Accessibility Tools

Articles

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ0156

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ234

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047005/bgerom@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

να αξιολογεί και να καταγράφει μέσω ειδικών ερωτηματολογίων και δοκιμασιών (τεστ) τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές των αθλητών, και στη συνέχεια να καθορίζει τους στόχους των προγραμμάτων προπόνησης δύναμης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης,

3.3

να σχεδιάζει προγράμματα προπόνησης δύναμης, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες των αθλητών (ηλικία, προπονητική εμπειρία κ.α.), να τα εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητά τους έτσι ώστε η καθοδήγησή τους να πραγματοποιείται με τον πιο επιστημονικό τρόπο,

2.1

να αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των αθλητών και να προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις όπως αριθμός αθλητών, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις κ.α.

2.4

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.         Η σημασία της δύναμης και της ισχύος στον αγωνιστικό αθλητισμό

2.         Μέγιστη δύναμη

3.         Σχεδιασμός προγραμμάτων μέγιστης δύναμης

4.         Εφαρμογή προγραμμάτων μέγιστης δύναμης

5.         Αντοχή στη δύναμη και σχεδιασμός προγραμμάτων

6.         Εφαρμογή προγραμμάτων αντοχής στη δύναμης

7.         Ισχύς (ταχυδύναμη)

8.         Σχεδιασμός προγραμμάτων ισχύος (ταχυδύναμης)

9.         Εφαρμογή προγραμμάτων ισχύος (ταχυδύναμης)

10.      Αξιολόγηση δύναμης

11.      Αξιολόγηση ισχύος

12.      Παρουσίαση Εργασιών

13.      Παρουσίαση Εργασιών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

34

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

40

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

ΙΙ. Εργασίες (30%).

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

·         American College of Sports Medicine. ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (8th ed), Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia (PA), 2010.

·         Baechle T. and Earle R. (2009). Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση. Αθήνα, Πασχαλίδης.

·         Fleck S.J., Kraemer W.J. Προπόνηση δύναμης σχεδιασμός προγραμμάτων, Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη, 2000.

·         Fleck, S.& Kraemer, W. (2006). Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης με Αντίσταση. Αθήνα, Πασχαλίδης. 

·         Grosser Μ., S. Starischka, E. Zimmermann, Προπόνηση φυσικής κατάστασης, ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη, 2007.

·         Κέλλης Σ. (1999). Φυσική Κατάσταση Νεαρών Καλαθοσφαιριστών. Θεσσαλονική, Σάλτο.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

·         European Journal of Sports Sciences.

·         International Journal of Sports Medicine.

·         Journal of Science and Medicine in Sport.

·         Journal of Sports Science and Medicine.

·         Journal of Sports Sciences.

·         Journal of Strength and Conditioning Research.

·         Medicine and Science in Sports and Exercise.

·         Pediatric and Exercise Science.

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.acsm.org/www.bases.org.uk/www.shapeamerica.org/www.nsca.com/www.acefitness.org/

Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1128

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΗΡΑΝΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΕΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047011/delixar@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

1.       Γνωρίζει τα φυσιολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών, των εφήβων και των ηλικιωμένων ατόμων.

1.6

2.       Γνωρίζει τις επιδράσεις της ανάπτυξης, της ωρίμανσης και της γήρανσης στην φυσική κατάσταση των ατόμων.

1.6

3.       Γνωρίζει τις φυσιολογικές προσαρμογές της συστηματικής προπόνησης στα παιδιά, τους εφήβους και στους ηλικιωμένους.

1.6

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Ανάπτυξη, ωρίμανση και άσκηση.

2.       Μεταβολισμός κατά την άσκηση στην παιδική και εφηβική ηλικία (Ι).

3.       Καρδιοαναπνευστική ικανότητα – Καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές της προπόνησης αντοχής στην παιδική

και εφηβική ηλικία.

4.       Αναερόβια ικανότητα – Αναερόβιες προσαρμογές της αναερόβιας προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (ΙΙ).

5.       Μυοσκελετικές προσαρμογές στην προπόνηση ανάπτυξης δύναμης στην παιδική και εφηβική ηλικία.

6.       Μυϊκή βλάβη – Αποκατάσταση στην παιδική και εφηβική ηλικία.

7.       Αποπροπόνηση – Θερμορύθμιση στην παιδική και εφηβική ηλικία.

8.       Η φυσιολογία της γήρανσης.

9.       Οστεοπόρωση – Απώλεια μυϊκής μάζας – Χρόνια Φλεγμονή κατά τη γήρανση.

10.    Μεταβολισμός κατά την άσκηση στη γήρανση.

11.    Αερόβια ικανότητα – Καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές της προπόνησης αντοχής στη γήρανση.

12.    Αναερόβια ικανότητα – Αναερόβιες προσαρμογές της αναερόβιας προπόνησης στη γήρανση.

13.    Μυϊκή δύναμη – Προσαρμογές στην προπόνηση ανάπτυξης δύναμης στη γήρανση.

14.    Αποπροπόνηση – Θερμορύθμιση στη γήρανση.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

28

Αυτοτελής Μελέτη

72

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.       Children’s Exercise Physiology. Rowland, Thomas W. Champaign: Human Kinetics, c2005. 

2.       Θα δοθούν σημειώσεις.

3.       Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα.

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1125

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γενικών Γνώσεων και  ανάπτυξης δεξιοτήτων.

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/sakispap@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Έχει τις βασικές γνώσεις στο πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

 

Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.

 

Διαχειριστεί ένα τμήμα με πολιτισμικές διαφορές.

 

Αξιολογεί τις ανάγκες των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.

 

Εφαρμόζει στρατηγικές, οι οποίες θα βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας.

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής.

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα).

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Κατανόηση της κουλτούρας και των συνηθειών των άλλων.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης.

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη.

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων.

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών σε ειδικούς πληθυσμούς (άτομα από διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο).

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη.

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Ιστορική αναδρομή στα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ασιατικών φύλων και σύνδεση αυτών με τη Φυσική Αγωγή (πολυπολιτισμική ποικιλομορφία).

2.       Ορισμός διαπολιτισμικής εκπαίδευσης – χαρακτηριστικά στοιχεία.

3.       Αρχές και μοντέλα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας.

4.       Διαπολιτισμική ταυτότητα και συναισθηματική ρύθμιση.

5.       Στερεότυπα και προκαταλήψεις.

6.       Ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας καθηγητής φυσικής αγωγής.

7.       Αναγνώριση και διαχείριση του εκπαιδευτικού ρατσισμού.

8.       Ο ρόλος του κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος.

9.       Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων.

10.    Βιωματικές δραστηριότητες.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο σχολείο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Εκπαιδευτική εκδρομή

10

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

 

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη

43

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Hatzigeorgiadis, A., Morela, E., Elbe, A.M., Kouli, O. & Sanchez, X. (2013). The integrative role of sport in multicultural societies. European Psychologist, 18, 191-202.

Καμπερίδου, Ε. (2011). Κοινωνικό φύλο, κοινωνικό κεφάλαιο, πολυπολιτισμικότητα & αθλητισμός. Αθήνα: Τελέθριον.

Κούλη, Ο. & Παπαϊωάννου, Α. (2006). Διαπολιτισμική προσέγγιση στη φυσική αγωγή. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, 4, 168-181.

KouliO & PapaioannouA. (2009). Ethnic/cultural identity salience, achievement goals and motivational climate in multicultural physical education classes. Psychology of Sport and Exercise, 10, 45-51.

ΠαπαγεωργίουΕ., ΔιγγελίδηςΝ., ΣύρμπαςΙ. & ΠαπαϊωάννουΑ. (2018). Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών ερευνητών σε σχέση με τη φυσική αγωγή και την εκπαίδευση των προσφύγων. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή & τον αθλητισμό, 16, 167-181.

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1139

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047022/gsakkas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τη φυσιολογία διαφόρων χρόνιων παθήσεων και πως αυτές μπορούν να προληφθούν ή να αντιμετωπιστούν διαμέσου της άσκησης

 
   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Καρδιαγγειακές παθήσεις

·         Καρδιαγγειακές παθήσεις

·         Υπέρταση

·         Ιατρικός Έλεγχος

·         Εργομετρικός έλεγχος ασθενών

·         Εργομετρικός έλεγχος ασθενών

·         Λειτουργική ικανότητα

·         Νόσος Πόμπε

·         Ποιότητα Ζωής

·         Άσκηση και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια

·         Άσκηση και νευροεκφυλιστικά νοσήματα

·         Άσκηση και νευροεκφυλιστικά νοσήματα

·         Ανασκόπηση ύλης

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

16

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Αυτοτελής Μελέτη

38

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Wilmore J., Costill D. Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2006.

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΣΕ ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1141

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΣΕ ΑΝΤΙΞΟΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΛΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047072 / andreasflouris@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει το βιολογικό υπόβαθρο των φυσιολογικών προσαρμογών του οργανισμού που εκτίθεται σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

1.2

·         Εφαρμόσει τις αρχές της φυσιολογίας της άσκησης σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

1.5

·         Προσαρμοστεί με ασφάλεια στο περιβάλλον της επιλεγμένης δραστηριότητας του

2.1

·         Προάγει την ασφαλή εξάσκηση και σωματική δραστηριότητα σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

 

·         Προστατεύει την υγεία ατόμων που ασκούνται σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

 

·         Χρησιμοποιεί έγκυρες πηγές πληροφόρησης (π.χ., βάσεις δεδομένων, επιστημονικά άρθρα) για τις φυσιολογικές προσαρμογές του οργανισμού που εκτίθεται σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Επιπτώσεις παραγόντων του περιβάλλοντος στην υγεία, την απόδοση και την παραγωγικότητα

·         Έκθεση σε θερμό περιβάλλον και εγκλιματισμός

·         Αξιολόγηση θερμο-φυσιολογικών παραμέτρων

·         Έκθεση σε ψυχρό περιβάλλον και εγκλιματισμός

·         Αξιολόγηση περιβαλλοντικών παραμέτρων και πρόβλεψη επιπτώσεων στον οργανισμό

·         Υδατική ισορροπία: μεταβολικές ανάγκες, κατανάλωση & μηχανισμός ενυδάτωσης

·         Υποστήριξη αθλητών για εγχειρήματα σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες

·         Ακτινοβολία, χημικοί παράγοντες, ατμοσφαιρική ρύπανση

·         Περιβάλλον και γνωστική εργονομία: νοητική λειτουργία, επαγρύπνηση και χειρισμός μηχανημάτων

·         Βύθιση σε κρύο νερό: άσκηση, απόδοση και επιβίωση

·         Καταδυτική φυσιολογία και υπερβαρικό περιβάλλον

·         Ιατρική και φυσιολογία υψομέτρου

·         Διαστημική φυσιολογία: μυϊκή ατροφία, άσκηση, υγεία και απόδοση

 

4.   ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

10

Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας

14

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

-     Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα.

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

 

5.  ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Performing in Extreme Environments. Author: Lawrence E. Armstrong. Human Kinetics, 2000. (Μετάφραση στα ελληνικά: Χ. Καρατζαφέρη, Εκδόσεις Τελέθριον, 2011, ISBN10: 9608410932.

Advanced Environmental Exercise Physiology. Author: Stephen Cheung. Human Kinetics Publishers, 2010.

Human Environmental Physiology. Authors: Mike Tipton and Igor Mekjavic. Routledge, 2014.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Temperature

Journal of Applied Physiology

European Journal of Applied Physiology

Journal of Physiology

Medicine and Science in Sports and Exercise

Journal of Science and Medicine in Sport

Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

Physiological Measurement

American Journal of Physiology – Regulatory, Integrative and Comparative Physiology

Physiological Reviews

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.famelab.gr/

https://www.physiology.org/

http://www.acsm.org

http://www.bases.org.uk/

http://www.sciencemag.org/

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ1114

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

     6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA172

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047027/nzourba@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει ως μελλοντικοί προπονητές τις ψυχολογικές παρεμβάσεις που χρησιμοποιούνται στην προπονητική διαδικασία και να έχουν τεκμηριωμένη άποψη για την εφαρμογή αυτών

1.3

·         Μπορεί να εφαρμόσει ψυχολογικές τεχνικές με στόχο την ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

2.8

·         Μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά οι ίδιοι ως μέλη μιας ομάδας καθώς να μπορούν να συμβουλεύσουν άλλους προπονητές αλλά και γονείς

2.2,

2.9

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Τι είναι ψυχολογία της υπεροχής

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Χαλάρωσης στο εργαστήριο

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Αυτο-ομιλίας στο εργαστήριο

·         Εφαρμογή της τεχνικής της Νοερής Απεικόνισης στο εργαστήριο

·         Εφαρμογή της τεχνικής του Καθορισμού Στόχων στο εργαστήριο

·         Εφαρμογή της τεχνικής των Ρουτινών στο εργαστήριο

·         Πρόοδος 1η

·         Ενδυναμωτικός προπονητής

·         Ενδυναμωτικός γονέας

·         Θεωρητικές προσεγγίσεις συμπεριφοράς προπονητή-Παρατήρηση

·         Σύστημα Αξιολόγησης/Παρατήρησης Προπονητικής Συμπεριφοράς - CBAS

·         Πρόοδος 2η

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση/Πρόοδοι

54

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης

II. Πρόοδος 1: 10%

 III. Πρόοδος 2: 10%

ΙV. Παρουσίαση: 30%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Θεοδωράκης, Γ., Γούδας, Μ., & Παπαιωάννου, Α. (2001). Ψυχολογική Υπεροχή στον Αθλητισμό. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Θεοδωράκης, Γ. Γούδας, Μ., Χρόνη, Σ., Πέρκος, Σ. (2003). Ψυχολογική υποστήριξη ατομικών και ομαδικών

αθλημάτων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Murphy, S. (2012). Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology. New York. Oxford University Press.

Papaioannou, A., & Hackfort, D. (2014). Routledge Companion to Sport and Exercise Psychology. Global Perspectives and Fundamental Concepts. London. Taylor & Francis.

Weinberg, R.S., & Gould, D. (2007). Foundations of sport and exercise psychology (4th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

The Sport Psychologist

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Sport and Exercise Psychology

International Journal of Sport and Exercise Psychology

Psychology of Sport and Exercise

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.bases.org.uk/

 http://www.fepsac.com

 https://www.issponline.org/current-managing-council

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΠΕΔΙΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1.   ΓΕΝΙΚΑ

                                                   ΣΧΟΛΗ   

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

                                                ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

                           ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

                     ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1052

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

        6ο

                        ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ  ΠΕΔΙΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

             ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

                         ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

   ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

                     ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ &

                                          ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

       ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

                          ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS              

ΟΧΙ

            ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ

                                                   ECLASS

ΑΝΤΜΑ146

               ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ / ΖΗΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ / ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

                             ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047053/atsiokan@pe.uth.gr,  2431047017/ vzisi@pe.uth.gr

2431047067/ptsimeas@pe.uth.gr

                         ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

2.   ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

• Επιδεικνύει και να διδάσκει έννοιες μετρήσεων και αξιολόγησης της ανθρώπινης απόδοσης σ ε μια πληθώρα αθλητικών και σωματικών δραστηριοτήτων

1.6

•Προβαίνει σε αξιολόγηση της ανθρώπινης απόδοσης μέσω μετρήσεων πεδίου

2.5

• Αξιολογεί το επίπεδο της φυσικής κατάστασης και των σωματικών δεξιοτήτων σε ένα φάσμα ηλικιών

3.3

• Προβαίνει σε διδασκαλία δεξιοτήτων σε ασκούμενους με χρήση εννοιών των μέσων και  

     των μεθόδων μέτρησης

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•    Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών

(δημιουργικότητα)

•    Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•    Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

(πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

• Αξιολόγηση σωματομετρικών χαρακτηριστικών: θεωρία και πράξη

• Αξιολόγηση της απόδοσης και μάθησης

• Δέσμη αξιολόγησης της σωματικής επάρκειας σε ηλικιωμένα άτομα

• Αξιολόγηση της ευλυγισίας - κινητικότητας

• Αξιολόγηση της μυϊκής ισχύος και μυϊκής αντοχής

• Αξιολόγηση της αερόβιας ικανότητας

 • Αξιολόγηση της λειτουργικής ισορροπίας

• Αξιολόγηση της ευελιξίας (agility)

• Δέσμη Αξιολόγησης Eurofit – θεωρία και πράξη

 

4.   ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

  Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω ηλεκτρονικής     πλατφόρμας e-class

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

10

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών

περίπτωσης σε μικρότερες

ομάδες φοιτητών

10

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

10

Αυτοτελής Μελέτη

68

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας)

ανά πιστωτική μονάδα)

150

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις ανάπτυξης

- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-    Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ενός έργου χρόνου, κόστους

-    Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (50%)

5.   ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Παξινός Θ., Χαβενετίδης Κ.(2011). Νόρμες αξιολόγησης για άσκηση και ευρωστία. Αθλότυπο.

Βαγενάς Γιώργος. (2019). Στατιστικές εφαρμογές στην αθλητική επιστήμη με παραδείγματα στο SPSS.  Εκδόσεις Τζιόλα.

Eurofit. (1992). Για την αξιολόγηση της φυσικής.

ΑΣΦΑΛΗΣ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1120

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΦΑΛΗΣ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΣΥΡΟΥ ΝΙΚΗ, ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΤΣΑΚΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047015/ck@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Αναγνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους και προβλήματα στο περιβάλλον της εργασίας τους

 

·         Γνωρίζει ποιοι είναι οι πιθανοί τραυματισμοί ή κίνδυνοι στο σχολικό ή άλλο περιβάλλον όπου ασκούνται ανήλικοι ή ενήλικοι

 

·         Γνωρίζει ποια βήματα να ακολουθούν στην παροχή Πρώτων Βοηθειών όταν απειλείται η ζωή (συμπεριλαμβανομένης της παροχής ΚΑΡΠΑ, και του πως καλώ για Βοήθεια)

 

·         Γνωρίζει τον τρόπο παροχής πρώτων βοηθειών σε αθλητικούς χώρους

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ασφάλεια και υγιεινή στο σχολικό περιβάλλον και στις αθλητικές εγκαταστάσεις

·         Εγκαύματα – αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Δηλητηριάσεις – αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         ΚΑΡΠΑ με χρήση ΑΕΑ– αναγνώριση και παροχή Πρώτων Βοηθειών& Εργαστήριο – εξάσκηση στην ΚΑΡΠΑ (χωρίς ΑΕΑ) σε τμήματα

·         ΚΑΡΠΑ με χρήση ΑΕΑ– αναγνώριση και παροχή Πρώτων Βοηθειών& Εργαστήριο – εξάσκηση στην ΚΑΡΠΑ (χωρίς ΑΕΑ) σε τμήματα

·         Πνιγμονή - αναγνώριση και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Κρανιοεγκεφαλικές και κακώσεις νωτιαίου μυελού- αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Υπογλυκαιμία. Διαβήτης – κίνδυνοι για τον διαβητικό μαθητή/ασκούμενο, πρωτόκολλο πρόληψης, παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Αλλεργίες -  η πρόληψη και η αντιμετώπιση του αναφυλακτικού σοκ

·         Συνήθεις τραυματισμοί: διάστρεμμα αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Συνήθεις τραυματισμοί: Εξάρθρημα, αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Συνήθεις τραυματισμοί: Εκχυμώσεις-εκδορές, έμπυξη ξένου σώματος, αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

·         Θερμικές κακώσεις- αναγνώριση, πρόληψη και παροχή Πρώτων Βοηθειών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

10

Πρακτική άσκηση

20

Αυτοτελής Μελέτη

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ατομικών Εργασιών (20%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Γκούρτσας Νικόλαος, Πρώτες Βοήθειες: Μύθοι και Πραγματικότητα, Εκδόσεις Δίσιγμα, 2013

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr