Accessibility Tools

Articles

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜE9900

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   Ελεύθερης Επιλογής

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

2

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_185

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΗΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047017/vzisi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Κάνει αποτελεσματική αναζήτηση βιβλιογραφίας σε διεθνείς βάσεις δεδομένων και να οργανώνει το υλικό του προς μελέτη.

1.2, 1.3, 1.4, 2.5

Διαβάζει κριτικά και να χρησιμοποιεί κριτική σκέψη για την αποτελεσματική ανάγνωση και κατανόηση  της επιστημονικής βιβλιογραφίας.

1.2, 1.3, 1.4, 4.2

Γράφει μια σωστή και αποτελεσματική περίληψη που αντανακλά ουσιαστικά την εργασία του.

4.2, 5.1, 5.2

Σέβεται την δεοντολογία κατά τη συγγραφή επιστημονικών εργασιών και να χρησιμοποιεί τεχνικές για να αποφεύγει τη λογοκλοπή

5.1, 5.2

Αναγνωρίζει και ακολουθεί τους βασικούς κανόνες του κώδικα συγγραφής ΑΡΑ6

2.7, 5.1, 5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Προφορική και γραπτή επικοινωνία στη μητρική γλώσσα

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Ικανότητα για μάθηση

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον

·         Ηθική δέσμευση

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητα για τη  χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στην Ακαδημαϊκή Γραφή

·         Διπλωματική εργασία: Στάδια υλοποίησης και βασικά κεφάλαια

·         Περίληψη: δομή, ακρίβεια, επάρκεια

·         Συγγραφή βιβλιογραφικών αναφορών μέσα στο κείμενο

·         Συγγραφή βιβλιογραφικών αναφορών στο κεφάλαιο «Βιβλιογραφία»

·         Αναζήτηση βιβλιογραφίας – Εφαρμογές στον καθορισμό θέματος

·         Μελέτη και οργάνωση της βιβλιογραφίας

·         Κριτική σκέψη και κριτική ανάγνωση της βιβλιογραφίας

·         Αρχές και δεοντολογία κατά τη συγγραφή εργασιών – Λογοκλοπή

·         Τεχνικές για την αποφυγή της λογοκλοπής κατά τη συγγραφή εργασιών

·         Συγγραφή Αποτελεσμάτων: Οργάνωση. Γραφήματα

·         Συγγραφή Αποτελεσμάτων: Πίνακες

·         Συγγραφή αποτελεσμάτων για αναλύσεις t-test - πρακτική

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Η/Υ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

16

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

8

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

50

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή ενδιάμεση εξέταση (20%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση (30%) που περιλαμβάνει:

-          Πρακτική Εφαρμογή – συγγραφή τεχνικού κειμένου (30%)

ΙΙΙ. 5 Ατομικές εργασίες (5 Χ 10%) κατά τη διάρκεια του εξαμήνου

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

 

·         Ντάνος, Α. (2016). Μεθοδολογία συγγραφής πτυχιακών εργασιών και επιστημονικών μελετών. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική Ε.Π.Ε.

·         Ευδωρίδου, Έ. & Καρακασίδης, Θ. (2015). Ακαδημαϊκή Γραφή, 3η Έκδοση. Αθήνα: Τζιόλα

Προτεινόμενη Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία:

·         American Psychological Association (2010). Publication Manual, 7th ed. Washington, DC: American Psychological Association.

Εφαρμογές Στατιστικής στη Φυσική Αγωγή/Αθλητισμό με χρήση Η/Υ-SPSS

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ0051

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

     7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εφαρμογές Στατιστικής στη Φυσική Αγωγή/Αθλητισμό με χρήση Η/Υ-SPSS

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικών Γνώσεων, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ233

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047012/sakispap@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Σχεδιάζει και να προσαρμόζ ει τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

·         Επιδεικνύ ει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους

2.5

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2

·         Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1

·         Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστούν

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Σχεδιασμός και διαχείριση χρόνου

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Προφορική και γραπτή επικοινωνία στη μητρική γλώσσα

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Ικανότητα για μάθηση

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Λήψη αποφάσεων

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητα εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή – Βασικές Αρχές Μέτρησης: Περιγραφική-Επαγωγική Στατιστική, Μέτρηση-Κλίμακες Μέτρησης, Μεταβλητές (Ποιοτική-Ποσοτική, Διακριτές-Συνεχείς, Ανεξάρτητη-Εξαρτημένη), Πληθυσμός-Δείγμα-Τυχαία Δειγματοληψία.

·         Εισαγωγή στο στατιστικό πακέτο SPSS (Γνωριμία με το περιβάλλον του SPSS, ξεκινώντας την εφαρμογή, εισαγωγή δεδομένων, ορισμός μεταβλητών, εισαγωγή περίπτωσης και μεταβλητής, διαγραφή περιπτώσεων ή και μεταβλητών).

·         Χρήση στατιστικού πακέτου SPSS για μετασχηματισμό δεδομένων (π.χ., υπολογισμός νέων μεταβλητών, επανακωδικοποίηση, μετατροπή μιας ποσοτικής μεταβλητής σε ποιοτική).

·         Χρήση στατιστικού πακέτου SPSS για χειρισμό δεδομένων (π.χ., ταξινόμηση δεδομένων, επιλογή περιπτώσεων, χωρισμός αρχείου, ένωση αρχείων).

·         Υπολογισμός Δεικτών Κεντρικής τάσης και Δεικτών Διασποράς με τη χρήση στατιστικού πακέτου SPSS:

α) Η εντολή Συχνότητες (Frequencies) για τη μελέτη ποσοτικών και ποιοτικών μεταβλητών.

β) Η εντολή Περιγραφική Στατιστική (Descriptive) για τη μελέτη ποσοτικών μεταβλητών.

γ) Η εντολή Διερεύνηση (Explore) για τη μελέτη ποσοτικών μεταβλητών.

δ) Έλεγχος των τιμών και εύρεση λάθους (Find).

ε) Η εντολή Διασταυρώση Πινάκων (Crosstabs) για τη μελέτη δύο ποιοτικών μεταβλητών.

στ) Δημιουργία και επεξεργασία γραφημάτων (π.χ. πίτες, ιστογράμματα, ραβδογράμματα).

η) Ελλείπουσες τιμές (missing values).

·         Χρήση στατιστικού πακέτου SPSS για υπολογισμό Τυπικής Απόκλισης, Διακύμανσης, z τιμών, έλεγχο κανονικής κατανομής (Λοξότητα - skewness, Κυρτότητα - kurtosis, Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilks), Σφάλματος  Δειγματοληψίας, Κεντρικό Οριακό Θεώρημα, Τυπικό Σφάλμα, Διαστήματα Εμπιστοσύνης, Έλεγχος Υποθέσεων (Μηδενική, Εναλλακτική), Επίπεδο Σημαντικότητας, Σφάλμα Τύπου Ι & ΙΙ, Βαθμοί Ελευθερίας.

·         Χρήση στατιστικού πακέτου SPSS για την εξέταση της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων ποσοτικών μεταβλητών (Ανάλυση συσχέτισης - Pearson correlation).

·         Τ-test ανεξάρτητων δειγμάτων (independent samples t-test) και Ανάλυση διακύμανσης μιας κατεύθυνσης (one way ANOVA) με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.

·         Aνάλυση διακύμανσης διπλής κατεύθυνσης (two way ANOVA) με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.

·         T-test εξαρτημένων δειγμάτων (paired samples t-test)και Ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων μιας κατεύθυνσης (one way repeated ANOVA) με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS .

·         Ανάλυση διακύμανσης επαναλαμβανόμενων μετρήσεων διπλής κατεύθυνσης (two way repeated ANOVA) με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.

·         Απλή ανάλυση Παλινδρόμησης (Regression) και Aνάλυση αξιοπιστίας (Reliability) με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS

·         Επανάληψη

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας

e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Aτομική εργασία εξάσκησης

20

Αυτοτελής Μελέτη

28

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και συντόμης ανάπτυξης

ΙΙ. Ατομική Εργασία (20%)

ΙΙΙ. Παρουσίες  -  Συμμετοχή (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage Publications.

Ntoumanis, N. (2013). A Step-by-Step Guide to SPSS for Sport and Exercise Studies. London: Routledge.

Καμπίτσης, Χ., & Χαραχουσου-Καμπίτση, Υ. (1990). Μέθοδοι Έρευνας στον Αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Salto.

Μπαγιάτης, Κ. (1997). Μεθοδολογία Έρευνας στη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Παπαϊωάννου, Α., & Ζουρμπάνος, Ν. (2014). Εφαρμογές της Στατιστικής στις Επιστήμες του Αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγής με τη χρήση του SPSS 18. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα.

Ρούσσoς, Π. Λ., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Annual Review of Statistics and Its Application

Annals of Statistics

Biostatistics

Advances in Physical Education

Electronic Journal of Statistics

European Physical Education Review

Inquiries in Physical Education

International Journal of Sport & Exercise Psychology

International Journal of Social Research Methodology

Journal of Applied Statistics

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Educational & Behavioral Statistics

Journal of Educational Research and Reviews

Journal of Pediatrics

Journal of Teaching in Physical Education

Journal of Physical Education, Recreation & Dance

Methodology - European Journal of Research Methods

Physical Education & Sport Pedagogy

Psychology of Sport & Exercise

Research Quarterly for Exercise & Sport

Statistics

Statistics in Medicine

Statistical Methodology

Scandinavian Journal of Statistics

The Sport Psychologist

The Physical Educator

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.who.int/en/

http://www.hbsc.org/

https://www.cdc.gov/

http://www.statisticsworldwide.com/

www.oecd.org 

http://ec.europa.eu/eurostat 

http://www.statistics.gr/

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΑΖΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1146

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ  ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΤΟΧΗΣ                                                                 ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΑΖΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ &

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

  ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ

ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47065 / vvouts@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: γνωρίζει:

Tις βασικές έννοιες και τα αντίστοιχα θεωρητικά στοιχεία τα οποία έχουν σχέση με την ανάπτυξη της ικανότητας της αντοχής και τα οποία σχετίζονται με την προπονητική καθοδήγηση των αθλουμένων στο αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό.

1.5, 1.6,

2.1,

3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·            Ικανότητας επικοινωνίας με μη- ειδικούς στο αντικείμενο

·            Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων των φοιτητών:

·           Να σχεδιάζουν, να καθοδηγούν και να ρυθμίζουν τα προγράµµατα  προπόνησης σε  αθλουμένους του αγωνιστικού  μαζικού αθλητισμού.

·           Να σχεδιάζουν, να καθοδηγούν και να ρυθμίζουν τα προγράµµατα προπόνησης της   βασικής και ειδικής αντοχής σε  αθλητές ατομικών και ομαδικών αθλημάτων.

·           Να σχεδιάζουν, να καθοδηγούν και να ρυθμίζουν τα προγράµµατα  προπόνησης  για τη βελτίωση των διαφόρων μορφών αντοχής σε αθλητές οι οποίοι βρίσκονται στην αναπτυξιακή φάση (αναπτυξιακές ηλικίες).

·           Να αξιολογούν την ικανότητα της Αντοχής με τη βοήθεια των δοκιμασιών (τεστ) εργαστηρίου και πεδίου.

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

H ανάπτυξη  της    ικανότητας της αντοχής: Βασικές έννοιες  - θεωρητικά στοιχεία.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό: ανάλυση των ιδιαιτεροτήτων των προπονητικών επιβαρύνσεων και οι απαντητικές αντιδράσεις του οργανισμού του αθλουμένου στον  Αγωνιστικό Μαζικό Αθλητισμό.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό (Ι): ανάλυση των Βασικών Εννοιών που χρησιμοποιούνται στην προπόνηση  του  Αγωνιστικού Μαζικού Αθλητισμού.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό (ΙΙ): οι μέθοδοι προπόνησης που εφαρμόζονται στον Αγωνιστικό Μαζικό Αθλητισμό.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό (ΙII): επιλογές των μέσων (ασκήσεων) για τη βελτίωση των διαφόρων μορφών της αντοχής στο αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό (IV): ανάλυση του τρόπου δόμησης των προγραμμάτων προπόνησης στο μαζικό αθλητισμό.

Δοκιμασίες (τεστ) αξιολόγησης για τη ρύθμιση και καθοδήγηση της ικανότητας της αντοχής στον αγωνιστικό  μαζικό αθλητισμό (V): παρουσίαση των διαφόρων τεστ, πεδίου και εργαστηρίου, καθώς και τον τρόπο εφαρμογής  τους σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση και καθοδήγηση της φυσικής ικανότητας της ανοχής.

H ανάπτυξη της αντοχής στον αγωνιστικό μαζικό αθλητισμό (IV): ανάλυση του καθορισμού της έντασης της αερόβιας προπόνησης

Ρύθμιση και καθοδήγηση της  Βασικής και Ειδικής Αντοχής στα Ομαδικά αθλήματα.

Ρύθμιση και καθοδήγηση της  Βασικής και Ειδικής Αντοχής στα Ατομικά αθλήματα.

Η εφαρμογή της αρχής  της περιοδικότητας για την ανάπτυξη της αντοχής στα Ατομικά και Ομαδικά αθλήματα

Η χρήση του Υψομέτρου στη βελτίωση της ικανότητας της Αντοχής

H ανάπτυξη της ικανότητας της αντοχής στην αναπτυξιακή φάση

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν

στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε

μικρότερες ομάδες φοιτητών

 

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες

εξάσκησης

 

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

74

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά

πιστωτική μονάδα)

 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή τελική εξέταση (100%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

M. Verdugo (2020). Σύγχρονη Προπόνηση  Αντοχής.

Zintl Fritz (1996). Προπόνηση Αντοχής. Εκδόσεις Σάλτο.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ0112

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

2

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047040/sandrab@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί οι φοιτητές την εφαρμογή κλασικών φιλοσοφικών προσεγγίσεων στην σημερινή παιδαγωγική πραγματικότητα

1.4, 2.8

·         Περιγράφει παράγοντες εξέλιξης των προσεγγίσεων διαχρονικά

1.4

·         Αναλύει κριτικά παιδαγωγικά-κοινωνικά φαινόμενα υπό το πρίσμα παλιότερων και σύγχρονων φιλοσοφικών προσεγγίσεων

1.4

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας στην αρχαιότητα

·         Ιστορική και φιλοσοφική θεώρηση εκπαιδευτικών ιδεών και αξιών

·         Σωκρατικός, Σοφιστικός και Αριστοτελικός στοχασμός-Πλατωνικοί Διάλογοι

·         Dewey/ Pestalozzi/ Comenius/ Montessori/ Vygotsky κοκ

·         Παρουσιάσεις εργασιών

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ι. Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΙΙ. Προβολή οπτικοακουστικού υλικού (αναλύονται ταινίες- ντοκιμαντέρ βάσει φιλοσοφικών αλληγοριών και προσεγγίσεων)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Προετοιμασία παρουσίασης επί επιλεγμένων παιδαγωγικών/φιλοσοφικών θεμάτων με ανάλυση οπτικοακουστικού υλικού

15

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

15

Παρατεταμένη περίληψη πλατωνικού διαλόγου ή άλλου φιλοσοφικού κειμένου

15

Αυτοτελής Μελέτη

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις ανάπτυξης, κρίσεως και γνώσεως

ΙΙ. Δημόσια παρουσίαση εργασίας (15%)

ΙΙΙ. Γραπτές εργασίες (25%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Houssaye, J. (2000). Δεκαπέντε παιδαγωγοί-Σταθμοί στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης (Καρακατσάνη, Δ.). Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Reble, Α. (2005). Ιστορία της παιδαγωγικής. Εκδόσεις Παπαδήμα.

Μουρατίδης, Ι. (2009). Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Θέματα φιλοσοφίας φυσικής αγωγής και αθλητισμού. Θεσσαλονίκη.

Παυλίδης, Π. (2008). Θεμελίωση της παιδείας στη φιλοσοφική σκέψη. Εκδόσεις ΑΠΘ.

Πελεγρίνης, Θ. (2006). Αρχές Φιλοσοφίας. Εκδόσεις ΟΕΔΒ.

ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1122

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_177

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310-47047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

1. Να γνωρίσουν οι φοιτητές τι είναι το ποδόσφαιρο αναψυχής.

1.2

2. Να μάθουν τις επιδράσεις του ποδοσφαίρου αναψυχής σε υγιή και μη άτομα.

1.1

2.1

3.2

3. Πως δομείται προπονητικά το ποδόσφαιρο αναψυχής.

1.1

2.1

3.2

4. Πως υλοποιείται το ποδόσφαιρο αναψυχής σε περιβάλλον συλλόγου.

1.1

2.1

3.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Τι είναι το ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Οι φυσιολογικές προσαρμογές του ποδοσφαίρου αναψυχής σε υγιή και μη άτομα.

•         Οι ψυχολογικές προσαρμογές του ποδοσφαίρου αναψυχής σε υγιή και μη άτομα.

•         Η δομή μία προπονητικής μονάδας ποδοσφαίρου αναψυχής.

•         Η προθέρμανση και η αποθεραπεία στο ποδόσφαιρο αναψυχής

•         Επιλογή ασκήσεων τεχνικής για το ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Επιλογή ασκήσεων τετραγώνων για το ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Επιλογή αγωνιστικών περιεχομένων για το ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Η ενσωμάτωση περιεχομένων φυσικής κατάστασης στο ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Ο μακροχρόνιος σχεδιασμός του ποδοσφαίρου αναψυχής.

•         Ποδόσφαιρο αναψυχής και μη μεταδιδόμενα νοσήματα.

•         Πρόληψη τραυματισμών στο ποδόσφαιρο αναψυχής.

•         Υλοποίηση του προγράμματος ποδοσφαίρου αναψυχής σε συλλόγους.

 

4.         ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, χρήση Τ.Π.Ε. στην διδασκαλία και στην πρακτική εκπαίδευση

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

23

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

 

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

ΙΙΙ. Προφορική παρουσίαση πλάνου εργασίας (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Krustrup P. And Parnell D. Football as Medicine: Prescribing football for global health promotion. Routledge, 2019.
  • Θα δοθούν σημειώσεις του διδάσκοντα.
  • Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1020

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ 177

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΟΥΔΑΣ ΜΑΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047045/mgoudas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάθηση για να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα της μελέτης του

2.9, 5.1

·         Μπορεί να διδάξει αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάθηση

2.9, 5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

•         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

•         Ηγετικής ικανότητας

•         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Κίνητρα για Μάθηση

·         Διερεύνηση Κινήτρων

·         Επίλυση προβλημάτων. Αναγνώριση και παράκαμψη εμποδίων.

·         Στόχοι για τη Μάθηση

·         Διαχείριση Χρόνου

·         Μνημονικές Τεχνικές

·         Αποτελεσματική Επίδοση στις Εξετάσεις

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές Εργασίες Εξάσκησης

26

Project Διδασκαλίας

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (10%)

ΙΙ. Σύντομες προσωπικές εργασίες (40%)

ΙΙΙ Project Διδασκαλίας (50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Εγχειρίδιο Δεξιότητες Ζωής (2010). ΤΕΦΑΑ ΠΘ.

Εγχειρίδιο Δεξιότητες Μάθησης (2010). ΤΕΦΑΑ ΠΘ.

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK1024

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA138

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΗΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047017/vzisi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τις φυσιολογικές και λειτουργικές μεταβολές ως συνέπεια της γήρανσης και τις επιδράσεις αυτών των αλλαγών στην ψυχική υγεία, τον κοινωνικό ρόλο και γενικότερα την  ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων ατόμων.

 

·         Κατανοεί τις επιδράσεις της άσκησης στις φυσιολογικές και λειτουργικές μεταβολές των ηλικιωμένων ατόμων, την ψυχική τους ευεξία και γενικότερα τη διασφάλιση της ποιότητας ζωής τους.

 

·         Εφαρμόζει στην πράξη τις παραπάνω βασικές θεωρητικές γνώσεις και  να σχεδιάζει και να οργανώνει ομαδικά και εξατομικευμένα προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της φυσικής κατάστασης των ηλικιωμένων.

 

·         Εφαρμόζει στην πράξη τις παραπάνω βασικές θεωρητικές γνώσεις και  να προσαρμόζει τα ομαδικά προγράμματα άσκησης για ηλικιωμένους ανάλογα με τις ατομικές ανάγκες κάθε συμμετέχοντα.

 
   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στο μάθημα. Διαδικασία γήρανσης, φυσιολογικές μεταβολές & οφέλη της άσκησης

·         Άσκηση και ψυχολογικές παράμετροι

·         Κινητικός έλεγχος και γνωστική λειτουργία των ηλικιωμένων

·         Άσκηση, ποιότητα ζωής και λειτουργικότητα στην τρίτη ηλικία

·         Βασικές αρχές προγραμμάτων άσκησης για ηλικιωμένους

·         Ατομικές ασκήσεις για προθέρμανση και αποθεραπεία

·         Ενδιάμεση εξέταση

·         Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων

·         Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών

·         Ασκήσεις Ισορροπίας

·         Ασκήσεις με καρέκλες

·         Παρουσίαση προγραμμάτων άσκησης (ομαδική εργασία – πρακτική) Ι

·         Παρουσίαση προγραμμάτων άσκησης (ομαδική εργασία – πρακτική) ΙΙ

·          

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

25

Ομαδική εργασία: συνεργασία και εξάσκηση

25

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

24

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή ενδιάμεση εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

ΙΙ. Δύο ατομικές εργασίες  (30%)

ΙΙΙ. Ομαδική Εργασία: Γραπτή και Πρακτική εξέταση (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

C.B. Corbin, R. Lindsey, G. Welk, Concepts of physical fitness: Active lifestyles for wellness (10th Brill P.A. (2004). Σωστή άσκηση στην τρίτη ηλικία (Τσούρλου Θ., επιμ.). Champaign, IL: Human Kinetics.

Chodzko-Zajko, W.J. (1998). Physiology of aging and exercise. In T. Cotton, Ch. J. Ekeroth & H. Yancy (Eds), Exercise for older adults: ACE’s guide for fitness professionals (pp 1-23). Champaign, IL: Human Kinetics.

Clark, C. (1998). Older adult exercise techniques. In T. Cotton, Ch. J. Ekeroth & H. Yancy (Eds), Exercise for older adults: ACE’s guide for fitness professionals (pp 128-181). Champaign, IL: Human Kinetics.

Spirduso, W.W. (1995). Physical dimensions of aging. Champaign, IL: Human Kinetics.

Thompson, Sh. & Hoekenga, S. J. (1998). Understanding and motivating older adults. In T. Cotton, Ch. J. Ekeroth & H. Yancy (Eds), Exercise for older adults: ACE’s guide for fitness professionals (pp 24-71). Champaign, IL: Human Kinetics.

Welch, G. (1998). Pre-exercise screening and fitness assessment. In T. Cotton, Ch. J. Ekeroth & H. Yancy (Eds), Exercise for older adults: ACE’s guide for fitness professionals (pp 100-127). Champaign, IL: Human Kinetics.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Ageing & Society

Ageing Research Reviews

Journal of Aging and Physical Activity

Journals of Gerontology Series B-Psychological Sciences and Social Sciences

European Journal of Ageing

Canadian Journal on Aging

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0102

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA158

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047005/bgerom@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Υποδέχεται τους ασκούμενους στο χώρο άσκησης, να αξιολογεί και να καταγράφει μέσω ειδικών ερωτηματολογίων και δοκιμασιών (τεστ) τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους, και στη συνέχεια να καθορίζει τους στόχους των προγραμμάτων άσκησης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης,

3.3

•         Σχεδιάζει προγράμματα άσκησης προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, να τα εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητά τους έτσι ώστε η καθοδήγησή τους να πραγματοποιείται με τον πιο επιστημονικό τρόπο,

2.1

•         Αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της παιδικής και εφηβικής ηλικίας και να προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις όπως διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά ή έφηβοι), αριθμός ασκούμενων, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις κ.α.

2.4

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Αναπτυξιακά θέματα (Άσκηση, ανάπτυξη και ωρίμανση).

•         Επίδραση της άσκησης στη σωματική και ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων.

•         Δεξιότητες.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης δύναμης.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης ταχυδύναμης.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης ταχύτητας.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης αερόβιας ικανότητας.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης κινητικότητας.

•         Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προπόνησης συντονιστικών ικανοτήτων.

•         Προγραμματισμός προπόνησης ανάπτυξης φυσικής κατάστασης.

•         Αξιολόγηση δεικτών υγείας (σωματικό λίπος, αρτηριακή πίεση, αναπνευστική λειτουργία κ.α.) και δεικτών φυσικής κατάστασης (δύναμη, αερόβια ικανότητα, κινητικότητα, ταχύτητα, συντονιστικές ικανότητες).

•         Παρουσιάσεις εργασιών.

•         Επανάληψη.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

-    Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.

ΙΙ. Ατομικές εργασίες (40%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

C.B. Corbin, R. Lindsey, G. Welk, Concepts of physical fitness: Active lifestyles for wellness (10th ed.), McGraw-Hill Companies, Inc, United States, 2000.

Eurofit, Eurofit για την αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης, Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη, 1992.

Garber, C. E., Blissmer, B., Deschenes, M. R., Franklin, B. A., Lamonte, M. J., Lee, I. M., . . . Swain, D. P. (2011). American College of Sports Medicine position stand. Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: guidance for prescribing exercise. Med Sci Sports Exerc, 43(7), 1334-1359.

Kohrt, W. M., Bloomfield, S. A., Little, K. D., Nelson, M. E., & Yingling, V. R. (2004). American College of Sports Medicine Position Stand: physical activity and bone health. Med Sci Sports Exerc, 36(11), 1985-1996.

Malina, R.M., &Bouchard, C. (1991). Growth, Maturation, and Physical Activity. Champaign, IL: Human Kinetics.

Martin, B. (1994). Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Σάλτο

O'Donovan, G., Blazevich, A. J., Boreham, C., Cooper, A. R., Crank, H., Ekelund, U., . . . Stamatakis, E. (2010). The ABC of Physical Activity for Health: a consensus statement from the British Association of Sport and Exercise Sciences. J Sports Sci, 28(6), 573-591. 

Rowland, T. (1996). Developmental Exercise Physiology. Champaign, IL: Human Kinetics.

S.J. Fleck, W.J. Kraemer, Προπόνηση δύναμης σχεδιασμός προγραμμάτων, Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη, 2000.

Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2013). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας. (Υπ. έκδοσης: Β. Γεροδήμος), Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων (σελίδες. 4-111). www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf

Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2014).  Άσκηση και υγεία. (Υπ. έκδοσης: Α. Κουστέλιος), Άθληση για Όλους.Οδηγός υλοποίησης προγραμμάτων (σελίδες. 5-57). http://www.athlisigiaolous.gr/index.php?mod=content&cid=sxediasmos_ylopoiis

Κέλλης Σ. (1999). Φυσική Κατάσταση Νεαρών Καλαθοσφαιριστών. Εκδόσεις Σάλτο.  

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Acta Paediatrica.

International Journal of Pediatrics

Italian Journal of Pediatrics.

Journal of Pediatrics.

Paediatrics & Child Health.

Pediatric and Exercise Science.

Pediatric Physical Therapy.

Pediatric Research.   

Pediatrics.

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.healthykids.gr

www.exerciseforhealth.gr

www.aap.org

www.cps.ca

http://www.who.int/en/

http://www.acsm.org/

http://www.bases.org.uk/

https://www.shapeamerica.org/

ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ – ΕΡΓΟΣΠΙΡΟΜΕΤΡΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1109

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ – ΕΡΓΟΣΠΙΡΟΜΕΤΡΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΕΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047011/delixar@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τις κυριότερες δοκιμασίες αξιολόγησης της φυσικής απόδοσης.

3.1

·         Να οργανώνει και να εκτελεί ο/η ίδιος/ίδια τα πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση κάθε φυσικής ικανότητας.

3.3

·         Να ερμηνεύει τα αποτελέσματα κάθε δοκιμασίας και να δίνει οδηγίες για την περαιτέρω βελτίωση κάθε ικανότητας.

3.2

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εργομετρία – εργοσπιρομετρία: Θεμελιώδεις έννοιες – Εργόμετρα – Προκαταρκτικός έλεγχος υγείας – Αντενδείξεις εργομέτρησης.

·         Μετρήσεις ηρεμίας (Ι): Ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά – Δείκτης Μάζας Σώματος – Περιφέρειες – Καρδιακή συχνότητα ηρεμίας – Μέτρηση αρτηριακής πίεσης ηρεμίας

·         Μετρήσεις ηρεμίας (ΙΙ): Προσδιορισμός σωματικής σύστασης.

·         Μέτρηση καρδιαγγειακής απόκρισης κατά την άσκηση: Μέτρηση καρδιακής συχνότητας - Μέτρηση αρτηριακής πίεσης.

·         Προσδιορισμός αερόβιας ικανότητας: Μέτρηση μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου (VO2max) σε δαπεδοεργόμετρο και σε κυκλοεργόμετρο.

·         Πρόβλεψη αερόβιας ικανότητας: Υπομέγιστες δοκιμασίες σε δαπεδοεργόμετρο και σε κυκλοεργόμετρο .

·         Μέτρηση μυϊκής αντοχής και ευλυγισίας: Δοκιμασία δίπλωσης κορμού - Δοκιμασία κάμψης-έκτασης αγκώνων – Μέτρηση ευλυγισίας άνω και κάτω άκρων.

·         Προσδιορισμός εκρηκτικής δύναμης, αναερόβιας ικανότητας και ισχύος.

·         Προσδιορισμός μυϊκής δύναμης – Δυναμομετρία: Χειροδυναμομέτρηση – Ισοκινητική δυναμομέτρηση κάτω άκρων

·         Επίδραση της έντονης διαλειμματικής άσκησης υψηλής έντασης και της άσκησης χαμηλής έντασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος – Καμπύλη γαλακτικού οξέος.

·         Βιομηχανικά χαρακτηριστικά των αλμάτων ύψους και μήκους.

·         Η δυναμική των δρόμων ταχύτητας.

·         Αξιολόγηση της τεχνικής του σουτ στο μπάσκετ.

·         Βιοκινητικά χαρακτηριστικά του σουτ στο ποδόσφαιρο.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

14

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

14

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη

72

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Ατομικές Εργασίες (30%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Εργομετρία. Βασίλης Κλεισούρας. Εκδόσεις Πασχαλίδη. Αθήνα, 2015.

-Αξιολόγηση και σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης. ACSM. Εκδόσεις Πασχαλίδη. Αθήνα, 2015.

- Θα δοθούν σημειώσεις.

-Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα.

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr