνω από το κεφάλι, Χέρι-χέρι, Μακρινή (baseball).

•         Προσποιήσεις δίχως μπάλα (Κίνηση «μέσα-έξω», Κίνηση V, Κίνηση «πίσω-πόρτα» (back-door)).

•         Σουτ (Εν στάση, Ελεύθερη βολή).

•         Σουτ (Με άλμα (jump-shoot), Μπάσιμο σουτ (lay-up)).

•         Επανάκτηση της μπάλας (Rebound) Αμυντικό, Επιθετικό - block out.

•         Προσποιήσεις με μπάλα (Προσποίηση για σουτ-διείσδυση, Προσποίηση για διείσδυση-σουτ Σταυρωτή προσποίηση-διείσδυση).

•         Ατομική άμυνα  εξωτερικών παικτών (αμυντική στάση, αμυντικές μετατοπίσεις)

•         Άμυνα σε παίκτη με μπάλα (άμυνα σε παίκτη που ντριπλάρει, άμυνα σε παίκτη που δεν έχει δικαίωμα ντρίπλας).

•         Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στη δυνατή πλευρά).

•         Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στην αδύνατη πλευρά, Βοήθειες στην άμυνα).

•         Άμυνα στον κεντρικό παίκτη (Σε low post,  Σε high post).

•         Επιθετικές συνεργασίες 2 παικτών (Εσωτερικό screeen, Άμυνα στο screen).

•         Επιθετικές συνεργασίες 3 παικτών (Αντίθετο screen, Give and Go).

•         Άμυνα ζώνης 2-1-2.

•         Επίθεση σε άμυνα ζώνης 2-1-2.

•         Αιφνιδιασμός.

•         Παιδαγωγικά παιχνίδια εισαγωγής στην καλαθοσφαίριση.

•         Κυκλική δοκιμασία αξιολόγησης.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class & Turnitin

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

10

Εκπαιδευτική εκδρομή

8

Αυτοτελής Μελέτη

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (35%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Πρακτική Εξέταση (35%) που περιλαμβάνει:

-     Εκτέλεση Καλαθοσφαιρικών Δεξιοτήτων

ΙΙΙ. Γραπτές Εργασίες (25%) με θέμα:

-     Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την ντρίπλα (5%).

-    Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την Πάσα (5%).

-    Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα το Σουτ (5%).

-    Συμπλήρωση ενός φύλλου αγώνα σε πραγματικές συνθήκες (5%).

-    Περιγραφή ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού (5%).

ΙV. Διδακτική στους Συμφοιτητές (προθέρμανση) (5%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Griffin, L. L., Mitchell, S. A., & Oslin, J. L. (1997). Teaching sports concepts and skills: A tactical games approach. Human Kinetics Publishers (UK) Ltd.

Κιουμουρτζόγλου, Ευθύμιος. Το μπάσκετ πέρα από τα βασικά συστήματα / Ευθύμιος ΚιουμουρτζόγλουΜάριος Γούδας. - Θεσσαλονίκη : Χριστοδουλίδη, 2004. - 158σ.

Krause, J., Meyer, D., & Meyer, J. (2008). Basketball skills and drills. Human Kinetics.

Lieberman-Cline, N., Roberts, R., & Warneke, K. (1996). Basketball for women: becoming a complete player. Human Kinetics 1.

Paye, B., & Paye, P. (2001). Youth basketball drills. Human Kinetics Publishers.

Wissel, H. (2011). Basketball 3rd Edition: Steps to Success. Human Kinetics.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

http://journals.plos.org

https://www.tandfonline.com/toc/rspb20/current

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

https://www.basketballmanitoba.ca

http://www.basketballforcoaches.com

https://www.breakthroughbasketball.com

https://www.coachesclipboard.net

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0206

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    1ο & 2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό και Πρακτικό που στηρίζεται στην βιωματική γνώση

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΗΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/jdimas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Κατανοεί και να εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος των βασικών ρυθμοκινητικών δεξιοτήτων των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών.

1.1

•         Κατανοεί και να αποτυπώνει ολοκληρωμένη άποψη για την αξία του ρυθμού στη φύση στη ζωή, στον άνθρωπο, στη φυσική Αγωγή,  στο χορό. Επίσης να γνωρίζει τα βασικά ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία του κάθε χορού.

1.4

•         Διδάξει αντιπροσωπευτικούς  χορούς από όλες τις πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού, σε εκπαιδευτικό επίπεδο: Σχολείου, Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο. Επίσης να διδάξει βασικούς χορούς με βάση τις ρυθμοκινητικές δομές, σε ειδικούς πληθυσμούς προσφέροντας χαρά, άσκηση και κυρίως επικοινωνία, με στόχο την σύνδεση αυτών των ατόμων με τη κοινωνία. 

2.6

4.1

4.2

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•      Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης των ρυθμικών και κινητικών δεξιοτήτων του χορού

•      Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

•      Ομαδική δουλειά - Ικανότητα συνεργασίας

•      Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων.

•      Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•      Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•      Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

•      Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

•      Κατανόηση κουλτούρας και συνηθειών των άλλων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·        Εισαγωγή στην έννοια των Ελληνικών παραδοσιακών χορών σήμερα.

·        Ιστορική εξέλιξη.

·        Εισαγωγή στην έννοιες: Ο ρυθμός στη φύση, στη ζωή του ανθρώπου και ο ρόλος του στη φυσική αγωγή δια μέσου του χορού

·        Ο χορός ως μέσο καλλιέργειας του ρυθμού στον άνθρωπο. 

·        Ο χορός στην εκπαίδευση

·        Η διδακτική του χορού - Ρυθμολογία - Χορευτικό αλφάβητο - Χορευτικοί δρόμοι.

·        Μεθοδολογία:  Εισαγωγή στην ανάλυση και μετρική του χορού με βάση το μουσικό μέτρο,

το κινητικό μοτίβο, τη χορευτική φόρμα.

·        Διδασκαλία 25 αντιπροσωπευτικών χορών από όλες τις πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού.

·        Επαναλήψεις

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, αίθουσα χορών και στην αίθουσα θεωρητικών διαλέξεων

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Θεωρία

30

Ασκήσεις Πράξης και θεωρίας που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών, σε φροντιστηριακό επίπεδο

20

Πρακτική άσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Τελική εξέταση δια ζώσης.

-  Προφορική

-  Πρακτική

Συνδυασμός πράξης και θεωρίας, με βάση την διδαχθείσα ύλη, σε μικρές ομάδες μέχρι έξι φοιτητές.

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

 Δήμας, Ι., (2016). Πίνακας συντομευμένων-κωδικοποιημένων στοιχείων διδακτικής των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών, σήμερα. Σημειώσεις για τους φοιτητές.

Δήμας, Ι., Ιακωβάκη, Δ. (2003). ''Εν αρχή είν ο ρυθμός' Ρυθμική και χορευτική αγωγή του παραδοσιακού χορού στην νηπιακή και παιδική ηλικία.

Δήμας, Ι. (1987). Ο χορός ως κοινωνιολογικό φαινόμενο και ως μέσο εκπαίδευσης στη Α/θμια  εκπ/ση. Πρακτικά 1ου Παγκόσμιου συνέδριου για το χορό.

Πραντζίδης, Γ., (2004).  Ο χορός στην ελληνική παράδοση και η διδασκαλία του.  Έκδοση: Δήμος Πραντζίδης.

Βασίλης Καρφής, Μαρία Ζιάκα (2009). Ο Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός στην Εκπαίδευση. Έκδοση Βιβλιοδιάπλους.

Νικόλαος Γ. Βαβρίτσας. (2008). Παραδοσιακοί χοροί και η διδασκαλία τους. Έκδοση:  Γεώργιος Βαβρίτσας.

Ελευθερία Γκαρτζονίκα (2012). Ο παραδοσιακός χορός στην Εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή και σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.  Έκδοση: Πεδίο Α.Ε.

Cowan, J. (1998). Η πολιτική του σώματος. Χορός και κοινωνικότητα στη Βόρειο Ελλάδα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1148

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΡΑσΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΕΙΦΟΡΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μάθημα με πρακτική άσκηση σε φυσικό περιβάλλον

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ ΑΓΛΑΪΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

%20aglaiazaf@hotmail.com">6944334681/azafeiroudi@uth.graglaiazaf@hotmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών δεξιοτήτων σε φυσικό περιβάλλον, να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον εκπαίδευσης

1,1

Κατανοεί τις βασικές αρχές κι έννοιες της αναψυχής, του ελεύθερου χρόνου του περιβάλλοντος, της φύσης, της οικολογίας και της αγωγής υπαίθρου.

2,7

Κατανοεί και μεταδίδει τη φιλοσοφία της βιωματικής εκπαίδευσης, της διδασκαλίας στην ύπαιθρο, στη φύση και τα θεμελιώδη στοιχεία διαμόρφωσης ενός μαθησιακού περιβάλλοντος

3,2

Γνωρίζει και περιγράφει τη σχέση ανθρώπου-φύσης, τις έννοιες της αειφορίας, της αειφόρου ανάπτυξης, των περιβαλλοντικών ζητημάτων και της περιβαλλοντικής ηθικής

4,2

Σχεδιάζει και οργανώνει κινητικές δραστηριότητες αναψυχής οι οποίες προάγουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας & ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας προσαρμογής

·         Δεξιότητες διαχείρισης της πληροφορίας κι εφαρμογής

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

ü  Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της

ü  γνώσης

ü  Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/ πράξη

ü  Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

ü  Ικανότητα εφαρμογής πρακτικών σε φυσικό περιβάλλον

ü   Ικανότητα για τη διδασκαλία/ πράξη

ü  Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

ü  Ικανότητα για τη χρήση εξοπλισμού και τεχνολογίας.

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Ελεύθερος χρόνος, Αναψυχή, Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής.

2.       Ορεινή Πεζοπορία, Ελεύθερη Κατασκήνωση, Διανυκτέρευση στη φύση, Παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας, επικοινωνίας, επίλυσης προβλημάτων, Παιχνίδια Περιπέτειας, Παιχνίδια στο χιόνι και στο νερό.

3.       Βιωματική εκπαίδευση, Αγωγή υπαίθρου, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Εκπαίδευση για την Αειφορία.

4.       Περιβαλλοντικά ζητήματα, Οικολογία, Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

5.       Δραστηριότητες-Παιχνίδια για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.

6.       Οικοτουρισμός, Εναλλακτικός Τουρισμός για τη Φύση.

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα και στο φυσικό περιβάλλον

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική πρακτική άσκηση στο πεδίο διδασκαλίας (Φυσικό Περιβάλλον)

30

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

40

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

20

Πρακτική άσκηση

30

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

200

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων     20%

2.       Εργασίες                                          20%

3.       Πρακτικές εξετάσεις                      30%

4.       Γραπτές εξετάσεις                          30%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Tyler Tapps & Mary Sara Wells (υπό έκδοση). Εισαγωγή στην Αναψυχή & στον Ελεύθερο Χρόνο, Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε. Μετάφραση Ζαφειρούδη Αγλαΐα, Επιμέλεια Κουθούρης Χαρίλαος, Ζαφειρούδη Αγλαΐα

·         Κουθούρης Χαρίλαος (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής – Ακραία Αθλήματα, Μάνατζμεντ Υπηρεσιών / Εκπαίδευση Στελεχών. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.

·         Κινητική Αναψυχή: Φύση, Σπορ, Τέχνες (2021). Ηλεκτρονικό σύγγραμμα ΚΑΛΛΙΠΟΣ.

·         Zafeiroudi, A., Pipinia, M., Yfantidou, G., & Georgomanos, S. (2021). The impact of Yoga practice on participants' environmental behaviour. Environmental Management and Sustainable Development, 10(3), 76-88. DOI: 10.5296/emsd.v10i3.18894

·         Zafeiroudi, A. (2021). Exploring outdoor play in kindergartens: A literature review of practice in modern Greece. Journal of Studies in Education, 11(3), 84-100. DOI: 10.5296/jse.v11i3.18724

·         Kouthouris, C., Zafeiroudi, A., Georgomanos, S., & Kontogianni, E. Enhancing active living and physical exercise through environmentally friendly policies in urban areas. Physical Culture and Sport. Studies and Research (accepted for publication in September 2021). DOI: 10.2478/pcssr-2021-0018

·         Zafeiroudi, A. & Kouthouris, C. (2021). Teaching outdoor adventure activities in preschools: A review of creativity and learning development. International Journal of Learning and Development, 11(2), 141-156. DOI: 10.5296/ijld.v11i2.18722

·         Zafeiroudi, A. (2020). Enhancing Adolescents’ Environmental Responsibility Through Outdoor Recreation Activities. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 9(6), 43-55. DOI: 10.36941/ajis-2020-0110

·         Kontogianni, E., Zafeiroudi, A., & Kouthouris, C. (2020). Integrating Green Marketing Issues in Water Sport Recreation Activities. Journal of physical education and sport management, 7(1), 44-54. DOI: 10.15640/jpesm.v7n1a6

·         Ζαφειρούδη, Α. (2014). Φυσική Αγωγή και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Η Επίδραση ενός Προγράμματος Κινητικών Δραστηριοτήτων Υπαίθριας Αναψυχής στην Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 12(3), 253-264.

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0120

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΛΑΝΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/ablanti@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων Που απαιτείται στην εκμάθηση κολύμβησης. Έχουν την ικανότητα αυτόνομης εργασίας σε κολυμβητικούς συλλόγους

3.2

•         Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. εξοικείωσης με το νερό , πλεύσης κτλ) της εκμάθησης κολύμβησης και μπορούν να τα διδάξουν αποτελεσματικά

2.2

•         Μπορεί να οργανώσουν και να διδάξουν με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν,  να διδάξουν τους μαθητές/ασκούμενους να σέβονται ο ένας τον άλλον και να συνεργάζονται μεταξύ τους

2.1, 3.2

•         Μπορεί να εξηγήσουν και να κάνουν επίδειξη μιας δεξιότητας/άσκησης, έτσι ώστε όλοι να καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν και μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν σαφή σημεία-κλειδιά που βοηθούν τους μαθητές ή αθλητές να θυμούνται και να κατανοούν πώς να κάνουν μια δεξιότητα σωστά

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

•         Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

•         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

•         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

•         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

•         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

•         Επιχειρηματικό πνεύμα

•         Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

•         Επιθυμία για επιτυχία

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Εξοικείωση στο νερό .

•         Τεχνική της ισορροπίας στο νερό .

•         Πλεύση .

•         Τεχνική στην ύπτια και πρηνή θέση του σώματος . 

•         Γλίστρημα .

•         Αναπνοή .

•         Τεχνική στην εμπρός και πλάγια θέση εισπνοής και εκπνοής .

•         Μάτια ανοιχτά στο νερό .

•         Τεχνική στην είσοδο στο νερό με τα πόδια και το κεφάλι .

•         Παιχνίδια ατομικά και ομαδικά στο νερό .

•         Επανάληψη.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο κολυμβητήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

65

Αυτοτελής Μελέτη/Εξάσκηση

35

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 I.    Εξετάσεις 70% ( πράξη-διδακτική )

II.    Εργασίες 20% ( 1 ατομική εργασία )

III.    Συμμετοχή 10%.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Μπλαντή , Α. (2017) Το κολύμπι στην παιδική ηλικία . Θεσ/νίκη : UNIVERSITY STUDIO PRESS 

Lewin , G. & Φλεμεντάκη , Ε. (1989) . Το κολύμπι για μικρά παιδιά . Θεσ/νίκη : Σάλτο 

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

swimming.com

Swimming.org

ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ0092

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

OXI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_165

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΗΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047017/vzisi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Να κατανοούν πώς συνδέονται οι διακρίσεις φύλου στον αθλητισμό με τα κοινωνικά στερεότυπα για τα δύο φύλα

1.4

·         Να αναγνωρίζουν θέματα έμφυλων διακρίσεων και στερεοτύπων στον αθλητικό χώρο καθώς και τις συνέπειες εκδήλωσης αυτών

1.4, 2.3

·         Να αναγνωρίζουν συμπεριφορές με τις οποίες εκδηλώνονται συνήθως οι διακρίσεις φύλου στον αθλητισμό

1.4, 2.3

·         Να αναγνωρίζουν πώς γίνονται αποδεκτά τα στερεότυπα για τα δύο φύλα από αθλητές, γονείς και παράγοντες

1.4, 4.1

·         Να διαχειρίζονται καταστάσεις και να παρέχουν σωστές και ισότιμες ευκαιρίες προς όλους τους αθλητές και αθλήτριες

2.3. 2.8

·         Να υποστηρίξουν και να προωθήσουν την αύξηση της ενασχόληση κοριτσιών και γυναικών με τον αθλητισμό σε όλα τα επίπεδα αυτού.

2.3, 2.8

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Κοινωνικό & Βιολογικό Φύλο Ι

•      Κοινωνικό & Βιολογικό Φύλο ΙΙ

•      Παρουσία των γυναικών στον αθλητισμό

•      Ψυχολογικές Επιδράσεις Σεξουαλικής Παρενόχλησης σε Αθλήτριες

•      Αθλήτριες και Εικόνα σώματος

•      Συλλογή στοιχείων για ομαδική εργασία 2

•      Παρουσίαση ατομικής εργασίας 2

•      Ομαδική εργασία: Ανάθεση, οδηγίες - επεξηγήσεις

•      Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης & Αθλήτριες

•      Συλλογή δεδομένων για ομαδική εργασία

•      Επεξεργασία δεδομένων ομαδικών εργασιών

•      Παρουσίαση ατομικής εργασίας 1

•      Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών 2

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο, στο πεδίο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Γραπτή ατομική εργασία

10

Ατομική εργασία – έρευνα πεδίου

8

Ομαδική εργασία με έρευνα πεδίου

42

Αυτοτελής Μελέτη

14

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή ατομική εργασία 1 (30%)

ΙΙ. Παρουσίαση ατομικής εργασίας 2 – έρευνα πεδίου (20%)

ΙΙΙ. Ομαδικής εργασία – έρευνα πεδίου (γραπτή και παρουσίαση – 50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Ζάϊκος, Ν. (2004). Δομνίτσα Λανίτου-Καβουνίδου. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Α. Σταμούλη.

Καμπερίδου, Ε. (2011). Κοινωνικό φύλο, κοινωνικό κεφάλαιο, πολυπολιτισμικότητα και αθλητισμός. Αθήνα: Εκδόσεις Τελέθριο

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0153

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γενικών Γνώσεων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Αγγλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047054/ajamurt@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

1.       Γνωρίζει την αθλητική ορολογία στην Αγγλική Γλώσσα

 

2.       Γνωρίζει την ορολογία στο χώρο της υγείας στην Αγγλική Γλώσσα

 

3.       Κατανοεί επιστημονικά γραπτά κείμενα στην αγγλική γλώσσα

 
   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Στίβος

•      Αθλήματα μπάλας

•      Αθλήματα υγρού στίβου

•      Αθλήματα επαφής

•      Γυμναστική

•      Πρώτες βοήθειες

•      Τραυματισμοί

•      Αναπνευστικό σύστημα

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

10

Αυτοτελής Μελέτη

44

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση κειμένου

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Pantelis M. Kontopodis. (2006). English for Sports Purposes with Exercises. Pantelis Kontopodis: Athens.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1140

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

2

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ& ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική, Γαλλική και Ιταλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Καθηγητής

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/nikdig@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Γνωρίζει σε βάθος την ιστορία των ιδεών σε συνάρτηση με την εξέλιξη της γυμναστικής και του αθλητισμού, κατανοώντας το φιλοσοφικό-επιστημονικό υπόβαθρο της γυμναστικής.

 

Αξιοποιήσει και να καλλιεργήσει αρτιότερα τις δεξιότητες της κριτικής σκέψης, έχοντας την δυνατότητα να προσαρμόζεται καλύτερα σε περιβάλλον μεταβαλλόμενων απαιτήσεων και προκλήσεων.

 

Διαχειρίζεται με επιδεξιότητα ηθικά διλήμματα που προκύπτουν σε όλα τα επίπεδα και κατηγορίες αθλητισμού.

 

Εφαρμόζει με ενσυναίσθηση και ανθρωπιστική συμπεριφορά τις προπονητικές αρχές του.

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•           Εισαγωγή στην Φιλοσοφία και την Ιστορία των Ιδεών. Εξοικείωση με τις βασικές έννοιες.

•           Η γυμναστική και ο αθλητισμός στην περιοχή του μύθου. Η θεμελίωση της αξίας της επιστήμης της γυμναστικής στην συνείδηση του αρχαίου κόσμου.

•           Οι μορφές της γυμναστικής στην αρχαιότητα. Η πολεμική γυμναστική του Ομήρου και η αθλητική γυμναστική του Πίνδαρου.

•           Η επιστημονικοποίηση της γυμναστικής και η θεραπευτική γυμναστική του Ιπποκράτη.

•           Η κριτική του αθλητισμού από τον Ξενοφάνη και η αποκαθήλωση της γυμναστικής από το εκπαιδευτικό σχήμα των σοφιστών.

•           Η γυμναστική ως δομικό στοιχείο στην ιδεατή πολιτεία του Πλάτωνα.

•           Η γυμναστική ως πολιτικό εργαλείο στον Αριστοτέλη.

•           Η επίδραση της στωικής φιλοσοφίας στην γνωσιακή-συμπεριφοριστική ψυχολογία (CBT) και την αθλητική ψυχολογία.

•           Η Φιλοσοφία ως εργαλείο Ψυχικής Υγείας στον αθλητισμό.

•           Ηθική στα σπορ (Sport Ethics).

•           Ο ενεργός ρόλος της φιλοσοφίας στα σύγχρονα σπορ και το παράδειγμα της voetbaltheorie (football theory) του Jan Tamboer (sport philosopher).

•           Οι δεξιότητες κριτικής σκέψης και ο φιλόσοφος – προπονητής ως πρότυπο.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (40%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:Journal of the Philosophy of Sport, Sport Ethics and Philosophy

-Ηλεκτρονικές πηγές: Stanford Encyclopedia of Philosophy (plato.stanford.edu)

 

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr