header_gr

The PAPA Project

Εκτύπωση
PDF
papa eu-flag

Promoting Adolescent health through an intervention aimed at improving the quality of their participation in Physical Activity (PAPA).

Seventh Framework Programme, European Commission

Πληροφορίες για το πρόγραμμα PAPAστο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ο τύπος για τo πρόγραμμα PAPA

Εξαλείφοντας την αρνητική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι προπονητές ώστε να κρατήσουμε τα παιδιά στον αθλητισμό.

Άρθρο του κ. Αποστόλη Ζώη

Σύμφωνα με αθλητικούς επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Birmingham και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα των ερευνών από ένα τετραετές ερευνητικό πρόγραμμα που ονομάζεται «Προαγωγή της Φυσικής Δραστηριότητας των Νέων-ΡΑΡΑ» (PromotingAdolescentPhysicalActivity), εάν αλλάξουμε την συμπεριφορά των προπονητών ώστε τα παιδιά να έχουν περισσότερες θετική εμπειρία από τον αθλητισμό, έχει βρεθεί ότι μειώνονται οι προθέσεις των παιδιών να εγκαταλείψουν τις αθλητικές δραστηριότητες. Αυτά επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα ο καθηγητής στο ΤΕΦΑΑ του πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αθανάσιος Παπαίωάννου.

Κατά την διάρκεια της μελέτης που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 1400 αναπτυξιακοί προπονητές ποδοσφαίρου παρακολούθησαν διαδραστικά σεμινάρια στην Αγγλία, την Γαλλία, την Νορβηγία, την Ελλάδα και την Ισπανία, όπου διδάχθηκαν πως θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μια ατμόσφαιρα παρακίνησης που δημιουργεί περισσότερες ενδυναμωτικές εμπειρίες από τον αθλητισμό και τελικά θα ενθαρρύνει τα παιδιά να συνεχίσουν να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες.

Με την βοήθεια των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Birmingham και από το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίαςαλλά και με την αρωγή των κατά τόπους Ομοσπονδιών Ποδοσφαίρου, οι προπονητές , σύμφωνα με τον καθηγητή, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης του Κλίματος Ομάδας, ένα εκπαιδευτικό πακέτο που στηρίζεται σε θεωρητικό υπόβαθρο αλλά και σε ερευνητικά δεδομένα, δημιουργήθηκε από την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του BirminghamJoanDuda και αναπτύχθηκε περαιτέρω για αναπτυξιακούς προπονητές ποδοσφαίρου που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα ΡΑΡΑ.

Οι προπονητές του προγράμματος ενθαρρύνθηκαν να αναπτύξουν καινούργιες πρακτικές ώστε να τις χρησιμοποιήσουν μέσα στο γήπεδο και να παρακινήσουν τα παιδιά δημιουργώντας μια αίσθηση καλών σχέσεων με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, παρέχοντάς τους αυτονομία και καλλιεργώντας μια αίσθηση ικανότητας και συμμετοχής όσον αφορά την αθλητική δραστηριότητα που συμμετέχουν.

Προηγούμενα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι τα παιδιά είναι πολύ πιθανότερο να εγκαταλείψουν τον αθλητισμό στις ηλικίες 10 έως 14 χρονών. Συχνά, ο λόγος για τον οποίο τα παρατάνε είναι η αίσθηση πως δεν τα καταφέρνουν καλά στο άθλημά τους και νιώθουν λιγότερο ικανά από τους άλλους ή έχουν άσχημες εμπειρίες από έναν προπονητή ή έναν καθηγητή φυσικής αγωγής που τους έκανε να νιώσουν άσχημα.

Ο Νταβίντ Βίγια, που ήταν ο πολυτιμότερος παίκτης του Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου το 2010 και είναι επιθετικός της Ατλέτικο Μαδρίτης, δέχτηκε να είναι ο Πρεσβευτής του Προγράμματος Ενδυνάμωσης του Κλίματος Ομάδας.

Στην Ελλάδα οι προπονητές ποδοσφαίρου που εκπαιδεύτηκαν εγκωμίασαν την ποιότητα του προγράμματος εστιάζοντας ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα συνέχειάς του με την εκπαίδευση όλων των Ελλήνων προπονητών αναπτυξιακών ομάδων αν είναι δυνατόν. «Αν κατορθώσουμε να κρατήσουμε τα παιδιά στον αθλητισμό αλλά και να εμπλέξουμε όλα τα Ελληνόπουλα σε κάποια μορφή οργανωμένης άθλησης, θα συμβάλουμε κρίσιμα στην υγιή ανάπτυξή τους» κατέληξε ο υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος στην Ελλάδα κ. Αθανάσιος Παπαϊωάννου, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. «Είμαστε αποφασισμένοι να το συνεχίσουμε τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα» συνέχισε, «γι’ αυτό όσοι επιθυμούν μπορούν να επισκεφτούν τις σχετικές ιστοσελίδες του τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του πανεπιστημίου Θεσσαλίας που αναφέρονται στο πρόγραμμα PAPA και να επικοινωνήσουν μαζί μας».

Έως τώρα, τα προγράμματα εκπαίδευσης προπονητών, καταλήγει ο ίδιος, ασχολήθηκαν πολύ λίγο με το θέμα της παρακίνησης των συμμετεχόντων σε αθλητικές δραστηριότητες, έτσι οι ερευνητές του προγράμματος ελπίζουν ότι θεσμικοί παράγοντες αλλά και προγράμματα εκπαίδευσης προπονητών και καθηγητών φυσικής αγωγής θα υιοθετήσουν τις καινούργιες προπονητικές μεθόδους, που στηρίζονται σε θεωρητικό υπόβαθρο αλλά και σε ερευνητικά δεδομένα.

PAPA ιστοσελίδα: http://www.projectpapa.org/

Ερευνητική ομάδα PAPA

ütüleme epilasyon