ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΚ1025 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA206 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
· Περιγράφει διαφορές μεταξύ ολυμπιακών αγώνων κλασικής και σύγχρονης εποχής |
1.4 |
|
· Εμβαθύνει στα αθλητικά δεδομένα του αρχαίου κόσμου και στις αντίστοιχες έννοιες |
1.4 |
|
· Κατανοεί κοινωνικο-πολιτικούς κλπ παράγοντες που επηρέασαν την εξέλιξη του αθλητισμού |
1.4 |
|
· Συζητεί κριτικά προβληματικές καταστάσεις του αθλητισμού (πχ ντόπινγκ, εμπορευματοποίηση) υπό το πρίσμα της κοινωνικο-πολιτικής και οικονομικής τους διάστασης |
1.4 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Φυσική αγωγή και αθλητισμός ως παιδεία και πολιτισμός του σώματος · Φυσική αγωγή στην Αρχαία ελληνική κλασική εποχή · Αρχαίοι και σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες: συγκριτική θεώρηση · Αθλητική καθημερινότητα: διαχρονική θεώρηση · Αθλητισμός και πρωταθλητισμός: μια αμφιλεγόμενη σχέση · Παρουσίαση εργασιών |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Προβολή οπτικοακουστικού υλικού (αναλύονται ταινίες-ντοκιμαντέρ βάσει ιστορικών/ κοινωνικο-πολιτικών δεδομένων/ προσεγγίσεων) Ανάλυση ντοκουμέντων |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις ανάπτυξης, κρίσεως και γνώσεως ΙΙ. Δημόσια παρουσίαση εργασίας (15%) ΙΙΙ. Γραπτές εργασίες (25%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Αλμπανίδης, Ε. (2004). Ιστορία της άθλησης στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Εκδόσεις Σάλτο. Γιαννάκης, Θ. (1998). Ιστορία φυσικής αγωγής. Αθήνα. Γογγάκη, Κ. (2003). Οι αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων για τον αθλητισμό. Εκδόσεις Τυπωθήτω. Μουρατίδης, Ι. (2009). Ιστορία φυσικής αγωγής και αθλητισμού του αρχαίου κόσμου. Αθήνα. Μουρατίδης, Ι. (2008). Εισαγωγή στην Ολυμπιακή Παιδεία. Εκδόσεις Πλάτων. Φαράντος, Γ. (2004). Εισαγωγή στην Ολυμπιακή Παιδεία. Εκδόσεις Ζαχαρόπουλος. |