Accessibility Tools

Articles

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ II

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ0050

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ II

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA131

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047028/mpapas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΠΟΥΓΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί βασικές αρχές του προγραμματισμού Η/Υ, καθώς και βασικούς όρους και έννοιες των συστημάτων διαχείρισης βάσεων δεδομένων, που βρίσκονται στο επίκεντρο των σύγχρονων τεχνολογιών λογισμικού

2.5

·         Προσεγγίζει προβλήματα σκεπτόμενος/η αλγοριθμικά και περιγράφει και οργανώνει δεδομένα χρησιμοποιώντας το σχεσιακό μοντέλο

2.5, 3.2, 3.3

·         Υλοποιεί μια βάση δεδομένων για την αποθήκευση και διαχείριση δεδομένων από τον χώρο της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) και του Αθλητισμού και αξιοποιεί τη βάση δεδομένων για την άντληση πληροφοριών

2.5, 3.2, 3.3,

5.1

·         Αναπτύσσει προγράμματα Η/Υ για την επίλυση προβλημάτων από τον χώρο της ΦΑ και του Αθλητισμού

2.5, 3.2, 3.3,

5.1

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας

·         Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στα Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων (ΣΔΒΔ) στη ΦΑ και τον Αθλητισμό. Βασικές έννοιες σχεσιακών ΒΔ.

·         Σχεδίαση και δημιουργία ΒΔ. Πίνακες. Πεδία. Καταχώριση και επικύρωση δεδομένων.

·         Δημιουργία σχέσεων σε ΒΔ.

·         Διαμοίραση πληροφοριών μεταξύ ΣΔΒΔ και άλλων εφαρμογών.

·         Ερωτήματα επιλογής. Συγκεντρωτικά ερωτήματα.

·         Ερωτήματα υπολογισμού. Ερωτήματα ενημέρωσης. Ερωτήματα διαγραφής.

·         Δημιουργία φορμών. Ταξινόμηση/φιλτράρισμα δεδομένων σε ΒΔ.

·         Δημιουργία εκθέσεων.

·         Προγραμματισμός Η/Υ: Δομές δεδομένων.

·         Εγγραφή/Ανάγνωση αρχείων.

·         Εξαιρέσεις.

·         Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός.

·         Δημιουργία γραφικής διεπαφής χρήστη.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Η/Υ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Εκτεταμένη χρήση Η/Υ.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαδραστική διδασκαλία με ταυτόχρονη εξάσκηση των φοιτητών σε Η/Υ

26

Αυτοτελής μελέτη και εξάσκηση

36

Ομαδοσυνεργατικά σχέδια εργασίας

38

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Ομαδοσυνεργατικά σχέδια εργασίας (50%)

ΙΙΙ. Τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Επίλυση προβλημάτων

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Cox, J., & Lambert, J. (2010). Ελληνική Microsoft Access 2010 βήμα-βήμα. Αθήνα: Κλειδάριθμος.

Mohnsen, B. (2014). Η χρήση της τεχνολογίας στη φυσική αγωγή (επιμ. ελλην. έκδ. Π. Αντωνίου). Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.

Ξαρχάκος, Κ., & Καρολίδης, Δ. (2016). Μαθαίνετε εύκολα Microsoft Office 2016. Αθήνα: Άβακας.

Παπαστεργίου, Μ. (2018). Συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων στη Φυσική Αγωγή.

Αγγελιδάκης, Ν. (2015). Εισαγωγή στον προγραμματισμό με την Python, http://aggelid.mysch.gr/pythonbook/ INTRODUCTION_TO_COMPUTER_PROGRAMMING_WITH_PYTHON.pdf

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Computers and Education

International Journal of Computer Science in Sport

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ1116

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA191

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/ epolatou@pe.uth.grckaradim@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Διδάξει την εκμάθηση των βασικών στοιχείων της ανθρώπινης κίνησης και την  κατηγοριοποίηση των ανθρώπινων στάσεων, θέσεων και κινήσεων του σώματος.

1.1,

·         Περιγράφει και να εφαρμόζουν αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης σε όλες τις διδαχθείσες κινητικές δεξιότητες

1.3,

2.1

·         Επιτύχει και να διατηρήσουν τη βελτίωση  της υγείας δια μέσου της ανάπτυξης ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους

1.5

·         Σχεδιάζει και να προσαρμόζουν τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

·         Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης

2.7

·         Αναλύει και να διορθώνουν σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθούν κριτικά προκειμένου να εφαρμόσουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.1

4.2

·         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα αθλουμένων, ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·          Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Βασικά στοιχεία της ανθρώπινης κίνησης (επίπεδα, άξονες, δυναμική, κατευθύνσεις σχέσεις )

·         Ορολογία βασικών στάσεων θέσεων και κινήσεων του ανθρωπίνου σώματος.

·         Επιμέρους ανάλυση των θεμελιωδών μορφών κίνησης (Προσγειώσεις-Θέσεις ισορροπίας-Μετακινήσεις-Στροφές-Αιωρήσεις-Ωθήσεις- Άλματα)

·         Εμπλουτισμός των παραπάνω  με  τη χρήση της μουσικής και του ρυθμού

·         Ασκήσεις εδάφους : Μεθοδική διδασκαλία της κυβίστησης, ανακυβίστησης, κατακόρυφης στήριξης, τροχού, τριγωνικής στήριξης (προασκήσεις- τεχνικές- είδη βοήθειας -παραλλαγές).

·         Σχηματισμοί στο χώρο (σε μικρή κ μεγάλη επιφάνεια)

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     εκτέλεση ομαδικής σύνθεσης κ διδασκαλία της

ΙΙ. ατομικές εργασίες- πρόοδοι (50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Ελιζάνα Πολλάτου (2012). Σύνθεση προγραμμάτων Γυμναστικής για Όλους. Εκδόσεις Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη

Θεοδωράκου Καλλιόπη (2010). Γυμναστική- μια πολύπλευρη προσέγγιση. Εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα

Βενετσάνου Φωτεινή  (2014). Γυμνάζοντας παιδιά προσχολικής ηλικίας. Εκδόσεις Σάλτο, Θεσ/κη

Zimmer Renate (2007). Εγχειρίδιο ψυχοκινητικής. Εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα

Zimmer Renate (2007). Εγχειρίδιο κινητικής αγωγής. Εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα

Ρέτσιου Στέλλα (2011). Εξερευνώντας τη μουσική κ την κίνηση. Εκδόσεις Ξιφαράς, Αθήνα

Palmer Heather (2017). Διδάσκοντας ρυθμική γυμναστική. Εκδόσεις University Studio Press, Θεσ/κη

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.healthykids.gr

www.exerciseforhealth.gr

www.aap.org

www.cps.ca

http://www.who.int/en/

http://www.acsm.org/

http://www.bases.org.uk/

https://www.shapeamerica.org/

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0903

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ209

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047053/atsiokan@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εφαρμόζει έννοιες της κινησιολογίας στην περιγραφή αθλητικών κινήσεων

1.2

·         Προβαίνει σε κινησιολογική ανάλυση καθημερινών και αθλητικών κινήσεων

2.5

·         Αναπτύσσει κριτήρια αξιολόγησης μιας ασφαλούς (αποφυγή τραυματισμών) τεχνικής εκτέλεσης

3.2

·         Προβαίνει σε διδασκαλία δεξιοτήτων σε ασκούμενους με χρήση κινησιολογικών εννοιών

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Οστά - οστίτης ιστός

·         Αρθρώσεις του σκελετού

·         Σκελετικοί μύες

·         Κορμός - σπονδυλική στήλη

·         Κορμός - κοιλιακοί και ραχιαίοι μύες

·         Άνω άκρο - ωμική ζώνη

·         Άνω άκρο - αγκώνας

·         Άνω άκρο - καρπός

·         Κάτω άκρο - ισχίο

·         Κάτω άκρο - γόνατο

·         Κάτω άκρο - άκρο πόδι

·         Κινησιολογική ανάλυση απλών κινήσεων

·         Κινησιολογική ανάλυση αθλητικών κινήσεων - στίβος

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

 

Αυτοτελής Μελέτη

34

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Oatis Carol (2016).Κινησιολογία Ι-ΙΙ, Η μηχανική και παθομηχανική της ανθρώπινης κίνησης. Gotsis.

Tyldesley B. (2001). Μύες, νεύρα και κίνηση – Κινησιολογία στην καθημερινή ζωή. Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε.

Hamilton N., Luttgens K. (2003). Κινησιολογία. Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε.

Hall Susan J. (2005). Εμβιομηχανική. Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε.

Weineck Jurgen (1998). Ανατομική της άθλησης. Εκδόσεις Σάλτο

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://downloads.lww.com/wolterskluwer_vitalstream_com/sample-content/9780781791281_Hamill/samples/ Hamill_ch05_137-186.pdf

http://traindynamic.com/pdf/functionalanatomy.pdf

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK1100

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

MHXD195

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Καθηγητής

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/nikdig@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τις βασικές μεθόδους και στιλ διδασκαλίας που εφαρμόζονται στη φυσική αγωγή

1.4, 3.5

·         Κατανοεί τι σημαίνει αποτελεσματικότητα για το επάγγελμα του καθηγητή Φ.Α. και από ποιους παράγοντες επηρεάζεται η αποτελεσματικότητά του

3.2, 3.6

·         Κατανοεί μια σειρά παραμέτρων για επιτυχή εφαρμογή της γνώσης σε ένα εύρος περιστάσεων στη σχολική πράξη, αλλά και στον αθλητισμό

1.6

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Κριτικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Μέθοδοι και στιλ διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή: Η ταξινόμηση των μεθόδων διδασκαλίας

·         Θέματα διδασκαλίας δεξιοτήτων και παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση (εκκίνηση μαθήματος, παρουσίαση δεξιοτήτων, ασφαλές περιβάλλον άσκησης)

·         Θεωρία αναλυτικών προγραμμάτων και προσεγγίσεις στο σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων

·         Η εξέλιξη της Φυσικής Αγωγής

·         Μοντέλα αναλυτικών προγραμμάτων στη Φυσική Αγωγή

·         Διεπιστημονικότητα και διαθεματικότηττα στη Φυσική Αγωγή

·         Κινητικός γραμματισμός και Φυσική Αγωγή

·         Σχεδιασμός αναλυτικού σχεδίου διδασκαλίας

·         Θετικό μαθησιακό κλίμα στη Φυσική Αγωγή

·         Θετική πειθαρχία και πρόληψη ανεπιθύμητων συμπεριφορών

·         Το παιχνίδι στη Φυσική Αγωγή

·          Ο νέος δάσκαλος και στάδια ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού - Στόχοι για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών και στάδια ανάπτυξης των δεξιοτήτων διδασκαλίας

·         Αξιολόγηση στη Φυσική Αγωγή

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

26

Αυτοτελής Μελέτη

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-    Θέματα κρίσης

ΙΙ. Ατομικός χαρτοφύλακας με το σύνολο των ατομικών εργασιών (40%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Διγγελίδης, Ν. (2007). Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη φυσική αγωγή: Από τη θεωρία στην Πράξη.  Εκδόσεις Χροστοδουλίδη.

Gallahue D. (2002) (μετ.Ευαγγελινού, Χρ. & Παπά, Α.). Σωματική και κινητική ανάπτυξη στην παιδική ηλικία. Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα σημερινά παιδιά. Θεσσαλονίκη:  University Studio Press.

Pagrazzi, R. (1999). Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Χατζόπουλος Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και στον Αθλητισμό (http://research.pe.uth.gr/emag/index.php/inquiries)

Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός (http://www.hellenicjsport.com/home.html)

Advances in Physical Education

European Physical Education Review

Journal of Teaching in Physical Education

Journal of Physical Education, Recreation & Dance

Learning and Individual Differences

Physical Education & Sport Pedagogy

Psychology of Sport & Exercise

Research Quarterly for Exercise & Sport

Sport Education & Society

The Physical Educator

Teaching & Teacher Education

-Ηλεκτρονικές πηγές:

Ελληνική Ακαδημία Φυσικής Αγωγής (https://www.eafa.gr/)

Spectrum of teaching styles (http://www.spectrumofteachingstyles.org/)

http://www.who.int/en/

www.shapeamerica.org

http://research.pe.uth.gr/emag/index.php/inquiries

http://www.acsm.org/http://www.eupea.com/eupeas-project-involvement/  

http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/physical-education-and-sport/sport-charter

http://www.sparkpe.org/http://www.hbsc.org/ www.exerciseforhealth.gr

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ I

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0901

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ I

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ129

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ / ΓΙΑΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ / ΤΣΑΚΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047053/atsiokan@pe.uth.gr 2431047010/ggiakas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εφαρμόζει έννοιες της εμβιομηχανικής στην περιγραφή αθλητικών κινήσεων

1.2

·         Προβαίνει σε ποιοτική και ποσοτική ανάλυση της τεχνικής αθλητικών κινήσεων

2.5

·         Αναπτύσσει κριτήρια αξιολόγησης μιας αποτελεσματικής τεχνικής εκτέλεσης

3.2

·         Προβαίνει σε διδασκαλία δεξιοτήτων σε ασκούμενους με χρήση εμβιομηχανικών εννοιών

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στην εμβιομηχανική

·         Συστήματα μονάδων - συστήματα αναφοράς στην ανθρώπινη κίνηση

·         Γραμμικά κινηματικά μεγέθη

·         Γωνιακά Κινηματικά μεγέθη

·         Βλητική

·         Γραμμικά δυναμικά μεγέθη

·         Γωνιακά δυναμικά μεγέθη

·         Συνθήκες ισορροπίας στην ανθρώπινη κίνηση

·         Έργο - ισχύς - ενέργεια

·         Δυνάμεις τριβής

·         Δυνάμεις κρούσης

·         Εμβιομηχανική ανθρωπομετρία - θέση του ΚΜΣ

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

20

 

Αυτοτελής Μελέτη

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (30%)

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Κόλλιας Η. (2016). Βιοκινητική της αθλητικής κιίνησης. Αφοι Κυριακίδη, Εκδόσεις Α.Ε.

Hall S.J. (1995). Βασική εμβιομηχανική. Επιστημονικές εκδόσεις Παριισιάνου Α.Ε.

Adrian M.J., Cooper J.M. (1995). Biomechanics of Human Movement. Brown & Benchmark Publishers, IA, USA

Hamill J., Knutzen K.M. (1995). Biomechanical Basis of Human Movement. Williams & Wilkins, PA, USA

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Biomechanics

Journal of Applied Biomechanics

Sports Biomechanics

-Ηλεκτρονικές πηγές:

https://isbweb.org/

https://isbs.org/

https://elembio.gr/index.php/el/

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0210

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικών Γνώσεων, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ200

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047012/sakispap@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Περιγράφει και να εφαρμόζει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης και αρχές της αθλητικής ψυχολογίας οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων

1.3

·         Αναπτύσσει και να εφαρμόζει κατάλληλους (π.χ. μετρήσιμους και αναπτυξιακά κατάλληλους) σκοπούς και στόχους ευθυγραμμισμένους με τα εθνικά ή/και διεθνή πρότυπα.

2.2

·         Σχεδιάζει και να προσαρμόζει τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/ αθλούμενων/ αθλητών.

2.4

·         Επιδεικνύει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους

2.5

·         Χρησιμοποιει κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.  

2.8

·         Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας.

2.8

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία       

4.1

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2

·         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ) ώστε να προάγει την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών.

4.3

·         Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Σχεδιασμός και διαχείριση χρόνου

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Προφορική και γραπτή επικοινωνία στη μητρική γλώσσα

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Λήψη αποφάσεων

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγεσία

·         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·         Ηθική δέσμευση

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

·         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητα εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στο περιεχόμενο του μαθήματος «Παιδαγωγική στη ΦΑ»

·         Σύγχρονα μοντέλα φυσικής αγωγής.

·         Ο στόχος «δια βίου άσκηση για υγεία»

·         Αναπτυξιακές διαφορές και το κλίμα παρακίνησης στο μάθημα της ΦΑ. Αμοιβές, τιμωρίες και ενδιαφέρον στο μάθημα της ΦΑ

·         Διατήρηση της ισότητας στο μάθημα της ΦΑ. Κοινωνικές ανισότητες και προγράμματα ΦΑ για παιδιά κοινωνικής μειονεξίας

·         Στυλ Διδασκαλίας Ι: Το παράγγελμα, η πρακτική εξάσκηση και το αμοιβαίο στιλ διδασκαλίας.

·         Στυλ Διδασκαλίας ΙΙ: O Αυτοέλεγχος, η Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη και η Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας.

·         Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών και ανάπτυξη υπευθυνότητας.

·         Ανάπτυξη θετικών στάσεων και συμπεριφορών στο μάθημα της ΦΑ

·         Προγραμματισμός και σχεδιασμός ημερήσιου μαθήματος

·         Παρουσιάσεις ομαδικών εργασίων

·         Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών

·         Επανάληψη - Ανακεφαλαίωση

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ΨΗΦΙΑΚO ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία

15

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

5

Αυτοτελής Μελέτη

28

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και συντόμης ανάπτυξης

ΙΙ. Ομαδική Εργασία (20%)

ΙΙΙ. Ατομική Εργασία (10%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι., & Γούδας, Μ. (2011). Για μια καλύτερη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Χατζηχαριστός, Δ. (1989). Σύγχρονο σύστημα φυσικής αγωγής. Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλας.

Γούδας, Μ., Χασάνδρα, Μ., Παπαχαρίσης, Β., & Γεροδήμος, Β. (2006). Φυσική Αγωγή Α΄ Γυμνασίου-Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Διγγελίδης Ν. (2006). Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη φυσική αγωγή: από τη θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Θεοδωράκης, Ι., Τζιαμούρτας, Α., Νάτσης, Π., & Κοσμίδου, Ε. (2006). Φυσική Αγωγή Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Θεοδωράκης, Γ., & Χασάνδρα, Μ. (2006). Σχεδιασμός προγραμμάτων αγωγής υγείας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Καμπίτσης, Χ., & Χαραχουσου-Καμπίτση, Υ. (1990). Μέθοδοι Έρευνας στον Αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Salto.

Μπαγιάτης, Κ. (1997). Μεθοδολογία Έρευνας στη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Liukkonen, J., Vanden Auweele, Y., Vereijken, B., Alfermann, D., & Theodorakis, Y. (2007). Psychology for Physical Educators. Champaign, IL: Human Kinetics.

Melograno, V. (1996). Designing the physical education curriculum. Champaign, IL: Human Kinetics.

Mosston, M., & Ashworth, S. (2002). Teaching physical education (5th edition). San Francisco, CA: Benjamin Cummings.

Papaioannou, A., & Hackfort, D. (2014). Routledge Companion to Sport & Exercise Psychology: Global perspectives and fundamental concepts. London: Routledge.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Advances in Physical Education

European Physical Education Review

European Journal of Psychology of Education

Inquiries in Physical Education

International Journal of Sport & Exercise Psychology

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Pediatrics

Journal of Teaching in Physical Education

Journal of Physical Education, Recreation & Dance

Learning and Individual Differences

Physical Education & Sport Pedagogy

Psychology of Sport & Exercise

Research Quarterly for Exercise & Sport

Sport Education & Society

The Sport Psychologist

The Physical Educator

Teaching & Teacher Education

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.who.int/en/

www.shapeamerica.org

http://research.pe.uth.gr/emag/index.php/inquiries

http://www.acsm.org/http://www.eupea.com/eupeas-project-involvement/  

http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/physical-education-and-sport/sport-charter

http://www.sparkpe.org/http://www.hbsc.org/ www.exerciseforhealth.gr  

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ0907

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA171

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/ epolatou@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Περιγράφει και να εφαρμόζει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης σε όλες τις διδαχθείσες κινητικές δεξιότητες

1.3,

2.1

·         Επιτύχει και να διατηρήσει τη βελτίωση  της υγείας δια μέσου της ανάπτυξης ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους

1.5

·         Σχεδιάζει και να προσαρμόζει τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

·         Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης

2.7

·         Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθούν κριτικά προκειμένου να εφαρμόσουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.1

4.2

·         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα αθλουμένων, ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·       Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

•       Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

•       Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

•       Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στην κινητική μάθηση και εκτέλεση κινήσεων.

·         Διαδικασία πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων.

·         Μεθόδευση πληροφοριών, χρόνος αντίδρασης.

·         Προσοχή, μνήμη.

·         Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση-σύστημα κλειστού κυκλώματος.

·         Παραγωγή των κινήσεων και κινητικά προγράμματα.

·         Αρχές κινητικού ελέγχου και ακρίβεια κίνησης.

·         Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες.

·         Κινητική μάθηση: θεωρίες και μέθοδοι, μέτρηση αυτής.

·         Προετοιμασία και τεχνικές για τον σχεδιασμό της εξάσκησης-φάσεις μάθησης.

·         Οργάνωση και προγραμματισμός της εξάσκησης.

·         Ανατροφοδότηση και η συμβολή της στη μάθηση των δεξιοτήτων.

·         Ενσωμάτωση και εφαρμογή.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

-     ασκήσεις με ερωτήσεις κατανόησης κ πρακτικής εφαρμογής

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Schmidt R., Weisberg C. (2009). Κινητική μαθηση και απόδοση, μια εφαρμοσμένη προσεγγιση, Επιμ.,Μιχαλοπούλου Μαρία, εκδ. Αθλότυπο, Αθήνα

Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου,  Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα

Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη

Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL

Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL

Magill R. (1989). Motor Learning , WCB Publishers,

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ I

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK0203

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ I

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA123

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047028/mpapas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΠΟΥΓΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί βασικούς όρους και έννοιες της Πληροφορικής που βρίσκονται στο επίκεντρο των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και αναπτύσσει απλά προγράμματα Η/Υ για την επίλυση προβλημάτων από τον χώρο της ΦΑ και του Αθλητισμού

2.5,

3.2, 3.3

·         Γνωρίζει τις ποικίλες εφαρμογές της Πληροφορικής στη Φυσική Αγωγή (ΦΑ) και στον Αθλητισμό, καθώς και τα διάφορα είδη λογισμικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από προπονητές, αθλητές, εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, μαθητές, γυμναστές, ασκούμενους

1.5, 2.1, 2.5, 3.2, 3.3

·         Οργανώνει, επεξεργάζεται και αναπαριστά δεδομένα στο πλαίσιο της επίλυσης προβλημάτων από τον χώρο της ΦΑ και του Αθλητισμού χρησιμοποιώντας υπολογιστικά φύλλα

2.5, 3.2

·         Επεξεργάζεται ψηφιακές εικόνες και ψηφιακό βίντεο για την παρουσίαση εννοιών και δεξιοτήτων από τον χώρο της ΦΑ και του Αθλητισμού

4.3, 2.5

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Υλικό Η/Υ.

·         Λογισμικό Η/Υ.

·         Δίκτυα Η/Υ.

·         Διαδίκτυο και βασικές υπηρεσίες του.

·         Ασφάλεια Η/Υ.

·         Εισαγωγή στον προγραμματισμό Η/Υ.

·         Τιμές, τύποι. μεταβλητές.

·         Εκφράσεις και τελεστές.

·         Έλεγχος ροής εκτέλεσης.

·         Συναρτήσεις.

·         Εισαγωγή στη χρήση των Η/Υ στη ΦΑ και στον Αθλητισμό.

·         Λογισμικό αξιολόγησης φυσικής κατάστασης.

·         Λογισμικό δημιουργίας προγραμμάτων άσκησης.

·         Λογισμικό αθλητικής προπόνησης.

·         Υλικό και λογισμικό ανάλυσης κίνησης.

·         Εφαρμογές κινητών συσκευών για την προαγωγή της άσκησης και της υγείας.

·         Ηλεκτρονικά παιχνίδια για την προαγωγή της άσκησης και της υγείας.

·         Εικονική πραγματικότητα στη ΦΑ και στον Αθλητισμό.

·         Εισαγωγή στα Υπολογιστικά Φύλλα (ΥΦ) στη ΦΑ και στον Αθλητισμό.

·         Δημιουργία τύπων σε ΥΦ. Τελεστές. Παραστάσεις. Εισαγωγή στις συναρτήσεις ΥΦ.

·         Απόλυτες/μικτές διευθύνσεις ΥΦ. Σύνδεση φύλλων εργασίας. Κανόνες επικύρωσης.

·         Λίστες δεδομένων ΥΦ. Πίνακες δεδομένων ΥΦ. Ταξινόμηση/φιλτράρισμα δεδομένων.

·         Μαθηματικές, στατιστικές, λογικές και χρονικές συναρτήσεις ΥΦ.

·         Δημιουργία γραφημάτων με ΥΦ.

·         Επεξεργασία ψηφιακής εικόνας.

·         Επεξεργασία ψηφιακού βίντεο.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα διαλέξεων, στην αίθουσα Η/Υ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Εκτεταμένη χρήση Η/Υ.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Διαδραστική διδασκαλία με ταυτόχρονη εξάσκηση των φοιτητών σε Η/Υ

26

Αυτοτελής μελέτη

24

Αυτοτελής εξάσκηση

24

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Πρόοδος (50%) που περιλαμβάνει:

- Επίλυση προβλημάτων

ΙΙ. Τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Evans, A., Martin, K., & Poatsy, M.A. (2014). Εισαγωγή στην Πληροφορική – Θεωρία και πράξη (επιμ. ελλην. έκδ. Γ. Σταματίου). Αθήνα: Κριτική.

Ξαρχάκος, Κ., & Καρολίδης, Δ. (2016). Μαθαίνετε εύκολα Microsoft Office 2016. Αθήνα: Άβακας.

Mohnsen, B. (2014). Η χρήση της τεχνολογίας στη φυσική αγωγή (επιμ. ελλην. έκδ. Π. Αντωνίου). Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα.

Παπαστεργίου, Μ. (2013). Υπολογιστικά φύλλα στη φυσική αγωγή: Βασικές λειτουργίες και εφαρμογές. Πανεπιστημιακές σημειώσεις.

Αγγελιδάκης, Ν. (2015). Εισαγωγή στον προγραμματισμό με την Python, http://aggelid.mysch.gr/pythonbook/INTRODUCTION_TO_COMPUTER_PROGRAMMING_WITH_PYTHON.pdf

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Computers and Education

International Journal of Computer Science in Sport

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΦΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0108

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  1ο            

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA140

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047027/nzourba@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΓΟΥΔΑΣ ΜΑΡΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά ΑποτελέσματαΦ

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Συζητήσει κριτικά τους ψυχολογικούς παράγοντες που συντελούν στην επίδοση και στην ανάπτυξη των αθλητών/τριών

1.3

·         Μπορεί να εφαρμόσει ψυχολογικές τεχνικές με στόχο την ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

1.6

·         Μπορεί να συμμετάσχει ενεργά στην ψυχολογική προετοιμασία των αθλητών και αθλητριών τους κατά την περίοδο προπόνησης, αλλά και στην καθοδήγηση και υποστήριξη τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τους αγώνες

2.2 &

3.5

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Τι είναι ψυχολογία της υπεροχής

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Χαλάρωσης στην προπόνηση και τον αγώνα

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Αυτο-ομιλίας στην προπόνηση και τον αγώνα

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Νοερής Απεικόνισης στην προπόνηση και τον αγώνα

·         Εφαρμογή της τεχνικής του Καθορισμού Στόχων στην προπόνηση και τον αγώνα

·         Εφαρμογή της τεχνικής των Ρουτινών στην προπόνηση και τον αγώνα

·         Πρόοδος 1η

·         Ενδυναμωτικός προπονητής

·         Ενδυναμωτικός γονέας

·         Θεωρητικές προσεγγίσεις συμπεριφοράς προπονητή-Παρατήρηση

·         Σύστημα Αξιολόγησης/Παρατήρησης Προπονητικής Συμπεριφοράς - CBAS

·         Πρόοδος 2η

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση/Πρόοδοι

74

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης

II. Πρόοδος 1: 10%

III. Πρόοδος 2: 10%

ΙV. Παρουσίαση: 30%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Θεοδωράκης, Γ., Γούδας, Μ., & Παπαιωάννου, Α. (2001). Ψυχολογική Υπεροχή στον Αθλητισμό. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Θεοδωράκης, Γ. Γούδας, Μ., Χρόνη, Σ., Πέρκος, Σ. (2003). Ψυχολογική υποστήριξη ατομικών και ομαδικών αθλημάτων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Murphy, S. (2012). Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology. New York. Oxford University Press.

Papaioannou, A., & Hackfort, D. (2014). Routledge Companion to Sport and Exercise Psychology. Global Perspectives and Fundamental Concepts. London. Taylor & Francis.

Weinberg, R.S., & Gould, D. (2007). Foundations of sport and exercise psychology (4th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

The Sport Psychologist

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Sport and Exercise Psychology

International Journal of Sport and Exercise Psychology

Psychology of Sport and Exercise

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.bases.org.uk/http://www.fepsac.com,

https://www.issponline.org/current-managing-council

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr