Accessibility Tools

Articles

ΑΣΚΗΣΗ, ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1057

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

     3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ, ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ101

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047001/ theodorakis@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΧΑΣΑΝΔΡΑ Μ.

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Γνωρίσει τους τρόπους με τους οποίους η άσκηση μπορεί να επηρεάσει και να καθορίσει την υγεία και την ποιότητα ζωής.

 

•         Σχεδιάζει και να εφαρμόζει κατάλληλες αναπτυξιακές μαθησιακές εμπειρίες προκειμένου να ανταποκρίνονται στις πολυποίκιλες ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των ασκούμενων.

 

•         Γνωρίσει πώς συνδέεται η άσκηση με την ψυχική υγεία και πώς μπορούν να φτιάξουν προγράμματα άσκησης για πληθυσμιακές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ώστε να είναι αποτελεσματικά και να οδηγούν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.

 

•         Γνωρίζει και είναι σε θέση να εφαρμόσει συγκεκριμένων ως προς το αντικείμενο, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων.

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Εισαγωγή στην ψυχολογία της άσκησης και την ψυχική υγεία

•         Άσκηση και Ψυχική Υγεία. Άσκηση και προσωπικότητα

•         Ποιότητα ζωής, ευχαρίστηση και ψυχολογικά οφέλη από την άσκηση

•         Άσκηση και ψυχολογικά μοντέλα

•         Άσκηση και χαλάρωση από  το στρες.

•         Άσκηση σε άτομα με ψυχολογικά προβλήματα

•         Άσκηση και κάπνισμα

•         Άσκηση και αυτοεκτίμηση

•         Άσκηση και εικόνα του σώματος

•         Άτομα με αναπηρίες και ψυχική υγεία

•         Προγράμματα άσκησης και υγείας. Στρατηγικές παρέμβασης Ι.

•         Προγράμματα άσκησης και υγείας. Στρατηγικές παρέμβασης ΙΙ.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

40

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

34

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει όλη την ύλη του μαθήματος

               

ΙΙ. Κατάθεση ατομικής εργασίας (50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Θεοδωράκης Γ. (2017). Άσκηση, ψυχική υγεία και ποιότητα ζωής. Θεσσαλονίκη. Εκδ. Κυριακίδη.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Sport and Exercise psychology

Journal of physical activity and Health

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://research.pe.uth.gr/emag/index.php/inquiries

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΓΙΟΓΚΑ - ΠΙΛΑΤΕΣ - ΧΟΡΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1132

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

3o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΓΙΟΓΚΑ - ΠΙΛΑΤΕΣ - ΧΟΡΟ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ ΑΓΛΑΙΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

aglaiazaf@hotmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•      Εκτελεί ένα εύρος βασικών κινητικών δεξιοτήτων σε Γιόγκα, Πιλάτες, Μοντέρνο Χορό

1,1

•      Χρησιμοποιεί τους ειδικούς κανόνες, συμβουλές για μαθητές/δασκάλους και βασικό εξοπλισμό ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον μάθησης

2,7

•      Αντιλαμβάνεται, αναλύει και μεταδίδει τις βασικές αρχές/φιλοσοφία των Γιόγκα, Πιλάτες, Μοντέρνος Χορός, τα συνδέει με τον Ελεύθερο Χρόνο, Αναψυχή, Άθληση, Πολιτισμό, Τέχνη & Δημιουργικότητα

3,2

•      Χρησιμοποιεί λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες, έχοντας πληροφόρηση για τη λειτουργία της αγοράς, των προσόντων, την προοπτική και τον επαγγελματισμό στο χώρο των Γιόγκα, Πιλάτες, Χορός

4,2

•      Συμμετέχει σε κινητικές, δημιουργικές & καλλιτεχνικές πρακτικές οι οποίες προάγουν την ικανοποίηση, την ευεξία, την ευδαιμονία, την αισθητική εμπειρία, την προσωπική αξία, τη θετική εικόνα του εαυτού, την καλλιτεχνική έκφραση, μέσα από τη χάρη της κίνησης, της δημιουργίας και της τέχνης

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Θετικής εικόνας του εαυτού

·         Αυτό-έκφρασης

·         Αυτοπεποίθησης

·         Αυτοεκτίμησης

·         Κινητικής δραστηριοποίησης

·         Έκφρασης μέσω της γλώσσας του σώματος

·         Παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Συνεργασίας

·         Επικοινωνίας

·         Αντίληψης κινητικής, πολιτιστικής, καλλιτεχνικής έκφρασης κι αξίας

·         Σύνδεση του αθλητισμού με άλλες πρακτικές κίνησης

·         Εμπλουτισμού των προγραμμάτων ελεύθερου χρόνου και κινητικής αναψυχής με σκοπό τη διά βίου ενασχόληση και άσκηση

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη για το φοιτητή των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Αναγνωρίζει τα διαφορετικά είδη προγραμμάτων που συνδυάζουν σώμα-νου-ψυχή

·         Γνωρίζει πως να συνδυάσει κίνηση, αναπνοή, νου.

·         Γνωρίζει τη φιλοσοφία και τις βασικές τεχνικές της Γιόγκα

·         Γνωρίζει τη φιλοσοφία και τις βασικές τεχνικές του Πιλάτες

·         Γνωρίζει τη φιλοσοφία και τις βασικές τεχνικές στο Μοντέρνο Χορό

·         Εφαρμόζει τους βασικούς κανόνες/συμβουλές για ασφάλεια στη διάρκεια του μαθήματος

·         Κάνει επαρκή χρήση του βασικού εξοπλισμού σε Γιόγκα, Πιλάτες

·         Αναλύει τη σχέση μεταξύ κίνησης, έκφρασης, αθλητισμού, αναψυχής και τέχνης

·         Εξασκείται σε τεχνικές αναπνοών, αυτοσυγκέντρωσης, χαλάρωσης

·         Μπορεί να αντιλαμβάνεται και να μεταδίδει τα κοινά σημεία των Γιόγκα, Πιλάτες, Χορός και το ρόλο τους στον τομέα της Τέχνης και του σύγχρονου Πολιτισμού

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Βασικές αρχές/οφέλη προγραμμάτων που συνδυάζουν σώμα-νου-ψυχή (Mind Body).

•      Εισαγωγή στη φιλοσοφία της Γιόγκα.

•      Βασικοί κανόνες/συμβουλές για μαθητές & δασκάλους. Βασικός εξοπλισμός.

•      Βασικές αρχές & τεχνικές στην πρακτική της Γιόγκα.

•      Εισαγωγή στη φιλοσοφία του Πιλάτες.

•      Βασικές αρχές & τεχνικές στην πρακτική του Πιλάτες.

•      Αναπνοές – Αυτοσυγκέντρωση – Χαλάρωση.

•      Σύνδεση κίνησης – αναπνοής – νου.

•      Οι έννοιες Ελεύθερος Χρόνος, Αναψυχή, Άθληση, Πολιτισμός Τέχνη & Δημιουργικότητα.

•      Εισαγωγή στη φιλοσοφία του Χορού (Μοντέρνο, Σύγχρονο, Κλασσικό, Εναέριο).

•      Βασικές αρχές & τεχνικές στην πρακτική του Χορού (Μοντέρνο).

•      Η αγορά Γιόγκα, Πιλάτες, Χορός. Προσόντα, Επαγγελματισμός, Προοπτική.

•      Γιόγκα, Πιλάτες, Χορός ως μέσα της Κινητικής Αναψυχής.

•      Κινητικές, Δημιουργικές & Καλλιτεχνικές πρακτικές.

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME1121

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

     3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική (Διδασκαλία, Εξέταση)

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_131

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΛΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47000 / billmellos@pe.uth.gr,  vmellos@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•      Κατανοήσει και να εξοικειωθεί με το άθλημα της Ενόργανης Γυμναστικής (ΕΓ)

1.1

•      Περιγράψει και να εφαρμόσει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης και αρχές της αθλητικής ψυχολογίας οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων.

1.3

•      Σχεδιάσει και να εφαρμόσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένα με τους σκοπούς που θέτει.

2.1

•      Σχεδιάσει και να προσαρμόσει τις οδηγίες του με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

•      Επιδεικνύει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους του.

2.5

•      Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.

2.7

•      Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

•      Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά.

3.1

•      Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης.

3.2

•      Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών.

3.3

•      Αναγνωρίζει τις αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον και να προσαρμόζει τις οδηγίες του.

3.4

•      Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις.

3.5

•      Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία.

3.6

•      Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία.

4.1

•      Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

4.2

•      Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ.) ώστε να προάγει την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών.

4.3

•      Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1

•      Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί.

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•     Κριτικής και αυτοκριτικής ικανότητας

•     Ηγετικής ικανότητας

•     Αυτόνομη εργασία

•     Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•     Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•     Ικανότητας συνεργασίας

•     Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

•     Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

•     Ομαδική δουλειά – ικανότητα συνεργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•     Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•     Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•     Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

•     Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

•     Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Γενικά για την Ενόργανη Γυμναστική (Όργανα, Ιδιαιτερότητες οργάνων, ασφάλεια, προστασία)

2.       Ασκήσεις εδάφους I

•    Μεθοδική διδασκαλία της κυβίστησης, ανακυβίστησης, κατακόρυφης στήριξης, μετακινήσεων, βηματισμών, περιστροφών (προασκήσεις, βοήθεια, ασφάλεια).

3.       Ασκήσεις εδάφους II

•    Μεθοδική διδασκαλία του τροχού, τροχοστροφής, ισορροπίες, συνδέσεις ασκήσεων (προασκήσεις, βοήθεια, ασφάλεια).

4.       Άλμα Ίππου I

•    Χαρακτηριστικά, είδη αλμάτων, τεχνική και μεθοδολογία εκμάθησης (βοήθεια, ασφάλεια).

5.       Άλμα Ίππου IΙ Τεχνική και μεθοδική εκμάθηση αλμάτων.

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης αλμάτων Διαπέραση με διάσταση & συσπείρωση.

6.       Μονόζυγο – Ασυμμετρικό Δίζυγο.

•    Αιωρήσεις, λαβές, έξοδοι.

•    Ανακυβίστηση (από εξάρτηση), περιστροφή πίσω, έξοδος καταπέλτης (μεθοδολογία, προασκήσεις, βοήθεια).

7.       Δίζυγο Ανδρών

•    Ασκήσεις εξοικείωσης (ισορροπίες – στηρίξεις - στοιχεία στάσης, δύναμης,  πτήσης, έξοδοι).

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης Γιγαντιαία ανάβαση εμπρός, γιγαντιαία ανάβαση πίσω, κυβίστηση(μέσα στις μπάρες).

8.       Δοκός ισορροπίας

•    Ασκήσεις εξοικείωσης (ισορροπίες, στροφές, άλματα, είσοδοι έξοδοι).

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης κυβίστησης, τροχού.

9.       Κρίκοι

•    Ασκήσεις εξοικείωσης (αιωρήσεις, στηρίξεις, εξαρτήσεις).

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία αναβάσεων, αιωρήσεων.

10.    Πλάγιος Ίππος

•    Ασκήσεις εξοικείωσης μετακινήσεων, αιωρήσεων.

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία «Ψαλίδι εμπρός, ψαλίδι πίσω».

11.    Βασικά στοιχεία κανονισμών (από τον κώδικα βαθμολογίας), Σύνθεση προγραμμάτων.

12.    Βασικά στοιχεία μηχανικής των απλών ασκήσεων.

13.    Βοηθητικά όργανα και η σημασία τους, Τραμπολίνο – ασκήσεις εξοικείωσης.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Ενόργανης Γυμναστικής και στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

·        Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

·        Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία,  στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Θεωρία

30

Ασκήσεις Πράξης και θεωρίας που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών, σε φροντιστηριακό επίπεδο

20

Πρακτική άσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

      I.     Πρακτική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

·         Πρακτική εφαρμογή της τεχνικής ασκήσεων

·         Προφορική εξέταση (Διαμορφωτική)

·         Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)

     II.     Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

·         Ερωτήσεις  σύντομης απάντησης (Συμπερασματική)

·         Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)

·         Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας (Συμπερασματική).

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Πρώϊος Μιλτιάδης, (2011)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, Εκδόσεις: ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ ΟΕ

Βασίλειος Καϊμακάμης (2017)

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Η', Εκδόσεις: COPY CITY Ι.Κ.Ε.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

·         Science of Gymnastics Journal

·         Journal of Science and Medicine in Sport

·         Science of Gymnastics

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ0406

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

        3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA151

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/ epolatou@pe.uth.gr  , ckaradim@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Διδάξει την εκμάθηση των βασικών στοιχείων της ανθρώπινης κίνησης κ την  κατηγοριοποίηση των ανθρώπινων στάσεων, θέσεων και κινήσεων του σώματος χρησιμοποιώντας ως υποστηρικτικό μέσο τον ρυθμό και τη μουσική.

1.1,

•         Περιγράφει και να εφαρμόζουν αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης σε όλες τις διδαχθείσες κινητικές δεξιότητες

1.3,

2.1

•         Επιτύχει και να διατηρήσουν τη βελτίωση  της υγείας δια μέσου της ανάπτυξης ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους

1.5

•         Σχεδιάζει και να προσαρμόζουν τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

•         Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης

2.7

•         Αναλύει και να διορθώνουν σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2

•         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθούν κριτικά προκειμένου να εφαρμόσουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

•         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.1

4.2

•         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα αθλουμένων, ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

•         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

•         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

•         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

•         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Θεωρία ρυθμού, μέτρου, ρυθμικών αξιών, κινητικών μοτίβων.

•         Στοιχεία ελεύθερου σώματος (ισορροπίες, βάδισμα, τρέξιμο) με συνοδεία μουσικής.

•         Στοιχεία ελεύθερου σώματος (στροφές, αιωρήσεις, άλματα, καλπασμοί) με συνοδεία μουσικής.

•         Σύνθεση προγραμμάτων ελευθέρου σώματος.

•         Βασικός χειρισμός μπάλας (χτυπήματα, κυλίσματα, αιωρήσεις, πετάγματα με μπάλα).

•         Άλματα, στροφές, συνασκήσεις, παιχνίδια με μπάλα σε συνδυασμό με μουσική.

•         Διδασκαλία υποδειγματικών ρουτινών σε όλα τα διδαχθέντα αντικείμενα.

•         Σύνθεση προγραμμάτων με μπάλα.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     εκτέλεση ατομικής  σύνθεσης με συνοδεία  ρυθμικής παρτιτούρας

ΙΙ. Ατομικές εργασίες- πρόοδοι (50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Διαλέξεις μαθήματος από το e-class, http://eclass.uth.gr/eclass/modules/document/?course=ANTMA151

Πολυμενοπούλου Αικ., Καραδήμου Κ., Πολλάτου Ε. (2008). Ρυθμικές ασκήσεις στη φυσική αγωγή.   Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα.

Abramson, R.,M. (1997). Ryhthm Games for perception & cognition. Warner Bros. Publications U.S.

Bennet, J.,P., Coughenour Riemer,P. (2006). Rhythmic Activities and Dance.Human Kinetics, Champaign, IL.

Martin, K., Ellermann, U. (2001). Πολύπλευρη ρυθμική αγωγή. Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη.

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK0925

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

      3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_204

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047010/ggiakas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τα μηχανικά χαρακτηριστικά των βιολογικών υλικών και πως αυτά αλληλεπιδρούν κατά την ανθρώπινη κίνηση.

1.2

·         Αναγνωρίζει και να περιγράφει τους διαφορετικούς τύπους μηχανικών επιβαρύνσεων στο ανθρώπινο σώμα.

1.2, 2.5

·         Εξηγεί τη σχέση μεταξύ διαφορετικών ειδών μηχανικών επιβαρύνσεων και συνηθισμένων τραυματισμών των οστών, τενόντων, συνδέσμων και μυών.

3.2

·         Κατανοεί τις μυοσκελετικές επιβαρύνσεις σε βασικές αθλητικές δεξιότητες.

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Μηχανικές ιδιότητες των βιολογικών υλικών και παράγοντες που τις επηρεάζουν.

·         Μηχανικά φορτία στον ανθρώπινο σώμα: συμπίεση, εφελκυσμός, διάτμιση, μηχανική τάση, στρέψη, συνδυασμένες επιβαρύνσεις.

·         Επιδράσεις επιβαρύνσεων στο ανθρώπινο σώμα: παραμόρφωση, όριο ελαστικότητας, θραύση. Διαχωρισμός επαναλαμβανόμενων και έντονων φορτίσεων.

·         Μηχανικές ιδιότητες των οστών.

·         Μηχανικές ιδιότητες συνδέσμων και τενόντων.

·         Μηχανικές ιδιότητες του σκελετικού μυός.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των οστικών κακώσεων: κατάγματα, τραυματισμοί της επίφυσης, οστεοπόρωση.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των μυικών κακώσεων: μυϊκές ρήξεις, θλάσεις, σπασμοί, καθυστερημένος μυϊκός πόνος, σύνδρομο διαμερισματος.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων στις αρθρώσεις των άνω άκρων: εξαρθρήματα, τραυματισμοί υπέρχρησης, τραυματισμοί του καρπού. 

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων στις αρθρώσεις των κάτω άκρων: κατάγματα ισχίου, ρήξη πρόσθιου σχιαστού συνδέσμου, κάκωση μηνίσκου, σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας, κακώσεις ποδοκνημικής, τραυματισμοί υπέρχρησης.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων της σπονδυλικής στήλης.

·         Μυοσκελετικές επιβαρύνσεις σε βασικές αθλητικές κινήσεις-δραστηριότητες (άλμα, προσγείωση από ύψος, τρέξιμο).

·         Τεχνικές και εξοπλισμός για την πρόβλεψη/πρόληψη των αθλητικών κακώσεων (θεωρία και εργαστήριο).

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

 

Αυτοτελής Μελέτη

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα.

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

•    Hall, S.J. (2019). Βασική Εμβιομηχανική (7η έκδοση). Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, Αθήνα, Επιμέλεια- μετάφραση:  Γιάκας Γ., Παραδείσης, Γ.Π.

•    Κέλλης, Ε. (2008). Νευρο-μηχανικές Αρχές Αξιολόγησης της Μυϊκής Δύναμης. Εκδόσεις ΤΕΛΕΘΡΙΟΝ.

•    Nigg, B.M. and Herzog, W. (2008). Biomechanics of the Musculoskeletal System, Wiley, New York.

•    Nordin, M & Frankel, V.H., (ed.) (2012). Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System (Fourth edition), Lea & Febiger, Philadelphia.

•    Moir, G.L. (2016). Strength and Conditioning. A biomechanical Approach. Jones & Bartlett Learning.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Biomechanics

Journal of Applied Biomechanics

Sports Biomechanics

-Ηλεκτρονικές πηγές:

https://isbweb.org/

https://isbs.org/

https://elembio.gr/index.php/el/

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1112

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΝΑΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047014/pnatsis@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύει συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

2.8

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (13 ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ)

·         Φυσική Ικανότητα και Αλληλεπίδραση με το Περιβάλλον

·         Η χρησιμοποίηση του εξοπλισμού (υλικοτεχνική υποδομή & παιδαγωγική πράξη)

·         Παιχνίδια και αθλήματα, ομοιότητες και διαφορές, ο αληθινός συναγωνισμός

·         Κινητικός Γραμματισμός ή Κουλτούρα Φυσικής Αγωγής – Ορισμοί, Έννοιες

·         Κινητικός Γραμματισμός και Ετήσιος Προγραμματισμός Μαθημάτων

·         Κινητικός Γραμματισμός και Διδακτικά Μοντέλα

·         Διδασκαλία Παιχνιδιών για Κατανόηση – Αίσθηση Παιχνιδιού

·         Συνεργατική Μοντέλο Διδασκαλίας – Αθλητική Αγωγή

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στη φυσική αγωγή

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στον Αθλητισμό (Α)

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στον Αθλητισμό (Β)

·         Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στη φυσική αγωγή

·         Η Παιδαγωγική της Ενσωμάτωσης στη Φυσική Αγωγή

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

24

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

20

Αυτοτελής Μελέτη

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Allison P. & Barret K. (2000). Constructing Children’s Physical Education Experiences. Understanding the Content for Teaching. Needham Heights: A Pearson Education Company.

Launder A. & Pilz W. (2013). Play Practice: The Games Approach to Teaching and Coaching Sports (2nd Ed). Champaign Il: Human Kinetics.

Pill S. (2013). Play with Purpose: Game Sense to Sport Literacy (3rd Edition). Australian Council for Health, Physical Education and Recreation.

Whitehead M. [Editor] (2010). Physical Literacy: Throughout the lifecourse. London: Routledge Taylor & Francis Group.

Chow J., Davids K., Button C., & Renshaw I. (2016). Nonlinear Pedagogy in Skill Acquisition an introduction. London: Routledge Taylor & Francis Group.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0114

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οργάνωση Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής: Μάνατζμεντ

(Sport and Leisure Management)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ - ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047004/ kouthouris@uth.gr 

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Γνωρίζει στοιχεία της βιομηχανίας του Ελεύθερου Χρόνου, του Αθλητισμού και της Κινητικής Αναψυχής

1,1

Γνωρίζει τις βασικές λειτουργίες του μάνατζμεντ στον αθλητισμό και την αναψυχή

2,7

Γνωρίζει τις βασικές διεργασίες διαχείρισης των ανθρώπινου δυναμικού ενός οργανισμού

3,2

Γνωρίζει στοιχεία διοίκησης του κλάδου του Αθλητικού Τουρισμού

4,2

Γνωρίζει στοιχεία διοργάνωσης και διοίκησης αθλητικών εκδηλώσεων και γεγονότων

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας & ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Η αθλητική βιομηχανία και ο κλάδος της Κινητικής Αναψυχής

2.       Φορείς και δομή του Ελληνικού και διεθνούς αθλητισμού και αναψυχής

3.       Ιστορική εξέλιξη του Αθλητικού Μάνατζμεντ. Προσαρμογή & Αναγκαιότητα.

4.       Ο Αθλητικός οργανισμός, το περιβάλλον, οργανογράμματα, επίπεδα διοίκησης.

5.       Ανθρώπινο δυναμικό σε αθλητικούς οργανισμούς και φορείς της Κινητικής Αναψυχής

6.       Κίνητρα, ενίσχυση της εργασιακής απόδοσης, εργασιακή καριέρα.

7.       Προσόντα, δεξιότητες και ικανότητες των αθλητικών στελεχών διοίκησης.

8.       Σχεδιασμός, Οργάνωση, Υλοποίηση-Καθοδήγηση προγραμμάτων αθλητικού περιεχομένου

9.       Αθλητικός τουρισμός. Σχέση με τον αθλητισμό και την αναψυχή-Sport Tourism

10.   Διαχείριση γεγονότων και εκδηλώσεων αθλητικού περιεχομένου-Event Management

11.   Διεθνές εργασιακό περιβάλλον και κινητικότητα εργαζομένων

12.    Εκπαίδευση στο Sport Management.  Έρευνα, μεταπτυχιακές σπουδές. 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

20

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

20

 

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων     20%

2.       Πρόοδος  30%

3.       Εργασίες  20%

4.       Γραπτές Εξετάσεις  30%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Αλεξανδρής Κωνσταντίνος (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ – Οργανισμών και Επιχειρήσεων Αθλητισμού και Αναψυχής Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη.

·         Αυθίνος Γιάννης (1998). Άθληση – Άθληση Κινητική Αναψυχή, Οργανωτική Διάσταση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τ.Ε.Φ.Α.Α._ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1ο  και 8ο

·         Παπαδημητρίου Δήμητρα (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα. Κεφάλαια 1 & 2. Σελ 17-71

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1101

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ231

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047009/ahatzi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Σχεδιάζει και να εφαρμόζειν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν

2.1.

·         Αναπτύσσει και να εφαρμόζει κατάλληλους (π.χ. μετρήσιμους και αναπτυξιακά κατάλληλους) σκοπούς και στόχους ευθυγραμμισμένους με τα εθνικά ή/και διεθνή πρότυπα

2.2.

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1.

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογούν τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6.

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονική ομάδα

·         Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Στόχοι της έρευνας και της μεθοδολογίας της έρευνας.

·         Μορφές έρευνας.

·         Ερευνητικές προσεγγίσεις.

·         Δειγματοληψία.

·         Μετρήσεις.

·         Εφαρμογές της στατιστικής στην έρευνα.

·         Κατανομές, κανονική καμπύλη, τυπική απόκλιση, τυπικό σφάλμα,

·         Έλεγχος υποθέσεων, επίπεδα εμπιστοσύνης, σφάλμα τύπου Ι και ΙΙ

·         Στατιστικές αναλύσεις μελετώντας σχέσεις και διαφορές σε μία εξαρτημένη μεταβλητή (αναλύσεις συσχέτισης, t-test, ανάλυση διακύμανσης)

·         Πειραματική έρευνα.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

14

Εργαστηριακή Άσκηση

14

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

42

Αυτοτελής Μελέτη

55

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%)

ΙΙ. Ατομική Εργασία (30%)

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Παπαϊωάννου, Α. & Ζουρμπάνος Ν. (2014). Εφαρμογές της στατιστικής στις επιστήμες του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής με τη χρήση του SPSS 18. Δίσιγμα.

Thomas, J. & Nelson, J. (2003). Μέθοδοι έρευνας στη φυσική δραστηριότητα. Πασχαλίδης.

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.statisticalassociates.com/booklist.htm

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0400

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA208

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του κυττάρου και τη χημική σύσταση του σώματος.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία των πρωτεϊνών καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ένζυμα στην πραγματοποίηση βιοχημικών αντιδράσεων και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση τους.

2.4, 2.9

•         Γνωρίζει τις βασικές αρχές γύρω από τη μοριακή βιολογία και την επίδραση της άσκησης στη γονιδιακή έκφραση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τον τρόπο μετάδοσης νευρικών σημάτων και την επίδραση που έχουν αυτά στην πραγματοποίηση μυϊκών συσπάσεων.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή του μυ και το ρόλο που παίζουν οι συσταλτές πρωτεΐνες και το ασβέστιο στην πραγματοποίηση μίας μυϊκής σύσπασης.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν τον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό, τις βασικές πηγές ενέργειας κατά την άσκηση και τη λειτουργία του συστήματος των φωσφαγόνων για παραγωγή ενέργειας κατά την άσκηση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τα μεταβολικά μονοπάτια μέσω των οποίων συμβάλλουν οι υδατάνθρακες, τα λίπη και οι πρωτεΐνες στον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως γίνεται ο συντονισμός των ενεργειακών πηγών κατά τη διάρκεια διαφόρων ειδών άσκησης και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κινητοποίηση των βασικών ενεργειακών συστημάτων.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία των ορμονών και συγκεκριμένα πως αυτές επηρεάζουν τον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό.

2.4, 2.9

•         Γνωρίζει τις μεταβολικές προσαρμογές του οργανισμού στη χρόνια άσκηση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως τα διάφορα είδη άσκησης επηρεάζουν την οξεοβασική ισορροπία και ποια η σημασία αυτής για την λειτουργία του μυϊκού κυττάρου.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως αναπτύσσεται η ασκησιογενής μυϊκή φλεγμονή και ποια η σημασία της για τον σχεδιασμό των προγραμμάτων άσκησης.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη χρησιμότητα και την εφαρμογή της βιοχημικής αξιολόγησης για την υγεία και την απόδοση των ασκούμενων.

3.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονική ομάδα

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή σε βασικές γνώσεις βιοχημείας με έμφαση στη δομή και λειτουργία του κυττάρου.

·         Πρωτεΐνες και ένζυμα.

·         Ριβονουκλεϊκά οξέα, σύνθεση πρωτεϊνών, γονίδια και αθλητισμός.

·         Μετάδοση νευρικού σήματος.

·         Η δομή του μυ και η βιοχημεία της μυϊκής σύσπασης.

·         Γενικά περί μεταβολισμού – Τα φωσφαγόνα ως ενεργειακά υποστρώματα.

·         Μεταβολισμός υδατανθράκων και άσκηση

·         Μεταβολισμός λιπών και άσκηση.

·         Μεταβολισμός πρωτεϊνών και άσκηση

·         Ο συντονισμός/ολοκλήρωση του ενεργειακού μεταβολισμού κατά την άσκηση.

·         Μεταβολικές προσαρμογές μετά από χρόνια άσκηση.

·         Άσκηση και οξεοβασική ισορροπία.

·         Ασκησιογενής φλεγμονή.

·         Βιοχημική αξιολόγηση.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης.

ΙΙ. Σύντομα κουίζ σε κάθε διάλεξη (20%).

ΙΙΙ. Ατομικές εργασίες (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Βιοχημεία της άσκησης, Vassilis C. Mougios, Eκδόσεις Broken Hill Publishers, 2008.

Vander, Sherman & Luciano. Φυσιολογία του Ανθρώπου, 8η έκδοση (Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Ν. Γελαδάς & Μ. Τσακόπουλος), Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2001.  

Casey A, Constantin-Teodosiu D, Howell S, Hultman E, Greenhaff PL. Creatine ingestion favorably affects performance and muscle metabolism during maximal exercise in humans. Am J Physiol. 1996;271(1 Pt 1):E31–E37.

Burke LM, Hawley JA, Wong SH, Jeukemdrup AE. Carbohydrates for training and competition. J. Sports Sci. 2011;29(suppl 1):17S–27S.

Havemann L, West S, Goedecke JH, et al. Fat adaptation followed by carbohydrate-loading compromises high-intensity sprint performance. J Appl Physiol. 2006;100:194–202.

Ha E, Zemel MB. Functional properties of whey, whey components, and essential amino acids: mechanisms underlying health benefits for active people. J Nutr Biochem. 2003;14:251–258.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

American Journal of Clinical Nutrition.

British Journal of Nutrition

Medicine and Science in Sports and Exercise

Journal of Applied Physiology

International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism

Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

Sports Medicine  

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr