Accessibility Tools

Articles

Επιχειρηματικότητα στον Αθλητισμό & την Αναψυχή

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1149

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιχειρηματικότητα

στον Αθλητισμό & την Αναψυχή

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής: Οργάνωσης - Διοίκησης Αθλητισμού & Αναψυχής

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

kouthouris@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια

θα είναι σε θέση να:

 

Γνωρίζει ικανοποιητικά ένα εύρος βασικών διοικητικών δεξιοτήτων ώστε να εισέλθει στη θέση ενός επιχειρηματία και να προβληματισθεί για ενέργειες που αντιμετωπίζουν οι πραγματικές επιχειρήσεις

1,1

Χρησιμοποιεί ειδικούς κανόνες και συμβουλές για την αντιμετώπιση εμποδίων, ανάπτυξη θάρρους και κατανόησης του πειραματισμού και της επανάληψης ως μεθόδους για την έναρξη ενός νέου επιχειρήματος.

2,7

Αντιλαμβάνεται, αναλύει και κατανοεί τις βασικές αρχές της αγοράς του Ελεύθερου Χρόνου, του Αθλητισμού, της Αναψυχής και του Αθλητικού Τουρισμού.

3,2

Είναι ενημερωμένος για τις απαιτήσεις, προσόντα, προοπτικές των στελεχών διοίκησης σε μια εταιρία ώστε να δύναται να σκιαγραφεί την ηθική και τη σημασία της ηθικής στην επιχειρηματικότητα

4,2

Συμμετέχει και επιχειρεί να εξέλθει από την αίθουσα διδασκαλίας και να ασκήσει έρευνα για την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα.

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη γενικών ικανοτήτων:

·         Θετικής εικόνας του εαυτού

·         Αυτό-έκφρασης

·         Αυτοπεποίθησης

·         Αυτοεκτίμησης

·         Παραγωγής νέων ιδεών

·         Επικοινωνίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη για το φοιτητή των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

Να γνωρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές, τα οφέλη της εμπλοκής ενός ατόμου σε επιχειρηματικές δράσεις ειδικά στην αγορά του αθλητισμού και της αναψυχής. Να σχεδιάζει, να οργανώνει, και να αξιολογεί ένα επιχειρηματικό πλάνο.

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Εισαγωγή στον Επιχειρηματικό Τρόπο Ζωής

v  Επιχειρηματικότητα : Ένα παγκόσμιο κοινωνικό κίνημα

v  Η άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας

v  Ανάπτυξη επιχειρηματικής νοοτροπίας

v  Στήριξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

2.     Δημιουργία και ανακάλυψη ευκαιριών

v  Παραγωγή νέων ιδεών

v  Αξιοποίηση της σχεδιαστικής σκέψης

v  Δοκιμές και πειραματισμοί στις αγορές

3.     Αξιολόγηση και αξιοποίηση ευκαιριών

v  Δημιουργία επιχειρηματικών μοντέλων

v  Επιχειρηματικό σχέδιο

v  Δημιουργία μοντέλων εσόδων

v  Μαθαίνοντας από την αποτυχία

4.     Εξασφαλίζοντας πόρους για νέες ευκαιρίες

v  Εξασφάλιση πόρων με αυτοχρηματοδότηση

v  Χρηματοδότηση για νεοφυείς επιχειρήσεις

v  Οικονομικές καταστάσεις και προβολές για νεοφυείς επιχειρήσεις

v  Αναπτύσσοντας δίκτυα

v  Διαχείριση νομικών ζητημάτων και θεμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας

v  Προώθηση και πειστική παρουσίαση μιας ιδέας

v  Το πακέτο παρουσίασης

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στην ελεύθερη αγορά.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

50

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών

50

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

50

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

 

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

200

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων 20%

2.       Εργασία 40 %

3.       Γραπτές Εξετάσεις:40%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Επιχειρηματικότητα – Νοοτροπία και Πρακτική (2020). Heidi M. Neck, Christopher P. Neck, Emma L. Murray, Επιμέλεια: Γιώργος Σταμπουλής, Έφη Τσίτσκαρη. Εύδοξος – 94645251 – Εκδόσεις Κριτική.

·         Δημιουργία Νεοφυών Επιχειρήσεων (2011). Spinelli Stephen, Adams Rob, Μετάφραση Παπαδάκης Βασίλειος. Κωδικός Εύδοξος 41955510.

·         Επιχειρηματικότητα και μικρές Επιχειρήσεις (20141). Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41955378 Συγγραφείς: David Deakins, Mark Freel, ISBN: 978-618-5131-01-2

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ0150

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Χειμερινό

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

2

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_171

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/epolatou@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση :

 

 να χειρίζεται την ορολογία των βασικών συστατικών στοιχείων που περιλαμβάνει μια δημιουργική, κινητική σύνθεση

1.5

να έχει στοιχειώδη γνώση του προσωπικού και γενικού χώρου, του αργού κ γρήγορου χρόνου, των διαφοροποιήσεων της δυναμικής (dynamics) διαμέσου της καταβαλλόμενης προσπάθειας (effort) και των διαφορετικών ειδών σχέσης που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας

2.1

να οργανώσουν και να  καθοδηγήσουν ομάδες ασκούμενων, σε πρωτότυπες, δημιουργικές συνθέσεις,  με κινητήρια εναύσματα το χώρο, το χρόνο, τη δυναμική και τις σχέσεις. 

2.5

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

·         Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·         Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας

·         Ικανότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ορολογία και κατανόηση των διαφοροποιήσεων μεταξύ γενικού, κοινωνικού και προσωπικού χώρου

·         Ασκήσεις για το επίπεδο, το σχήμα, την κατεύθυνση, τη διάσταση, την προοπτική και το οπτικό επίκεντρο του χώρου

·         Δομικά στοιχεία του χρόνου : tempo (ταχύτητα), beat (κτύπος) και ρυθμός

·         Διαχωρισμός του ρυθμού σε οργανικό, μετρικό και μηχανικό

·         Δυναμική ή καταβαλλόμενη/εκδηλωμένη προσπάθεια (effort)

·         Στοιχεία της δυναμικής: βαρύτητα, ορμή, αντίσταση, αδράνεια

·         Σχέσεις που αναπτύσσονται: καθρέφτισμα/μίμηση, ακολουθία, δράση/αντίδραση

·         Συνδυασμοί όλων των προαναφερθέντων διαστάσεων με μικρές ομάδες εργασίας

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα πρακτικής εξάσκησης

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

https://eclass.uth.gr/courses/PE_U_171/

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

12

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

12

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

50

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (30%) που περιλαμβάνει:

-               Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ανοικτού τύπου

ΙΙ. Πρακτική εξέταση 70%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Sternberg, Robert J. (2009). Handbook of Creativity. Cambridge University Press, USA

·         Musical creativity and the motor system (2019)

o    https://doi.org/10.1016/j.cobeha.2018.12.005

·         Μπουρνέλλη Νίτσα (2006). Κινητική Δημιουργικότητα. Αθήνα (αυτοέκδοση)

·         Σαβράμη Κάτια (1990). Κινησιογραφικά. Αθήνα (αυτοέκδοση)

·         Gough Marion (2008). Γνωριμία με το χορό (μετάφραση- επιμέλεια Κάτια Σαβράμη). Εκδόσεις Dyan, Αθήνα 

·         Schrader Constance (2005). A Sense of Dance. Human Kinetics

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1107

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   5ο   

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA186

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047040/sandrab@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοείτην εμφάνιση παιδαγωγικών φαινομένων και την εφαρμογή των αντίστοιχων εννοιών στη φυσική αγωγή και στα ειδικότερα πεδία του αθλητισμού

2.8

·         Αναλύει αθλητικά φαινόμενα με θεωρία κοινωνικής δύναμης

1.4

·         Περιγράφει ποσοτικές υποθέσεις σχετικές με παιδαγωγικά θέματα και να τα εκλαμβάνουν ως μαθηματικά μοντέλα προς περαιτέρω εμπειρική έρευνα

3.1, 4.2

·         Εφαρμόζει κλασικές φιλοσοφικές προσεγγίσεις/ αλληγορίες στην αθλητική πράξη

4.2

·         Αναλύει ταινίες που περιλαμβάνουν στοιχεία φυσικής αγωγής ως προς την παιδαγωγική και κοινωνική τους διάσταση

4.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εφαρμογή μοντέλων δύναμης στην πράξη της φυσικής αγωγής και κατά το δυνατόν σε εξειδικευμένα πεδία αυτής, όπως πολεμικές τέχνες, μαζικός αθλητισμός κλπ

·         Εφαρμογή τύπων νοημοσύνης στα εξειδικευμένα πεδία φυσικής αγωγής

·         Το πολιτιστικό κεφάλαιο που μπορεί να χαρακτηρίζει την πλειονότητα των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων σε κάθε άθλημα (πχ. ποια είναι τα “λαϊκά” και ποια τα “αριστοκρατικά” αθλήματα)

·         Πόσο διαφέρουν παράμετροι, όπως επιθετικότητα, κίνητρα μάθησης κα. μεταξύ των ειδικών πεδίων φυσικής αγωγής και αθλημάτων

·         Ποιες παιδαγωγικές «σχολές» και διδακτικά μοντέλα εφαρμόζονται στα διάφορα ειδικά πεδία φυσικής αγωγής και αθλημάτων

·         Επίδραση και επιρροή της οικογένειας στη συμμετοχή των εκπαιδευομένων στα διάφορα αθλήματα

·         Κατά πόσο επηρεάζεται ο καθηγητής/ προπονητής με την ιδέα που έχει για κάθε εκπαιδευόμενο και κατά πόσο διαφοροποιεί τη συμπεριφορά του

·         Εφαρμογή θεωρίας σε σπουδές περίπτωσης μέσω ταινιών

·         Ανάλυση πραγματικών περιπτώσεων μέσω συνεντεύξεων από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής σχολείων ή γυμναστηρίων

·         Παρουσιάσεις  εργασιών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ι. Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΙΙ. Προβολή οπτικοακουστικού υλικού (αναλύονται ταινίες-ντοκιμαντέρ με επικέντρωση στον αθλητισμό)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Προετοιμασία παρουσίασης επί επιλεγμένων παιδαγωγικών θεμάτων  με επικέντρωση στον αθλητισμό - ανάλυση οπτικοακουστικού υλικού

15

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

15

Αυτοτελής Μελέτη

44

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις ανάπτυξης, κρίσεως και γνώσεως

ΙΙ. Δημόσια παρουσίαση εργασίας (15%)

ΙΙΙ. Γραπτή εργασία (15%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Κολιάδης, Ε. (2010). Συμπεριφορά στο σχολείο: αξιοποιούμε δυνατότητες, αντιμετωπίζουμε προβλήματα.  Αθήνα.

Ματσαγγούρας, Η. (2008). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας: Η σχολική τάξη. Αθήνα, Εκδ. Γρηγόρη.

Μπεκιάρη, Α. & Χασάναγας, Ν. (2016). “Άγοντας” στη φυσική αγωγή- Θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικοί προβληματισμοί. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Κυριακίδη Αφοί.

Μπεκιάρη, Α. & Χασάναγας, Ν. (2016). Κοινωνιολογική τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα: Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις δύναμης. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Κυριακίδη Αφοί.

Παπαϊωάννου, A., Θεοδωράκης, Γ., & Γούδας, M. (1999). Για μια καλύτερη διδασκαλία της φυσικής αγωγής. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Salto.

Χατζηχαριστός, Δ. (2003). Σύγχρονο σύστημα φυσικής αγωγής. Αθήνα.

ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1142

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

 7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Καθηγητής

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/nikdig@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τον σκοπό και τους στόχους των Αναλυτικών Προγραμμάτων για τη Φυσική Αγωγή

1.4

·         Διακρίνει τα Οργανωτικά Κέντρα, με βάση τα οποία μπορεί να σχεδιάζει πλάνα μαθημάτων

1.4

·         Γνωρίζει τα Μοντέλα Αναλυτικών Προγραμμάτων και τη χρήση τους

1.4

·         Αναγνωρίζει τις ανάγκες των μαθητών και να τις προσαρμόζει στις απαιτήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος

3.5

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Κριτικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·       Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων

•      Τύποι Αναλυτικών Προγραμμάτων

•      Βάσεις σχεδιασμού Αναλυτικών Προγραμμάτων

•      Σκοποί και στόχοι των Αναλυτικών Προγραμμάτων

•      Επιδιώξεις και σύγχρονος ρόλος της Φυσικής Αγωγής

•      Τρόποι διάρθρωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων

•      Διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα

•      Πηγές οργανωτικών κέντρων

•      Μοντέλα Αναλυτικών Προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής

•      Μαθησιακά στυλ, πολλαπλές ευφυΐες και επιρροή στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και στη διδασκαλία

•       Ο ρόλος του κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος

 

4.         ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο)

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και συγγραφή εργασιών.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

10

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη

44

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

 

5.            ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διγγελίδης, Ν., Παπαϊωάννου, Α., Κούλη, Ο., Μυλώσης, Δ. & Χριστοδουλίδης, Τ. (2017). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.

Elliott, S., Kratochwill, T., Cook, J. & Travers, J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Αποτελεσματική διδασκαλία – Αποτελεσματική μάθηση. Αθήνα, Εκδόσεις: Gutenberg.

Gallahue, D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα σημερινά παιδιά. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

Ιωαννίδου - Κουτσελίνη, Μ., (2013). Αναλυτικά προγράμματα και διδασκαλία, Αθήνα, Πεδίο.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Αποτίμηση της επικρατούσας κατάστασης. Ανακτήθηκε από: http://www.pi-schools.gr/paideia_dialogos/analitika-programata.pdf

Χατζηγεωργίου, Γ. (2004). Γνώθι το Curriculum. Αθήνα, Εκδόσεις: Ατραπός.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ: ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1126

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ: ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047022/gsakkas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

5. Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται.

5,1

5,2

1. Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένων ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων..

1,4

1,5

1,7

1,8

4. Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών.

4,1

4,2

4,3

6. Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία

6,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Εισαγωγή στις έννοιες και το θεσμικό πλαίσιο των Συμπληρωματικών και Εναλλακτικών μορφών θεραπείας

2.       Ολιστικά Ιατρικά Συστήματα: Βελονισμός, Πιεσοθεραπεία, Αγιουρβεδική ιατρική, Ομοιοπαθητική,

3.       Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική

4.       «Θεραπείες Σώματος»: Χειροπρακτική, Οστεοπαθητική, Μασάζ, Ρεφλεξολογία, Φυσιοκοπαθητική, Tai chi, Yoga

5.       «Θεραπείες Μυαλού»: Διαλογισμός, Βιοανάδραση, Ύπνωση - Σεμινάριο Επίδειξης (*)

6.       «Θεραπείες «Ενέργειας»: Ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, Reiki, Qigong

7.       «Θεραπείες Αισθήσεων και Έκφρασης»: Αρωματοθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, Θεραπεία με την βοήθεια ζώων, Βαλνεοθεραπεία (Spa)

8.       «Βιολογικά Βασισμένη Θεραπείες»: Συμπληρώματα διατροφής, Βοτανοθεραπεία, χορτοφαγική διατροφή, διαλειμματική νηστεία

9.       Εικονικό Φάρμακο (πλασέμπο) και Εικονικός Ασθενής (νοσέμπο) – Αρχές και έννοιες

10.    Θεραπεία Υπερβαρικού Οξυγόνου

11.    Θεραπεία με Επαναληπτικό Διακρανιακό Μαγνητικό Ερεθισμό

12.    Θεραπευτική Άσκηση

13.    Σεμινάριο Επίδειξης (*)

14.    Ανακεφαλαίωση

* τα σεμινάρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητες που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα και ο αριθμός συμμετεχόντων θα καθοριστεί από τον υπεύθυνο με βάση τις παρουσίες

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

28

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

22

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Συμμετοχή στα κουΐζ κατά την διάρκεια των διαλέξεων (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.             «WHO Traditional Medicine Strategy 2014-2023» https://www.who.int/global_health_histories/seminars/Dr_Zhangs_Presentation_GHHSeminar_86.pdf

2.             Σημειώσεις μαθήματος.

3.             What "CAM" we learn about the level of evidence from 60 years of research into manipulative and body-based therapies in sports and exercise medicine? Mącznik AK, Schneiders AG, Sullivan SJ, Athens J. Complement Ther Med. 2014 Apr;22(2):349-53. doi: 10.1016/j.ctim.2014.02.004. Epub 2014 Feb 24. Review.

4.             Complementary and alternative treatments in sports medicine. Malone MA, Gloyer K. Prim Care. 2013 Dec;40(4):945-68, ix. doi: 10.1016/j.pop.2013.08.010. Epub 2013 Sep 26. Review

5.             Effects of mindfulness-based interventions on biomarkers in healthy and cancer populations: a systematic review. Sanada K, Alda Díez M, Salas Valero M, Pérez-Yus MC, Demarzo MM, Montero-Marín J, García-Toro M, García-Campayo J. BMC Complement Altern Med. 2017 Feb 23;17(1):125. doi: 10.1186/s12906-017-1638-y. Review.

6.             An overview of herb and dietary supplement efficacy, safety and government regulations in the United States with suggested improvements. Part 1 of 5 series. Brown AC. Food Chem Toxicol. 2017 Sep;107(Pt A):449-471. doi: 10.1016/j.fct.2016.11.001. Epub 2016 Nov 3. Review

7.             Tai Chi for Chronic Pain Conditions: A Systematic Review and Meta-analysis of Randomized Controlled Trials. Kong LJ, Lauche R, Klose P, Bu JH, Yang XC, Guo CQ, Dobos G, Cheng YW. Sci Rep. 2016 Apr 29;6:25325. doi: 10.1038/srep25325. Review.

8.             Tai Chi and Qigong for the treatment and prevention of mental disorders. Abbott R, Lavretsky H. Psychiatr Clin North Am. 2013 Mar;36(1):109-19. doi: 10.1016/j.psc.2013.01.011. Review.

9.             Complementary and alternative medicine for sleep disturbances in older adults. Gooneratne NS. Clin Geriatr Med. 2008 Feb;24(1):121-38, viii. Review.

10.          Randomized trials in alternative/complementary medicine. BG Charlton. QJM - monthly journal of the association of physicians, 2002, 95(10), 643‐645 | added to CENTRAL: 31 March 2019 | 2019 Issue 3

ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1124

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικών Γνώσεων, Εργαστηριακό,

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_179

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310-47047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

1. Τα φυσιολογικά χαρακτηριστικά των αθλητών υψηλών επιδόσεων.

1.2

2. Ειδικά θέματα αθλητών υψηλών επιδόσεων.

2.4 2.9

3. Σχεδιασμός της προπόνησης με βάση τη φυσιολογία της άσκησης.

1.1

2.1

3.2

4. Νέες προπονητικές τάσεις με βάση τη σύγχρονη έρευνα.

2.4 2.9

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης.

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ενεργειακές ιδιαιτερότητες των αθλητών υψηλών επιδόσεων.

·         Είδη μυϊκής σύσπασης και προπόνηση δύναμης.

·         Φυσιολογία του συνδετικού ιστού και προπόνηση υψηλών επιδόσεων.

·         Ασκησιογενής μυϊκός τραυματισμός.

·         Κινητική αποκατάστασης και απόδοσης – Περιοδισμός.

·         Αποπροπόνηση.

·         Υπερπροπόνηση.

·         Προπόνηση σε υψόμετρο για βελτιστοποίηση της απόδοσης σε αθλητές υψηλών επιδόσεων.

·         Φυσιολογία της προπόνησης υψηλών εντάσεων.

·         Φυσιολογία του φορμαρίσματος.

·         Ειδικά θέματα καρδιαγγειακής φυσιολογίας σε αθλητές υψηλών επιδόσεων.

·         Ειδικά θέματα αναπνευστικής φυσιολογίας σε αθλητές υψηλών επιδόσεων.

·         Προπόνηση σε ακραίες συνθήκες.

·         Doping.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, χρήση Τ.Π.Ε. στην διδασκαλία και στην πρακτική εκπαίδευση, διαλέξεις, εργαστηριακή άσκηση, διαδραστική διδασκαλία

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Εργαστηριακές ασκήσεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

40

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

30

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Εργαστηριακές ασκήσεις (20%)

ΙΙΙ. Προφορική παρουσίαση εργασίας (20%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

•         Wilmore JH, Costill DL. Φυσιολογία της άσκησης και του αθλητισμού, 2006.

•         Διδακτικές σημειώσεις.

•         Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα.

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ0916

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι (Στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/ajamurt@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τις μεταβολικές διεργασίες του οργανισμού που επέρχονται με την άσκηση

 
   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή

·         Εισαγωγή

·         Υδατάνθρακες και Άσκηση

·         Λίπη και Άσκηση

·         Πρωτεΐνη και Άσκηση

·         Ορμόνες Γρήγορης Δράσης

·         Ορμόνες Αργής Δράσης

·         Βιοχημικές Προσαρμογές και Άσκηση

·         Μεταβολισμός του Μυός σε Έντονη Άσκηση

·         Βιοχημική Αξιολόγηση Αθλητών

·         Οξειδωτικό Στρες και Μυϊκή Βλάβη

·         Διατροφή για Μεγάλες Αποστάσεις

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

40

Αυτοτελής Μελέτη

58

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Διαγώνισμα προόδου (20%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Wilmore J., Costill D. Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2006

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1051

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι, με προσαρμογή

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA 135

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047015/ck@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΦΛΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, επικουρικό εργαστηριακό προσωπικό

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να:

 

·  Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένες ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων.

Συγκεκριμένα να εμβαθύνουν στους μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού, αξιολογούν τις διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες που συντελούν στην ανάπτυξη και διατήρησης της σωματικής (φυσικής) επάρκειας, κατανοούν τους παράγοντες που συντελούν στη σωματική (φυσική) επάρκεια, την γενικότερη υγεία και την εξειδικευμένη αθλητική απόδοση ώστε με επιτυχία να ανταπεξέλθουν στην περεταίρω εξειδίκευση ειδικοτήτων.

1,4

1,5

1,7

1,8

·  Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται.

Μάλιστα, θα εμβαθύνουν στην χρήση έγκυρων πηγών πληροφόρησης (π.χ., βάσεις δεδομένων, επιστημονικά άρθρα) για τους μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού ώστε να παρακολουθούν και να κατανοούν τις σύγχρονες εξελίξεις στην φυσιολογία της άσκησης

5,1

5,2

·  Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών.

·  Συγκεκριμένα, έχοντας μάθει να αναγνωρίζουν τις μεθόδους προαγωγής της σωματικής (φυσικής) κατάστασης  μέσω φυσιολογικών μηχανισμών κατά τα προηγούμενα έτη θα είναι σε θέση να παρουσιάζουν γραπτά και προφορικά τα αποτελέσματά μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης ενός ή περισσότερων φυσιολογικών συνιστωσών της σωματικής επάρκειας καθώς και να ερμηνεύουν τις επιπτώσεις τους στην υγεία, τη σωματική κατάσταση, και την αθλητική απόδοση

4,1

4,2

4,3

·  Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία

6,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1 Εισαγωγή και σύνδεση με άλλα αντικείμενα Φυσιολογικές συνιστώσες της σωματικής επάρκειας- υγεία και απόδοση.

Εργαστήριο: οργάνωση εργαστηριακής πράξης- ομάδες- βάσεις δεδομένων

2 Μυϊκό σύστημα – μορφολογικές και λειτουργικές ιδιότητες

Εργαστήριο: μικρο- και μακρο-δυναμομετρία

3 Σωματική σύσταση Ι- διεπιστημονική προσέγγιση

Εργαστήριο: εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης

4 Σωματική σύσταση ΙΙ- διαταραχές και αποκατάσταση

Εργαστήριο: επεξεργασία & συζήτηση αποτελεσμάτων

5 Καρδιαγγειακό σύστημα  – διατήρηση, βελτίωση

Εργαστήριο : εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης

6 Αναπνευστικό σύστημα  – διατήρηση, βελτίωση

Εργαστήριο: επεξεργασία αποτελεσμάτων, χρήση δεικτών για συνταγογράφηση άσκησης

7 Ενδιάμεση Ανασκόπηση ύλης – Φυσιολογικές απαιτήσεις ομαδικών αθλημάτων

Πρόοδος εξαμήνου

8 Μυϊκό σύστημα –μεγιστοποίηση της απόδοσης

Εργαστήριο: κόπωση και ενεργειακά υποστρώματα

9 Αναπνευστική Λειτουργία – μεγιστοποίηση της απόδοσης

Εργαστήριο : επεξεργασία και συζήτηση αποτελεσμάτων προφίλ ασκουμένου

10 Ανάπτυξη και βιολογική ωρίμανση – επιγενετικές επιδράσεις

Εργαστήριο : περιπτωσιολογία Ι

11 Φυσιολογικές απαιτήσεις ακραίων δραστηριοτήτων

Εργαστήριο: περιπτωσιολογία ΙΙ

12 Αποπροπόνηση και Υπερπροπόνηση – διαχείριση και πρόληψη

Εργαστήριο: περιπτωσιολογία ΙΙΙ

13 Ανασκόπηση ύλης

Εργαστήριο: ολοκλήρωση μετρήσεων/ αναλύσεων

* τα σεμινάρια/εργαστήρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα, θα πραγματοποιηθούν σε μικρές ομάδες και ο αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα θα καθοριστεί από την υπεύθυνη με βάση τις παρουσίες

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Αυτοτελής Μελέτη

50

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

40

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

8

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Πρόοδος (30%)

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Πειραματικής Εργασίας (10%).

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.       Σημειώσεις μαθήματος.

2.       Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού. Συγγραφείς: Wilmore J., Costill D. ISBN: 9789604892914. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256334).

3.       Εγχειρίδιο για την σωματική αξιολόγηση αθλητών: δοκιμασίες εργαστηρίου και πεδίου για την επιστημονική υποστήριξη του αγωνιστικού αθλητισμού, Καρατζαφέρη Χ, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα 1η έκδοση ISBN:978-960-603-496-1

4.       Εργοφυσιολογία. 2η έκδοση/2011. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789604892266. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256322).

5.       Εργομετρία. 3η έκδοση/2015. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789963258031. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 41963767).

6.       Απόδοση σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες, Lawrence E. Amstrong (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41956194)

7.       ACSM's Άσκηση Χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, Dustine J., Moore G

 

 

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

1.       American Journal of Physiology- Cellular Physiology

2.       American Journal of Physiology – Regulatory, Integrative and Comparative Physiology

3.       Journal of Applied Physiology

4.       European Journal of Applied Physiology

5.       Journal of Physiology

6.       Frontiers in Physiology

7.       Medicine and Science in Sports and Exercise

8.       Journal of Science and Medicine in Sport

9.       Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

10.    Research Quarterly in Exercise and Sport

11.    Physiological Reviews

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ1117

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA190

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τη συμβολή των μακροστοιχείων και των μικροστοιχείων στην αθλητική διατροφή

2.9

·         Γνωρίζει τι είναι θερμιδικό ισοζύγιο και πως υπολογίζεται

2.4,

2.5

·         Γνωρίζει ποιες είναι οι σωστές διατροφικές πρακτικές για την ενίσχυση της μυϊκής μάζας και την απώλεια λίπους

2.4

·         Γνωρίζει πως αξιολογείται η διατροφική κατάσταση των ασκούμενων

3.1,

2.5

·         Γνωρίζει τις σωστές πρακτικές για τη διατροφική υποστήριξη αθλούμενων σε αθλοπαιδιές καθώς και σε δραστηριότητες αντοχής και ταχυδύναμης

2.9

·         Γνωρίζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τον σχεδιασμό του διατροφικού πλάνου των ασκούμενων

2.4, 2.9

·         Γνωρίζει πως θα αξιολογήσουν την κατάσταση ενυδάτωσης των ασκούμενων

3.1

·         Γνωρίζει πως να αξιολογεί το ανθρωπομετρικό προφίλ των ασκούμενων (σωματική σύσταση, περιφέρειες, σωματικό βάρος και ύψος)

3.1

·         Γνωρίζει πως θα υπολογίσουν τις ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες των ασκούμενων

3.1

·         Αξιολογεί τους κινδύνους και τα οφέλη της χρήσης διατροφικών συμπληρωμάτων

2.4, 2.9

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Λήψη αποφάσεων

·         Ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονική ομάδα

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·         Ηθική δέσμευση

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη

·         Είμαι σε θέση να χρησιμοποιήσω την τεχνολογία όπως τα προγράμματα λογισμικού υπολογιστών στη ΦΑ και τα σπορ.

·         Μπορώ να ενσωματώσω την τεχνολογία εάν έχω πρόσβαση σε αυτή  (π.χ. βίντεο ή ηχητικά συστήματα) στη διδασκαλία μου

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στην αθλητική διατροφή.

·         Πέψη, απορρόφηση, μεταφορά θρεπτικών συστατικών.

·         Υδατάνθρακες, λίπη, πρωτεΐνες: τι είναι και πως χρησιμοποιούνται στην αθλητική διατροφή.

·         Μέταλλα, βιταμίνες, νερό: τι είναι και πως χρησιμοποιούνται στην αθλητική διατροφή.

·         Ενεργειακό ισοζύγιο: θερμιδική πρόσληψη και θερμιδική δαπάνη.

·         Διατροφή για τη διαχείριση σωματικού βάρους (αύξηση μυϊκής μάζας - απώλεια λίπους).

·         Διατροφή για αθλήματα αντοχής (1).

·         Διατροφή για αθλήματα αντοχής (2).

·         Διατροφή για ταχυδυναμικές δραστηριότητες.

·         Διατροφή για ομαδικά αθλήματα/δραστηριότητες.

·         Συντονισμός γευμάτων

·         Συμπληρώματα για αθλήματα/δραστηριότητες αντοχής

·         Συμπληρώματα για ταχυδυναμικά αθλήματα/δραστηριότητες

·         Υπολογισμός ενεργειακού ισοζύγιου - μέτρηση της ενεργειακής δαπάνης

·         Αξιολόγηση της ημερήσιας φυσικής δραστηριότητας.

·         Διατροφική αξιολόγηση

·         Καθορισμός του ιδανικού σωματικού βάρους, μέτρηση σωματικής σύστασης και άλλων ανθρωπομετρικών μεταβλητών.

·         Αξιολόγηση της κατάσταση ενυδάτωσης

·         Υπολογισμός ημερήσιων ενεργειακών αναγκών ασκούμενων - υπολογισμός διατροφικών αναγκών κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση ή τον αγώνα.

·         Υπολογισμός αναγκών σε υδατάνθρακα.

·         Υπολογισμός αναγκών σε πρωτεΐνη και λίπος.

·         Σχεδιασμός πλάνου φόρτωσης υδατάνθρακα.

·         Συγχρονισμός των γευμάτων.

·         Παρουσιάσεις εργασιών.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

30

Εργαστηριακή εξάσκηση

23

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης

ΙΙ. Ατομικές εργασίες (30%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Αθλητική Διατροφή. Maughan Ronald J.,Burke Louise M, 2006.

Διατροφή: Υγεία, ευρωστία και αθλητική απόδοση, Melvin H. Williams (επιστημονική επιμέλεια: Λάμπρος Συντώσης), Ιατρικές Eκδόσεις Πασχαλίδη, 2003. 

Institute of Medicine Food and Nutrition Board. Dietary Reference Intakes: A Risk Assessment Model for Establishing Upper Intake Levels for Nutrients. Washington, DC: National Academies  Press; 1998.

U.S. Department of Agriculture. ChooseMyPlate.gov. Available at: http://
www.choosemyplate.gov. Accessed June 7, 2011

Casey A, Constantin-Teodosiu D, Howell S, Hultman E, Greenhaff PL. Creatine ingestion favorably affects performance and muscle metabolism during maximal exercise in humans. Am J Physiol. 1996;271(1 Pt 1):E31–E37.

Burke LM, Hawley JA, Wong SH, Jeukemdrup AE. Carbohydrates for training and competition. J. Sports Sci. 2011;29(suppl 1):17S–27S.

Havemann L, West S, Goedecke JH, et al. Fat adaptation followed by carbohydrate-loading compromises high-intensity sprint performance. J Appl Physiol. 2006;100:194–202.

Ha E, Zemel MB. Functional properties of whey, whey components, and essential amino acids: mechanisms underlying health benefits for active people. J Nutr Biochem. 2003;14:251–258.

Centers for Disease Control and Prevention. Childhood Overweight and Obesity. Available at: http://www.cdc.gov/obesity/childhood/index.html. Accessed January 29, 2013.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

American Journal of Clinical Nutrition.

British Journal of Nutrition

Medicine and Science in Sports and Exercise

Journal of Applied Physiology

International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism

Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

Sports Medicine

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr