Accessibility Tools

Articles

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE1901

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική (Διδασκαλία, Εξέταση)

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

NAI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_155

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΛΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47000 / billmellos@pe.uth.gr  vmellos@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

 2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Περιγράφει και να εφαρμόζει έννοιες της φυσιολογίας και της εμβιομηχανικής οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων.

1.2

·       Σχεδιάζει και να εφαρμόζει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προπονητικά προγράμματα.

2.1

·       Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες περιστροφών, δεξιότητες στηρίξεων, ισορροπίας κτλ) της Ενόργανης Γυμναστικής και να μπορεί να τις διδάξει αποτελεσματικά.

2.2

·       Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων που απαιτείται για την Ενόργανη Γυμναστική. Έχει την ικανότητα αυτόνομης εργασίας ώστε να διδάξει ικανοποιητικά την Ενόργανη Γυμναστική κυρίως τα βασικά στοιχεία της τεχνικής και τακτικής, ως προπονητής σε Συλλόγους και ως ΚΦΑ στα σχολεία.

3.2

·       Μπορεί να οργανώσει και να διδάξει με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν.

2.1, 3.2

·       Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών για να παρεμβαίνει στοχευμένα  σε κάθε ασκούμενο.

3.3

·       Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία.

4.1

·       Οργανώνει και να λειτουργεί μια αθλητική διοργάνωση ή Αθλητικό Σύλλογο.

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Κριτικής και αυτοκριτικής ικανότητας

·       Ηγετικής ικανότητας

·       Αυτόνομη εργασία

·       Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·       Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων.

·       Ικανότητας συνεργασίας.

·       Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων-ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·       Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·       Επιχειρηματικό πνεύμα.

·       Επιθυμία για επιτυχία.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·           Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·           Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ι. ΘΕΩΡΙΑ

·         Τεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας στην Ενόργανη Γυμναστική

·         Συχνά λάθη στην τεχνική και διόρθωση των λαθών.

·         Βασικές αρχές της μηχανικής και η εφαρμογή της στην Ενόργανη Γυμναστική.

·         Άξονες και τεχνικές περιστροφών

·         Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Ενόργανη Γυμναστική

·         Η Ενόργανη Γυμναστική στις αναπτυξιακές ηλικίες

·         Το ημερήσιο προπονητικό πρόγραμμα

·         Ανάλυση βίντεο

·         Στοιχεία κανονισμών (από τον κώδικα βαθμολογίας), Σύνθεση προγραμμάτων

ΙΙ. ΠΡΑΞΗ

Οι ασκήσεις στο έδαφος, τον ίππο με λαβές, τους κρίκους, το άλμα ίππου, το δίζυγο, τους ασύμμετρους ζυγούς , τη δοκό ισορροπίας και το μονόζυγο διδάσκονται κατά ομάδες.

·         Μη ακροβατικά στοιχεία

·         Ακροβατικά στοιχεία προς τα εμπρός

·         Ακροβατικά στοιχεία προς τα Απλές αιωρήσεις ποδιών και ψαλίδια

·         Κύκλοι σκελών και κύκλοι με ανοικτά πόδια με και/ή χωρίς στροφές (spindles) και κατακόρυφους, επιστροφές και επιστροφές με αιώρηση, flops και συνδυασμό στοιχείων.

·         Μετατοπίσεις στη κατά μήκος και στην εγκάρσια στήριξη

·         Ανατροπές

·         Ασκήσεις αιώρησης, ασκήσεις αιώρησης διαμέσου η στην κατακόρυφο (με στάση 2 δευτερολέπτων)

·         Ασκήσεις με πτήση.

·         Ασκήσεις δύναμης και στατικά στοιχεία

·         Άλματα με Χειροκυβίστηση

·         Άλματα με Τροχοστροφή

·         Είσοδοι - Έξοδοι

·         Βοήθεια – Προστασία του αθλητή

·         Τραμπολίνο και βοηθητικά όργανα, ασκήσεις εξοικείωσης

·         Ειδική Χορογραφία, εκτέλεση προγραμμάτων

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Ενόργανης Γυμναστικής και στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

·        Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

·        Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία,  στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

90

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

180

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξετάσεις 70% (πράξη 40% και θεωρία 30%)

ΙΙ. Εργασίες 20% (1 εργασία, Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας στο Τμήμα)

 ΙΙΙ. Συμμετοχή 10%.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ντάλλας Γεώργιος, (2011)

Ενόργανη Γυμναστική Ανδρών – Γυναικών, Εκδόσεις: ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΕΠΕ

Πρώϊος Μιλτιάδης, (2011)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, Εκδόσεις: ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ ΟΕ

Πασχάλης Κυριαλάνης, Ιωάννης Σατρατζέμης (2010).

Ενόργανη Γυμναστική, Εκδότης ΣΑΛΤΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ.

Βασίλειος Καϊμακάμης (2017)

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Η', Εκδόσεις: COPY CITY Ι.Κ.Ε.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

•    Science of Gymnastics Journal

•    Journal of Science and Medicine in Sport

•    Science of Gymnastics

ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ1201

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA194

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΚΑΡΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047008/dkokar@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΑΓΓΟΥΡΙΤΣΑ ΓΕΩΡΓΙΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·           Επιδεικνύει δεξιότητες που σχετίζονται με την κατάρτιση προγραμμάτων θεραπευτικής άσκησης, άσκησης για ειδικούς πληθυσμούς, άσκηση σε ένα εύρος ηλικιών, καθώς και πεδίων εφαρμογής

2.6.

·           Σχεδιάζει και να εφαρμόζει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένος/η με τους σκοπούς που θέτει.

2.1.

·           Σχεδιάζει και να προσαρμόζει τις οδηγίες με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4.

·           Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.

2.7.

·           Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

2.8.

·           Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9.

·           Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1.

·           Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2.

·           Αιτιολογεί τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5.

·           Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6.

·           Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1.

·           Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2.

·           Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη

5.1.

·           Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί.

5.2.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·           Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·           Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·           Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·           Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·           Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·       Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·       Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·       Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·       Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Εισαγωγή, έννοιες, ορισμοί

·       Ψυχοκινητική Ανάπτυξη

·       Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

·       Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων Ι

·       Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων ΙΙ

·       Η έννοια της νοημοσύνης

·       Νοητική υστέρηση

·       Νοητική υστέρηση και προσαρμογές άσκησης

·       Διαταραχές συμπεριφοράς

·       Αυτισμός

·       Αυτισμός και προσαρμογές άσκησης

·       Άσθμα

·       Διαβήτης

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, σε ειδικό σχολείο και ΕΕΕΕΚ, σε ψυχιατρική κλινική, σε κέντρα αποκατάστασης, σε συλλόγους και αθλητικές ομάδες ΑμεΑ.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

10

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

26

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

20

Πρακτική άσκηση

140

Αυτοτελής Μελέτη

52

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και πολλαπλής επιλογής για τη συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Αξιολόγηση συμμετοχής και απόδοσης στην πρακτική άσκηση της ειδικότητας (40%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Αγγελοπούλου – Σακαντάμη, Ν. (2004). Ειδική Αγωγή: αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Κοκαρίδας, Δ. (2010). Άσκηση και αναπηρία: εξατομίκευση, προσαρμογές και προοπτικές ένταξης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Κοκαρίδας, Δ., & Περκος, Σ. (2005). Η καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Gallahue, L.D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα Σημερινά Παιδιά. Μετ. Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α. University Studio Press. Θεσσαλονίκη.

Rouse, P. (2015). H ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή: φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές. Μετ. Σκορδίλης Εμ. Αθήνα: Πεδίο.

Sherrill, C. (2004).  Adapted physical activity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th Ed).  Dubuque, IA: Brown & Benchmark.

Winnick, J. (Ed.) (2000). Adapted physical education and sport. Champaign, IL: Human Kinetics.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Adapted Physical Activity Quarterly (APAQ)

Palaestra

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.pe.uth.gr/efa

www.ncpad.org

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE0901

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΗΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/jdimas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·           Κατανοεί και να εκτελεί όλο το εύρος των βασικών ρυθμοκινητικών δεξιοτήτων των Ελληνικών Παραδοσιακών ΧορώνΙ

    1.1     

·           Κατανοεί και να αποτυπώνει ολοκληρωμένη άποψη για την αξία του ρυθμού στη φύση στη ζωή, στον άνθρωπο, στη φυσική Αγωγή,  στο χορό. Επίσης να γνωρίζει τα βασικά ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία του κάθε χορού με βάση το γεωγραφικό διαμέρισμα και την πολιτισμική κοινότητα απ' όπου προέρχεται ο συγκεκριμένος χορός.

1.4

·           Διδάξει χορούς από όλες τις πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού, σε εκπαιδευτικό επίπεδο: Σχολείου Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο - Γυμναστήρια - Σχολές χορών - Πολιτιστικά κέντρα - Πολιτιστικούς Συλλόγους - Ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού. Επίσης να διδάξει τους χορούς με βάση τις ρυθμοκινητικές δομές, σε ειδικούς πληθυσμούς προσφέροντας χαρά, άσκηση και κυρίως επικοινωνία, με στόχο την σύνδεση αυτών των ατόμων με τη κοινωνία.

2.6

4.1

4.2

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης των ρυθμικών και κινητικών δεξιοτήτων του χορού

·           Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·           Ομαδική δουλειά - Ικανότητα συνεργασίας

·           Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων.

·           Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·           Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·           Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

•           Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

•           Κατανόηση κουλτούρας και συνηθειών των άλλων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•               Προσέγγιση του χορού ερευνητικά-επιστημονικά, ξεκινώντας από την παραδοχή ότι δεν πρόκειται για μια μνημονική στείρα διαδικασία βημάτων και κινήσεων.

•               Ο χορός στη παράδοση του ελληνισμού διαχρονικά.

•               Εισαγωγή στην έρευνα - Ποιοτική μέθοδος.

•               Ρυθμολογία: Ο ρυθμός στη φύση, στην ζωή, στον άνθρωπο, στην φυσική αγωγή, στο χορό.

•               Μορφολογία χορού: Κινητικό μοτίβο - Χορευτική φόρμα - Χορευτικοί δρόμοι.

•               Ρυθμολογική ανάλυση μουσικών μέτρων Ι.

•               Ανάλυση του χορού συνολικά με βάση το μουσικό μέτρο σε σχέση με το κινητικό μοτίβο και τη χορευτική φόρμα. Εξειδικευμένη αριθμητική και λεκτική μετρική Ι.

•               Ιστορική-κοινωνική προσέγγιση μέσα από το στίχο του κάθε δημοτικού τραγουδιού. Ι

•               Διδασκαλία 60 - 80 χορών από συγκεκριμένες πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού Ι.

•               Σεμιναριακά μαθήματα χορών από επισκέπτες εισηγητές I.

•               Πλήρη ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία των διδαχθέντων χορών.

•               Σημειογραφία καταγραφής χορών.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, αίθουσα χορών και στην αίθουσα θεωρητικών διαλέξεων

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Θεωρία

70

Ασκήσεις Πράξης και θεωρίας που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών, σε φροντιστηριακό επίπεδο

40

Πρακτική άσκηση

100

Εκπαιδευτικές εκδρομές για επιτόπια μελέτη και καταγραφή

50

Σεμινάρια από διαφορετικούς εισηγητές

40

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Τελική εξέταση δια ζώσης.

1.  Προφορική

2.  Πρακτική

3.  Εργασία γραπτή με πρακτική παρουσίαση.

Συνδυασμός πράξης και θεωρίας, με βάση την διδαχθείσα ύλη, σε μικρές ομάδες μέχρι έξι φοιτητές.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Δήμας, Ι., (2016). Πίνακας συντομευμένων-κωδικοποιημένων στοιχείων διδακτικής των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών, σήμερα. Σημειώσεις για τους φοιτητές.

Δήμας, Ι., Ιακωβάκη, Δ. (2003). ‘'Εν αρχή είν ο ρυθμός’ Ρυθμική και χορευτική αγωγή του παραδοσιακού χορού στην νηπιακή και παιδική ηλικία.

Δήμας, Ι. (1987). Ο χορός ως κοινωνιολογικό φαινόμενο και ως μέσο εκπαίδευσης στη Α/θμια  εκπ/ση. Πρακτικά 1ου Παγκόσμιου συνέδριου για το χορό.

Πραντζίδης, Γ., (2004).  Ο χορός στην ελληνική παράδοση και η διδασκαλία του, Έκδοση: Δήμος Πραντζίδης.

Βασίλης Καρφής, Μαρία Ζιάκα (2009). Ο Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός στην Εκπαίδευση. Έκδοση: Βιβλιοδιάπλους.

Νικόλαος Γ. Βαβρίτσας (2008). Παραδοσιακοί χοροί και η διδασκαλία τους. Έκδοση:  Γεώργιος Βαβρίτσας.

Ελευθερία Γκαρτζονίκα (2012). Ο παραδοσιακός χορός στην Εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή και σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.  Έκδοση: Πεδίο Α.Ε.

Cowan, J. (1998). Η πολιτική του σώματος. Χορός και κοινωνικότητα στη Βόρειο Ελλάδα.

Δήμας, Η., (1988). Η χορευτική παράδοση της ηπείρου. Αθήνα. Έκδοση ιδίου.

Νιτσιάκος, Β. (1994). ‘Εισαγωγή’ στο Χορός και Κοινωνία. Κόνιτσα: Πνευματικό κέντρο Δήμου Κόνιτσας: 9-14.

Βασιλική Τυροβολά (1996). Ελληνικοί παραδοσιακοί χορευτικοί ρυθμοί.  Έκδοση:  Gutenberg

Λουτζάκη, Ρ., (1992). Για μια ανθρωπολογία του χορού. Εθνογραφικά  (8): 11-16.

Κυριακίδου-Νέστορος, (1978). Η θεωρία της ελληνικής Λαογραφίας. Αθήνα, Εταιρεία Νεοελληνικών  Σπουδών.

Κaeppler, A., (1992). Σκέψεις για τη θεωρία και τη μεθοδολογία της ανθρωπολογικής μελέτης του χορού και των συστημάτων της ανθρώπινης κίνησης. Εθνογραφικά (8): 17-25. Ναύπλιο: Πελοποννησιακό Λαογραφικό ίδρυμα.

ΆΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ
 

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΆΣΚΗΣΗ I

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

KE2021

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΆΣΚΗΣΗ I

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_156

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24341047015/ck@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΙΑΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Κατανοεί τις φυσιολογικές και λειτουργικές μεταβολές ως συνέπεια συγκεκριμένων χρόνιων παθήσεων (π.χ. νεφροπαθείς, καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης,  όπως και τις επιδράσεις αυτών των αλλαγών στη λειτουργική ικανότητα, την ψυχική υγεία, και γενικότερα την  ποιότητας ζωής.

1,4

1,5

1,7

1,8

Κατανοεί τις επιδράσεις των αρνητικών συμπεριφορών υγείας στην λειτουργικότητα των ατόμων με συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις  και τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης σε φυσιολογικές και λειτουργικές προσαρμογές,  αλλά και στην ποιότητα ζωής τους.

5,1

5,2

Εφαρμόζει στην πράξη τις παραπάνω βασικές θεωρητικές γνώσεις και  να σχεδιάζει και να οργανώνει ομαδικά και εξατομικευμένα προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της φυσικής κατάστασης των ατόμων με συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις 

6,1

Εφαρμόζουν  στην πράξη τις αρχές της προσαρμοσμένης εργομετρίας σε εργαστηριακές δοκιμασίες

6,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1- Προχωρημένη Κλινική Εργοφυσιολογία - 2 ώρες/εβδ

1.1 Εισαγωγή– ιδιαιτερότητες ασκουμένων με χρόνιο νόσημα

1.2  Άσκηση και Χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια

1.3  Άσκηση και διαταραχές ύπνου

1.4 Άσκηση και χρόνιες πνευμονοπάθειες

1.5 Άσκηση και Σακχαρώδης διαβήτης

1.6  Άσκηση και Καρδιομεταβολικό σύνδρομο

1.7 Άσκηση και Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια

1.8 Άσκηση και Αρθρίτιδα

1.9 Άσκηση και Επίκτητη Ανοσολογική Ανεπάρκεια

1.10 Άσκηση και Νευροεκφυλιστικά Νοσήματα

1.11 Άσκηση και Εξαρτήσεις

1.12 Άσκηση και Εγκυμοσύνη 

1.13 Άσκηση και Εργογόνες ουσίες – εναλλακτικές παρεμβάσεις

2. Eνίσχυση συμπεριφορών υγείας σε άτομα με προβλήματα υγείας - 2 ώρες/εβδ,

2.1    Εισαγωγή στο μάθημα

2.2    Συμπεριφορές Υγείας και Ποιότητα Ζωής

2.3    Μοντέλα συμπεριφοράς σε θέματα υγείας I

2.4    Μοντέλα συμπεριφοράς σε θέματα υγείας II - Διαθεωρητικό Μοντέλο

2.5    Τεχνικές για την συμμόρφωση στην άσκηση: θέματα παρακίνησης

2.6    Τεχνικές για την συμμόρφωση στην άσκηση: μελέτη περίπτωσης-Πάρκινσον

2.7    Παρουσιάσεις ατομικών εργασιών σε θέματα συμπεριφορών υγείας

2.8    Χρήση τεχνικών του θεάτρου σε καινοτόμα προγράμματα άσκησης: θεωρητικό υπόβαθρο

2.9    Χρήση τεχνικών του θεάτρου σε καινοτόμα προγράμματα άσκησης: μελέτη περίπτωσης-το πρόγραμμα OBLOMOV

2.10     Προετοιμασία ομαδικής εργασίας – πρόγραμμα παρέμβασης με τεχνικές θεάτρου Ι

2.11     Προετοιμασία ομαδικής εργασίας – πρόγραμμα παρέμβασης με τεχνικές θεάτρου ΙΙ

2.12     Παρουσίαση ομαδικής εργασίας – πρακτική εφαρμογή Ι

2.13     Παρουσίαση ομαδικής εργασίας – πρακτική εφαρμογή ΙΙ

3- Σωματική Αξιολόγηση Ειδικών Πληθυσμών Ι - 2 ώρες/εβδ

3.1 Εισαγωγή – Σωματομετρία, δερματοπτυχές

3.2 Αερόβιες δοκιμασίες σε δαπεδοεργόμετρο

3.3 Αερόβιες δοκιμασίες σε κυκλοεργόμετρο

3.4 Αξιολόγηση μυϊκής δύναμης –δυναμόμετρα

3.5 Αξιολόγηση μυϊκής ισχύος

3.6 Ευκινησία – ισορροπία

3.7 Δείκτες μεταφοράς οξυγόνου

3.8 Δείκτες Σακχαρώδους διαβήτη 

3.9 Ηλεκτροκαρδιογράφημα – μεταβολές νατρίου καλίου

3.10 Δείκτες νεφρών και ήπατος

3.11 Δείκτες υπερλιπιδαιμίας και άσκηση

3.12 Δείκτες Υπέρτασης και οστεοπόρωσης

1.13λυκαιμικός Δείκτης – Διατροφικές προσεγγίσεις

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

78

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

52

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

24

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

12

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

24

Πρακτική άσκηση

60

Αυτοτελής Μελέτη

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης θεωρητικού περιεχομένου

-    Σύντομη μελέτη περίπτωσης

ΙΙ. Ατομικές και Ομαδικές Εργασίες (40%)

ΙΙΙ. Συμμετοχή στο μάθημα 10%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

·         Σημειώσεις μαθήματος.

·         ACSM's Άσκηση Χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, Dustine J.,Moore G.

·         Διατροφή, υγεία, ευρωστία και αθλητική απόδοση, Williams M.

·         Brannon, L., & Feist, J. (2000). Health psychology: An introduction to behavior and health.

·         Murray, M., & Chamberlain, K. (1999). Qualitative health psychology. London: Sage Publications.

·         Ogden, J. (2000).

ANTIΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0221

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ANTIΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA235

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310-47027

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Εκτελεί και να διδάσκει όλα τα αμυντικά και επιθετικά χτυπήματα  της Αντισφαίρισης

1.1, 2.9

·       Διδάσκει μερική επιθετική και αμυντική τακτική της Αντισφαίρισης

2.9

·       Οργανώνει και να λειτουργεί μια ακαδημία Αντισφαίρισης

5.1

·       Σχεδιάζει, εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, του συντονισμού, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες.

2.1, 3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Διδασκαλία δεξιοτήτων

·       Βασική τεχνική χτυπημάτων (φόρχαντ, μπάκχαντ, σερβίς, επιστροφή, βολέ, σμας, σλάις)

·       Βασική τακτική

·       Οι ικανότητες του προπονητή (Αρχές μάθησης, απαραίτητες προπονητικές ικανότητες, διάφορα στυλ επικοινωνίας, οργάνωση γκρουπ παικτών, τροφοδοσία σε γκρουπ καινούργιων παικτών)

·       Δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης (Δημιουργία περιβάλλοντος κινήτρων, κλειδιά για επιτυχία με καινούργιους παίκτες, προσαρμογή εξοπλισμού και μαθήματος στον παίκτη, διαφοροποίηση)

·       Αθλητικές Εγκαταστάσεις

·       Αναπτυξιακά προγράμματα

·       Διοργάνωση πρωταθλημάτων: κόκκινο-πορτοκαλί- πράσινο επίπεδο

·       Μακροχρόνιος προγραμματισμός: σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες.

·       Αποτελεσματικός προπονητής

·       Αποτελεσματικός αθλητής

·       Δημιουργία ταμπλό – μικρού εσωτερικού τουρνουά

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο και στο γυμναστήριο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

78

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

42

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

60

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

70

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης

-    Ερωτήσεις συμπλήρωσης – αντιστοίχισης

ΙΙ. Εργασίες (30%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

European Journal of Sports Sciences.

Journal of Sports Science and Medicine.

Journal of Sports Sciences.

Journal of Strength and Conditioning Research.

Strength and Conditioning Journal.

Medicine and Science in Sports and Exercise

-Προτεινόμενη ιστοσελίδα πληροφόρησης:

www,itftennis.com,

 i-coach

Προγράμματα άσκησης και ευεξίας στον χώρο εργασίας

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

.

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η΄

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Προγράμματα άσκησης και ευεξίας στον χώρο εργασίας

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Καρατράντου Κωνσταντίνα

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047048/kokaratr@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Γεροδήμος Β., Κρομμύδας Χ.

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

να αξιολογεί και να καταγράφει μέσω ειδικών ερωτηματολογίων και δοκιμασιών (τεστ) τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων (κατάσταση υγείας, επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, επίπεδο φυσικής κατάστασης, μυοσκελετικοί πόνοι και τραυματισμοί, διατροφικές συνήθειες και ανθυγιεινές συμπεριφορές κ.α.), και στη συνέχεια να καθορίζει τους στόχους των προγραμμάτων ευεξίας σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης,

3.3

να σχεδιάζει και να εφαρμόζει στην πράξη προγράμματα αλλαγής συμπεριφοράς και προγράμματα άσκησης στον χώρο εργασίας, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των εργαζόμενων (π.χ. πιθανοί μυοσκελετικοί πόνοι - ενοχλήσεις κ.α.), χρησιμοποιώντας διάφορα προπονητικά περιεχόμενα (μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης, θεραπευτική άσκηση, ασκήσεις ενδυνάμωσης, ασκήσεις κινητικότητας και ισορροπίας κ.α.) και προπονητικά μέσα (απλό εξοπλισμό χωρίς ιδιαίτερο κόστος),

2.1

να αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των ασκούμενων και να προσαρμόζονται σε διάφορες καταστάσεις όπως: διαφορετικοί χώροι εργασίας, διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, αριθμός εργαζομένων, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις, διαφορετικούς στόχους. 

2.4

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.      Η επίδραση των προγραμμάτων ευεξίας στον χώρο εργασίας στην προαγωγή της υγείας και στη βελτίωση της παραγωγικότητας.

2.      Στάδια για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός προγράμματος ευεξίας στον χώρο εργασίας.

3.      Υποδοχή εργαζομένων σε ένα πρόγραμμα ευεξίας - Εκτίμηση επιπέδου υγείας.

4.      Αξιολόγηση επιλεγμένων δεικτών υγείας, λειτουργικής ικανότητας και φυσικής κατάστασης.

5.      Εργασιακός χώρος, υγεία και ασφάλεια.

6.      Ζητήματα υγιεινής στον χώρο εργασίας.

7.      Σχεδιασμός προγραμμάτων αλλαγής συμπεριφορών υγείας.

8.      Εργασιακό περιβάλλον και εργονομία.

9.      Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης - Βασικές αρχές.

10.  Εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης στον χώρο εργασίας.

Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της κινητικότητας.

Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη των συντονιστικών ικανοτήτων.

Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της δύναμης.

Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της αερόβιας ικανότητας.

Προγραμματισμός προπόνησης ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης.

11.  Άσκηση, ψυχική υγεία και ανθυγιεινές συμπεριφορές στον χώρο εργασίας.

12.  Σχεδιασμός και εφαρμογή ατομικών προγραμμάτων συμβουλευτικής.

13.  Σχεδιασμός και εφαρμογή ομαδικών προγραμμάτων συμβουλευτικής.

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο γυμναστήριο και στην τάξη.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

20

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

40

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

40

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ατομικές εργασίες εξάσκησης και εργασίες περιπτωσιολογικής μελέτης (100%).

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη ξενόγλωσση βιβλιογραφία

·         Baicker, K., Cutler, D., & Song, Z. (2010). Workplace wellness programs can generate savings. Health Affairs, 29, 304-311.

·         Baker, K. M., Goetzel, R. Z., Pei, X., Weiss, A. J., Bowen, J., Tabrizi, M. J., … Thompson, E. (2008). Using a returnon-investment estimation model to evaluate outcomes from an obesity management worksite health promotion program. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 50, 981-990.

·         Centers for Disease Control and Prevention. (2012). Steps to Wellness: A Guide to Implementing the 2008 Physical Activity Guidelines for Americans in the Workplace. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services.

·         Chenoweth, D. H. (2007). Worksite Health Promotion (2 nd ed.). Προγράμματα Υγείας και Άθλησης στον Εργασιακό Χώρο. Επιμέλεια Τριγώνης Γ. (2008). Αθήνα: Τελέθριον.

·         C.B. Corbin, R. Lindsey, G. Welk, Concepts of physical fitness: Active lifestyles for wellness (10th ed.), McGraw-Hill Companies, Inc, United States, 2000.

·         Garber, C. E., Blissmer, B., Deschenes, M. R., Franklin, B. A., Lamonte, M. J., Lee, I. M., . . . Swain, D. P. (2011). Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: guidance for prescribing exercise. Med Sci Sports Exerc, 43(7), 1334-1359.

·         Karatrantou K., Gerodimos V., Manouras N., Vasilopoulou T., Melissopoulou A., Mesiakaris AF. & Theodorakis Y. (2020). Health-promoting effects of a concurrent workplace training program in sedentary workers (HealPWorkers): a randomized controlled study. American Journal of Health Promotion, 34, 376-386.

Προτεινόμενη ελληνική βιβλιογραφία

·         Καρατράντου Κ. (2020). Άσκηση στον Χώρο Εργασίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 18 (1), 14 - 24.

·         Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2013). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας. (Υπ. έκδοσης: Β. Γεροδήμος), Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων (σελίδες. 4-111). www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf

·         Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2014).  Άσκηση και υγεία. (Υπ. έκδοσης: Α. Κουστέλιος), Άθληση για Όλους. Οδηγός υλοποίησης προγραμμάτων (σελίδες. 5-57). http://www.athlisigiaolous.gr/index.php?mod=content&cid=sxediasmos_ylopoiis

 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

·         American Journal of Health Promotion.

·         Journal of Occupational Health.

·         International Journal of Occupational and Environmental Health.

·         Occupational & Environmental Medicine.

·         Occupational Health Science.

·         British Journal of Occupational Therapy.

·         International Journal of Occupational Safety and Ergonomics.

·         International Journal of Sports Medicine.

·         Journal of aging and health.

·         Journal of Science and Medicine in Sport.

·         Journal of Sports Science and Medicine.

·         Journal of Strength and Conditioning Research.

·         Medicine and Science in Sports and Exercise.

 

Ηλεκτρονικές πηγές:

www.healpworkers.grwww.exerciseforhealth.grwww.who.int/en/www.acsm.org/www.cdc.gov

ΒΙΟΧΗΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1127

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αθανάσιος Τζιαμούρτας

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047052/ajamurt@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Ιωάννης Φατούρος, Δελή Χαρίκλεια

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:

 

Ποιοι βιοχημικοί δείκτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των αθλητών.

 

Ποια είναι η σημασία και πως ερμηνεύονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των βιοχημικών δεικτών.

 

Τις εργαστηριακές μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των βιοχημικών δεικτών

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στη βιοχημική αξιολόγηση αθλητών.

·         Στόχοι της βιοχημικής παρακολούθησης αθλητών.

·         Δείκτες μεταφοράς οξυγόνου.

·         Μεταβολές στον όγκο του αίματος και του πλάσματος. 

·         Επίδραση της έντονης άσκησης και της άσκησης χαμηλής έντασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος.

·         Επίδραση της ενεργητικής και της παθητικής αποκατάστασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος.

·         Καμπύλη γαλακτικού οξέος.

·         Άσκηση και μυϊκή βλάβη.

·         Άσκηση και ελεύθερες ρίζες.

·         Άσκηση και λιπίδια.

·         Απόκριση των επιπέδων γλυκόζης μετά από έντονη άσκηση και άσκηση χαμηλής έντασης.

·         Άσκηση και ορμόνες (κορτιζόλη – τεστοστερόνη – υπερπροπόνηση).

·         Άσκηση και μεταβολίτες των νεφρών και του ήπατος.

·         Άσκηση και μεταγευματική γλυκαιμία

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

13

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

30

Αυτοτελής Μελέτη

37

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με εργαστηριακά δεδομένα

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Lab reports (30%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Βιοχημεία της άσκησης. Βασίλης Μούγιος. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα 2008.

Επιστημονικά άρθρα

ΕΡΓΟΓΟΝΑ: ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1129

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΡΓΟΓΟΝΑ: ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047015/ck@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

5. Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται.

5,1

5,2

1. Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένων ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων.

1,4

1,5

1,7

1,8

4. Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών.

4,1

4,2

4,3

6. Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία

6,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Εισαγωγή στις έννοιες και το θεσμικό πλαίσιο των εργογόνων και άλλων βοηθημάτων υποστήριξης της σωματικής απόδοσης. 

·       Κρίσιμες παράμετροι της Φυσιολογίας της Άσκησης και σύνδεση με τις βασικές αρχές  Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής

·       World Andi-Doping Agency: Κανονισμοί και η λίστα απαγορευμένων ουσιών

·       Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα Ι

·       Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα ΙΙ – σεμινάριο *

·       Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: Ι

·       Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: ΙΙ- σεμινάριο*

·       Μηχανικά Εργογόνα Βοηθήματα

·       Ψυχολογικά Εργογόνα Βοηθήματα

·       Γονιδιακό Ντόπινγκ

·       Αποκατάσταση / Απεξάρτηση από την χρήση αναβολικών ουσιών

·       Παθοφυσιολογία: παρενέργειες και χρόνια προβλήματα υγείας

·       Εργαστήριο *

·       Ανακεφαλαίωση

* τα σεμινάρια/εργαστήρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα και ο αριθμός συμμετεχόντων θα καθοριστεί από τον υπεύθυνο με βάση τις παρουσίες

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

28

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

22

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Συμμετοχή στα κουΐζ κατά την διάρκεια των διαλέξεων (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.       Σημειώσεις μαθήματος.

2.       Bird SR, Goebel C, Burke LM, Greaves RF. Doping in sport and exercise: anabolic, ergogenic, health and clinical issues. Ann Clin Biochem. 2016 Mar;53(Pt 2):196-221. doi: 10.1177/0004563215609952. Epub 2015 Sep 17. Review.

3.       Angell PJ, Chester N, Sculthorpe N, Whyte G, George K, Somauroo J. Performance enhancing drug abuse and cardiovascular risk in athletes: implications for the clinician. Br J Sports Med. 2012 Nov;46 Suppl 1:i78-84. doi: 10.1136/bjsports-2012-091186. Review.

4.       Mather LE. Anatomical-physiological approaches in pharmacokinetics and pharmacodynamics. Clin Pharmacokinet. 2001;40(10):707-22. Review. PubMed PMID: 11707059.

5.       Malve HO. Sports Pharmacology: A Medical Pharmacologist's Perspective. J Pharm Bioallied Sci. 2018 Jul-Sep;10(3):126-136. doi: 10.4103/jpbs.JPBS_229_17. Review.

6.       Sansone A, Sansone M, Vaamonde D, Sgrò P, Salzano C, Romanelli F, Lenzi A, Di Luigi L. Sport, doping and male fertility. Reprod Biol Endocrinol. 2018 Nov 12;16(1):114. doi: 10.1186/s12958-018-0435-x. Review.

7.       Siebert DM, Rao AL. The Use and Abuse of Human Growth Hormone in Sports. Sports Health. 2018 Sep/Oct;10(5):419-426. doi: 10.1177/1941738118782688. Epub 2018 Jun 22. Review.

8.       Puchowicz MJ, Mizelman E, Yogev A, Koehle MS, Townsend NE, Clarke DC. The Critical Power Model as a Potential Tool for Anti-doping. Front Physiol. 2018 Jun 6;9:643. doi: 10.3389/fphys.2018.00643. eCollection 2018. Review.

9.       Sgrò P, Sansone M, Sansone A, Romanelli F, Di Luigi L. Effects of erythropoietin abuse on exercise performance. Phys Sportsmed. 2018 Feb;46(1):105-115. doi: 10.1080/00913847.2018.1402663. Epub 2017 Nov 13. Review.

10.    WADA resources library https://www.wada-ama.org/en/resources/search?f%5B0%5D=field_resource_collections%3A190

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr